Gjest olive Skrevet 6. januar 2004 #1 Skrevet 6. januar 2004 Er det noen av dere som har oppskrifter gode retter som tilberedes i panne. Vi skal snart til varmere strøk, i en leilighet uten ovn. Kan være greit med noen gode "panneretter".
chimp Skrevet 6. januar 2004 #2 Skrevet 6. januar 2004 Søk på Stekt ris m kylling og egg på matforumet. Den er knallgod og enkel å tilberede!
silja Skrevet 6. januar 2004 #3 Skrevet 6. januar 2004 KYLLINGPANNE (2pors) - 200gr kylliingfilet eller kjøtt fra 1 grilla kylling - olje (til steking) - 2 hvitløksfedd - 1 liten rødløk - 3-4 poteter - 1/2 squash - 1 paprika - krydderurter (basilikum, timian, oregano...) - 2 tomater - ost - salt og pepper Skjær kyllingen i strimler eller store biter, og stek raskt i olje og ta ut av panna, for så å krydre. Knus hvitløksfedd og ha i panna. Skjær rødløk, poteter, squash og paprika i terninger. Stek først løk og poteter i olje i ca 5min. Tilsett squash, paprika og krydder og la det steke til potetene er møre. Tilsett kyllingen, tomat i terninger og osteterninger samt salt og pepper og la alt bli gjennomvarmt. Dryss ev oliven over. REKER I KARRI - OG KOKOSSAUS (4pers, ca 10min + riskoking) - ca 400 gr renset reker - 1 rød + 1 grønn paprika - ca 200gr sukkererter - 1 fedd hvitløk - 1 ss smør - 1 ss rød karripasta/karripulver + litt chilipulver - 1 terning hønsebuljong - 1 liten boks kokosmelk - 2 dl lettrømme Sett ris til koking. Skjær paprikastrimler, knus hvitløk og la surre i panne m/smør, tilsett resten minus rekene. Sausen surres i et par min. Ha i reker og la det bli gjennomvarmt uten at sausen koker(!). Dryss ev litt frisk korriander over og server lime/sitronbåter ved siden av. PØLSEFRIKASÈ (ca 30min) - 1 terning grønnsaksbuljong - 1/2 ts tørket timian - 6 poteter - 4 gulerøtter - 1 løk - 1 liten/mellomstor purre - 1 brokkoli - 1/2 matfløte el rømme el creme fraiche - 1 ss maisenna - 2ss sennep - salt og pepper - 2-3 middagspølser eller 6 wienerpølser Kok opp 5dl buljong (vann+terning) sammen med timian i en vid gryte med lokk. Skrell poteter, gulrøtter og løk og skjær dem i skiver som kokes i buljongen i ca 10min. Purren splittes, renses, skylles og skjæres i biter. Brokkoli deles i buketter. Legg dette i gryta og la det surre videre i ca 5min. Maisenna røres i matfløte/rømme/creme fraiche sammen med sennep + litt salt/pepper, for så å røres i gryta. Når sausen småkoker, tilsettes grovt oppskåret pølsebiter som trekkes i sausen. Dette er enkle, raske og GODE lette pannerettter -som iallefall slår an hos oss!
Bokalven Skrevet 6. januar 2004 #4 Skrevet 6. januar 2004 Jeg anbefaler innkjøp av wok. "Alt" kan wokes, og det blir kjempegodt!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå