andy capp Skrevet 7. februar 2012 #21 Skrevet 7. februar 2012 Oppdatering,ts her! ikveld sang jeg to sanger,forklarte at det ble to og så natt etter det.det gikk fint når eg gikk ut! Hun fikk ikke "anfall" ikveld.hun ville på do ca en time senere,så måtte jo ta hun opp da.(hun bruker bleier altså,har akkurat begynt å interessere seg for toalettet) det kom ingenting,men eg måtte jo la hun gå på dosiden hun spurte. vi får vel se om det blir den nye (u)vanen;) Det kan det så klart bli, men at viser vilje til å gå på do er vel ikke negativt. Det viktigste er likevel å fortsette med de klare beskjedene og grensene. Lykke til.
*Bumblebee* Skrevet 7. februar 2012 Forfatter #22 Skrevet 7. februar 2012 Ja,eg har troen på grenser. blir spennende å se fremover hva som skjer når det er leggetid. tror også de små har lett for å bli sinte fordi vi misforstår de/ikke skjønner hva de mener til tider.
annma25 Skrevet 10. februar 2012 #24 Skrevet 10. februar 2012 Hvis man går inn igjen etter leggetid og synger nattasang IGJEN, så skjønner jo barnet at hun/han kan skrike så får hun/han viljen sin. Da er det gjort.. Det er lurt å snakke med barnet på forhånd at det blir feks en bok og en nattasang SÅ er det sovetid. Og så er det viktig å holde det, selv om barnet skriker. Etter en stund skjønner barnet at det blir bare den ene boken og ene nattasangen så er det faktisk sovetid. Det blir en rutine:) Mine barn har fått en liten bok og en nattasang fra de var babyer. Leggetid går som en lek her i huset:) Håper det ordner seg for deg! Lurt å ha en rutine fra de er så små som mulig:)
*Bumblebee* Skrevet 10. februar 2012 Forfatter #25 Skrevet 10. februar 2012 Takk for svar alle:-) men det er IKKE slik at jeg har gått inn og sunget mer altså!har bare sagt natta igjen,og lagt hun ned.men disse nettene har det gått veldig bra,så jeg håper det fortsetter slik:-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå