Longgone Skrevet 6. februar 2012 #1 Skrevet 6. februar 2012 (endret) . Endret 3. mars 2012 av Longgone
Gjest navnelapp Skrevet 6. februar 2012 #2 Skrevet 6. februar 2012 Det som er enklast å lage utan at det blir kjøkkenskandale er supper. Ei god, fyldig minestronesuppe er enkel å lage, og du kan fryse ned restane til seinare. Eller ha den til lunch dagen etter. Slik lagar du den: 1 liter vatn To buljongterningar eller aller helst 2 ss oksefond 50 g bacon Matolje Ein løk To fedd kvitløk To stilkar stangselleri Ei gulrot Ein kålskalk Ein boks hermetiske tomatar Ein boks bønner i tomatsaus (eller ein boks hermetiske erter) Sukker, salt og peppar ½ ts timian 100 g tørr pasta, til dømes vanleg spagetti brukke i korte bitar Kutt alle grønsakene fint (altså i små bitar/strimlar), og skjer baconet smått. Fres baconet i ørlite olje i ei stor gryte. Ha grønsakene oppi gryta, og fres dei blanke i baconfeittet. Ha i vatn, timian og buljong, og la det koke opp. Slå i dei hermetiske tomatane, ha i pastabitane, og la det koke i 10 minutt. Ha i tomatbønnene/ertene til slutt, og smak til med litt sukker, salt og peppar. Sukkeret må med for å balansere syra i tomatane. Server med godt brød og riven parmesan over, viss du har.
LilleLola Skrevet 7. februar 2012 #3 Skrevet 7. februar 2012 kyllingburger skjær en kyllingfilet i 2, så det blir to tynne fileter, og stek den lenge på middels varme. Stek litt bacon, ca 5 cm lange. Varm burgerbrødene i stekeovnen et par minutt, så blir de gode og sprø. Jeg lagde pommes frites samtidig, så hev de inn på ei rist sammen med det andre i 2 minutt. Så, nå alt er ferdig stekt, kan du legge kyllingfiletene og bacon på burgerbrødet sammen med det du liker av saus og dressing. (Jeg brukte aioli), og servere med pommes frites, eller pommes crisp som er kjempegod :D
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #4 Skrevet 7. februar 2012 Jeg er helt hjelpesløs når det kommer til mat. Om det var mulig hadde jeg klart å svi vann. Uansett... Jeg vil overraske samboeren litt da, med å lage middag til han. Noen som har tips til noe enkel men god mat? jeg vil anbefale deg boken "hvordan koke vann" andreas viestad 1
Gjest Doh Skrevet 7. februar 2012 #5 Skrevet 7. februar 2012 (endret) Hvis du går inn på matprat kan du søke opp Biffsaute med asparges. Enkel å lage, og veldig veldig god. Skjær og mål opp alt før du begynner å steke så går det mye lettere er veldig godt med potetbåter til, du kan kjøpe ferdig potetbåtkrydder som er veldig godt Ser forresten at de har gjort litt om på oppskriften, jeg har lagd den med aspargesbønner i stedet for asparges Endret 7. februar 2012 av Doh
Longgone Skrevet 7. februar 2012 Forfatter #6 Skrevet 7. februar 2012 Tusen takk for tips!! Dere er gode å ha!!
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #7 Skrevet 7. februar 2012 Fres en halv løk, et hvitløksfedd eller to og 1/2 i en kjele . Ha oppi en boks grovhakkede tomater, en stor skje tomatpurré og en boks kikerter. Ha i salt og det du vil av krydder. Oregano feks smaker godt til. La det SMÅkoke i 5-10 min. Ha oppi 1/2 boks cottage cheese. Ha evt noe godt brød ved sidenav. Er sunt og godt og smaker enda bedre dagen etter nå det har godgjort seg lenge!
Gjest Bolledeig Skrevet 11. februar 2012 #8 Skrevet 11. februar 2012 Tråden er ryddet Bolledeig admin
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå