Gjest Lyh Skrevet 6. februar 2012 #1 Skrevet 6. februar 2012 Da har jeg et dilemma som jeg trenger hjelp til. Har funnet en oppskrift på hjemmelaget tomatsuppe som jeg har tenkt å teste ut. I oppskriften så står det at jeg trenger creme fraiche. Det jeg lurte på er om jeg kan erstatte det med kesam? Bruker jo aldri creme fraiche, så er litt dumt å kjøpe det når men er en fattig student
Zzyzx Skrevet 6. februar 2012 #2 Skrevet 6. februar 2012 Spørs om det skal kokes eller ikke. Kesam tåler ikke varmen og vil bli klumpete og skille seg.
Yme Skrevet 6. februar 2012 #3 Skrevet 6. februar 2012 Kesam har ikke samme bruksområde som creme fraiche, så du burde nok følge oppskriften.
Gjest Lyh Skrevet 6. februar 2012 #4 Skrevet 6. februar 2012 Aah, takk for svar! Den skal kokes ja Får vel bare lage masse suppe da :D
Gjest navnelapp Skrevet 6. februar 2012 #5 Skrevet 6. februar 2012 Du kan også tilsette kesamen heilt til slutt, etter at suppa har kokt opp. Då skil den seg ikkje.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #6 Skrevet 6. februar 2012 Du trenger overhodet ikke å bruke sånt i tomatsuppe. Bare dropp det helt. Jeg lager alltid tomatsuppe fra scratch og bruker ALDRI noe sånt oppi. Og det er den beste tomatsuppa jeg vet om :D
Perelandra Skrevet 6. februar 2012 #7 Skrevet 6. februar 2012 Kesam og Creme fraiche er to helt ulike produkter. Kesam er laget av ostestoffet i melken og er magert, mens Creme fraiche er laget av syrnet fløte og har samme fettprosent som seterrømme. Selv om Kesam er magert, har det en kremet konsistens og kan derfor brukes som en erstatning for rømme. Det tåler likevel ikke å kokes.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå