Gå til innhold

En gal verden!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva er i det hele tatt meningen med slike lover? Man kan jo begynne å lure på om enkelte mennesker burde ha byttet yrke!

"I Kansas forbyr de harer å skyte fra en motorbåt."

Når begynte harer å bruke gæver?! Når begynte de i hele tatt å kjøre motorbåt?

"I Michigan eier en ektemann konens hår."

Javel? Har han kjøpt det? Eller kanskje han har laget det selv??

"I Alabama er det forbudt å spille domino på søndager."

Gud forby at noen skal spille domino på en søndag!

"I Connorsville, Wisconsin er det forbudt for en mann å skyte med sitt våpen når hans kvinnelige partner har orgasme."

Åååh, faen! Jeg som alltid har hatt lyst til at mannen min skal skyte med våpenet sitt når jeg når klimaks!

"I Florida er det forbudt å ha sex med et pinnsvin."

Hvem ville i det hele tatt prøvd seg på et pinnsvin?

"I Arkansas har en mann rett til å banke kona si, men bare en gang i måneden."

Dette må være tull, eller?

Det var et lite utvalg av amerikanske lover. Nå er det jo ikke bare disse amerikanske lovene som gjør dette til en gal verden, men mange andre ting også.

(over til noe helt annet....)

Hvorfor skal alles skattelister ligge ute på internett så alle kan se? Det er jo ingen(i allefall ikke som jeg kjenner) som vil at andre skal ha innsyn i skattelistene sine. Men, alikevel så ligger dette altså ute på nettet!

Hva mener du er galt/idiotisk i denne verdenen? (Da tenker jeg på rare lover, idiotiske ting som vi må finne oss i osv) Listen er lang! :gjeiper:

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Badabing
Skrevet

Kilde til de amerikanske lovene?

Skattelistene ligger ikke ute offentlig på samme måte som før. Må logge inn for å kunne se dem, og det er vel helt kurant.

Skrevet

... og hvor står dette?

Skrevet

"I Arkansas har en mann rett til å banke kona si, men bare en gang i måneden."

Dette må være tull, eller?

Helt klart. Et slikt behov dukker da opp flere ganger akkurat den tiden i måneden...

Skrevet

Helt klart. Et slikt behov dukker da opp flere ganger akkurat den tiden i måneden...

hahahaa :-D

Skrevet

Hvorfor skal alles skattelister ligge ute på internett så alle kan se? Det er jo ingen(i allefall ikke som jeg kjenner) som vil at andre skal ha innsyn i skattelistene sine. Men, alikevel så ligger dette altså ute på nettet!

Det er de gamle skattelistene som fremdeles ligger ute fritt for alle. For de nyere skattelistene må man logge seg inn med minID og man kan se hvem som har sjekket skatten din.

Skrevet

TROR de ameriksanske lovene har blitt laget etter at hendelser av samme art har forekommet. For eksempel kan loven du nevner:

"I Connorsville, Wisconsin er det forbudt for en mann å skyte med sitt våpen når hans kvinnelige partner har orgasme."

ha blitt basert på f.eks. at en mann fyrte av sitt våpen når hans kvinnelige partner hadde orgasme og muligens traff en person. Dette var forklaringen jeg fikk av en lærer i faget US government på HS i USA da vi hadde om lover, men om han bare tullet med oss er jo også en mulighet....

Aner ikke hvorfor lovene blir laget, men når det kommer til USA vil jeg tippe det har noe med å beskytte seg mot å bli saksøkt ved en lignende hendelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...