Gå til innhold

Summer school på LSE


Kelsier

Anbefalte innlegg

Er det noen her på KG som har gått på summer school på LSE og kan dele av sin erfaring? Jeg vurderer å gjøre det selv enten til sommeren eller neste sommer, og lurer på om det er noe som anbefales?

For å ta to sessions må man ut med £3100, så det er ganske pricy. Da er det fort en fordel om man får noe igjen for pengene :-)

Jeg studerer juss og tenker å ta noen emner innen dette. Evnt. innen økonomi.

Og hvor vanskelig er det å få mer enn 107 på TOEFL?

:lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hva som helst

Jeg tenker også å søke dit en sommer, mest sannsynlig til neste år siden jeg trenger å spare opp litt penger. Er veldig interessert i høre litt erfaringer jeg også.

Angåede TOEFL, under "English requirements" på nettsida deres så står det at søkere fra blant annet skandinaviske land ikke trenger å sende noe bevis på engelskkunnskaper på grunn av det gode nivået på engelskundervisningen i skolen her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også å søke dit en sommer, mest sannsynlig til neste år siden jeg trenger å spare opp litt penger. Er veldig interessert i høre litt erfaringer jeg også.

Angåede TOEFL, under "English requirements" på nettsida deres så står det at søkere fra blant annet skandinaviske land ikke trenger å sende noe bevis på engelskkunnskaper på grunn av det gode nivået på engelskundervisningen i skolen her :)

Jeg forstod det som at at det gjaldt hvis man kunne dokumentere at man hadde hatt studier på universitetsnivå på engelsk? Mulig jeg tok feil, leste ikke så nøye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hva som helst

Nå ble jeg usikker, men jeg tror det er slik at de rett og slett ikke spør etter dokumentasjon dersom du kommer fra et slikt land:

We are aware that in many countries, university education is taught fully or partially in English as standard. If you have studied in a country where this is the case you can apply as a native speaker - there is no need to let us know.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men der står det jo "university education" med engelsk som standard. Det gjelder hvertfall ikke for jussen! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får man dette godkjent som studiepoeng valgfag?

Tviler på det, kurset er kun på 35 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ta TOEFL med mindre du har høyere utdanning ift. engelsk. (Det betyr med andre ord at vgs ikke holder, for de som måtte innbille seg det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett på det samme selv, er det noen som vet:

1. Om man kan få godkjent disse poengene som studiepoeng i Norge/få fagene på vitnemålet?

2. Hvor mye har dette å si for arbeidsgivere? Det er jo relativt korte kurs.

3. Er det mulig å få støtte av Lånekassen, eller må kursavgiften betales av egen lomme?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Dette må du snakke med studieadministrasjonen om, jeg vet som sagt om noen som har fått godkjent Duke - Geneva.

2. Det vil nok telle positivt, men kan jo ikke veie opp for dårlige karakterer ellers.

3. Ring Lånekassen.

Prisen for to kurs er forøvrig ikke £3100, men £2300.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Dette må du snakke med studieadministrasjonen om, jeg vet som sagt om noen som har fått godkjent Duke - Geneva.

2. Det vil nok telle positivt, men kan jo ikke veie opp for dårlige karakterer ellers.

3. Ring Lånekassen.

Prisen for to kurs er forøvrig ikke £3100, men £2300.

Takk for svar, har ikke problemer med dårlige karakterer, spør fordi jeg synes det er waste å bruke mye penger på noe arbeidsgivere ikke legger merke til en gang, og som jeg ikke får godkjent som en del av studieløp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...