Gjest -J- Skrevet 6. februar 2012 #21 Skrevet 6. februar 2012 Poenget mitt er at du skal fortelle HELE sannheten. Du forteller ikke sannheten dersom du sier du ALDRI vil ha en kjæreste EVER. Du er bare ærlig dersom du sier rett ut at det er nettopp henne du ikke vil ha. Vel, du kjenner ikke meg og hvordan jeg oppfører meg i den virkelige verden, men jeg kan forsikre deg om at det jeg skriver her er sannheten og nøyaktig hva jeg sier når jeg møter ei ny jente. For min del tar det ihvertfall tid å bli kjent med en ny person, så jeg vet definitivt ikke om jeg er interessert i å innlede et forhold med henne etter å ha møtt henne en gang. Jeg lager ikke langsiktige planer basert på kortsiktige følelser.
Gjest BettyBoop Skrevet 6. februar 2012 #22 Skrevet 6. februar 2012 Vel, du kjenner ikke meg og hvordan jeg oppfører meg i den virkelige verden, men jeg kan forsikre deg om at det jeg skriver her er sannheten og nøyaktig hva jeg sier når jeg møter ei ny jente. For min del tar det ihvertfall tid å bli kjent med en ny person, så jeg vet definitivt ikke om jeg er interessert i å innlede et forhold med henne etter å ha møtt henne en gang. Jeg lager ikke langsiktige planer basert på kortsiktige følelser. Jamen du sier at det ikke er HENNE du vil ha, du sier ikke "jeg vil aldri ha en kjæreste"?
Gjest -J- Skrevet 6. februar 2012 #23 Skrevet 6. februar 2012 Jamen du sier at det ikke er HENNE du vil ha, du sier ikke "jeg vil aldri ha en kjæreste"? Enten kverrulerer du og misforstår meg med vilje eller så følger du ikke helt med på notene her, kjære. Jeg velger å tro det første, men om det er det siste så får du nøye deg med en forklaring om jeg skulle møte på deg i det virkelige liv en gang. Kanskje jeg er en drittsekk? God natt.
Gjest BettyBoop Skrevet 6. februar 2012 #24 Skrevet 6. februar 2012 Enten kverrulerer du og misforstår meg med vilje eller så følger du ikke helt med på notene her, kjære. Jeg velger å tro det første, men om det er det siste så får du nøye deg med en forklaring om jeg skulle møte på deg i det virkelige liv en gang. Kanskje jeg er en drittsekk? God natt. Nei jeg kverulerer ikke jeg bare prøver å forsikre meg om at det jeg tror du sier faktisk er det du sier og at jeg ikke har misforstått.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #25 Skrevet 7. februar 2012 Poenget mitt er at du skal fortelle HELE sannheten. Du forteller ikke sannheten dersom du sier du ALDRI vil ha en kjæreste EVER. Du er bare ærlig dersom du sier rett ut at det er nettopp henne du ikke vil ha. Å håpe på at folk er så direkte og ærlige er som å leve i himmelen. I praksis må alt tydes, for i frykt for å såre ender de aller fleste med å ikke si noenting. Jeg trodde lenge på absolutt ærlighet, og etterstreber det fortsatt. Men i visse tilfeller er man bare ond hvis man kommer med den hele og fulle sannhet, og da bør det kunne forsvares at man kun uttrykker en del av den.
Steinar40 Skrevet 7. februar 2012 #26 Skrevet 7. februar 2012 Å håpe på at folk er så direkte og ærlige er som å leve i himmelen. I praksis må alt tydes, for i frykt for å såre ender de aller fleste med å ikke si noenting. Jeg trodde lenge på absolutt ærlighet, og etterstreber det fortsatt. Men i visse tilfeller er man bare ond hvis man kommer med den hele og fulle sannhet, og da bør det kunne forsvares at man kun uttrykker en del av den. En såkalt hvit løgn er relativt ofte nødvendig, ja. For eksempel som du sier for ikke å såre andre. Eller for ikke å sette seg selv i et dårlig(ere) lys. Men det man IKKE skal gjøre; det er å føre andre bak lyset. Altså juge eller unngå å si sannheten bare for å få fordeler av det selv.
Gjest BettyBoop Skrevet 7. februar 2012 #27 Skrevet 7. februar 2012 Å håpe på at folk er så direkte og ærlige er som å leve i himmelen. I praksis må alt tydes, for i frykt for å såre ender de aller fleste med å ikke si noenting. Jeg trodde lenge på absolutt ærlighet, og etterstreber det fortsatt. Men i visse tilfeller er man bare ond hvis man kommer med den hele og fulle sannhet, og da bør det kunne forsvares at man kun uttrykker en del av den. men man er mer slem dersom den du har kommet med denne løgnen til etterpå finner ut at det var løgn.
Gjest Gorgonzola Skrevet 7. februar 2012 #28 Skrevet 7. februar 2012 Forsmådde kvinner som ikke får viljen sin er tydeligvis utsatt for drittsekker så da finnes det nok svært mange av dem, i følge KG ihvertfall
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå