AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #1 Skrevet 5. februar 2012 Skjønner at dette høres ut som et veldig vanlig problem, for hvem har vel ikke vært fyllesyk? Problemet er at kjæresten blir helt ødelagt og spyr hele natta og dagen etter noen ganger. Det merkeliger er det oftest er de gangene han ikke har drukket så mye. Senest i dag har han hengt over doskåla siden i morges og spyr enda. I går drakk han litt vin og noen øl og vi gikk "tidlig" hjem. Han spise en ordentlig middag og drakk i et rolig tempo. Jeg begynner å lure på om det kan være noe han ikke tåler? (jada, jeg vet at alkohol er gift for kroppen). Det som er så merkelig er at han kan holde ut til langt på morgenen og drikke enorme mengder og blande det meste av alkohol uten at han er det minste bakfull, mens han andre ganger blir så ødelagt at han ikke klarer å gjøre annet enn å ligge (og spy). Nå høres kjæresten min ut som en alkoholiker, men det er han på ingen måte. Jeg har selv vært like dårlig, men det er som regel etter en skikkelig heftig kveld på byen med shotting og nachspiel til langt utpå morgenen. Noen som har erfaringer med dette og har tips til hva han kan gjøre for å unngå dette. Siden dette ofte skjer når han drikker "lite" er det ikke noe poeng å si at han må drikke mindre. Er heller ikke interessert i å få høre at han må slutte å drikke. Lurer rett og slett på om han kan være allergisk mot noe. Kan han få sjekket dette opp hos legen? Er fullt klar over at dette er selvforskyldt og at det er vanlig å være fyllesyk, sånn for å unngå å få de kommentarene også Takk for svar:)
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #2 Skrevet 5. februar 2012 Har det noe sammenheng med hva han drikker da? Jeg blir styrtdårlig av øl, for eksempel. Får jeg i meg det kan du være sikker på at jeg roper på elgen i løpet av kvelden og blir fullstendig ødelagt dagen etterpå.
Djungelvrål Skrevet 5. februar 2012 #3 Skrevet 5. februar 2012 Samboeren min har det også sånn noen ganger. Merkelig. Tror det må være en slags form for allergi.. kan like gjerne bli syk når han har drukket lite.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #4 Skrevet 5. februar 2012 Ts her: AB: har tenkt på at det kan være noe av det han drikker, men så vidt jeg har fått med meg har det ikke vært noen sammenheng mellom hvilken drikke han drikker og om han blir dårlig. Skal prøve å få ham til å teste ut en ting av gangen for å se om han lettere blir dårlig av noe. Liquorice: Ja, veldig rart. De fleste blir jo mer fyllesyk jo mer de har drukket. Hvis jeg blir dårlig, enten samme kveld eller dagen der på spyr jegsom regel en gang og så er det over (spyr for øvrig eksremt sjelden). Får kanskje tvinge ham til en legesjekk. Utrolig slitsomt for ham (og meg) å bli SÅ redusert dagen derpå. De fleste klarer å ligge på sofaen og se på tv og innta junk food i det minste:p
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2012 #5 Skrevet 6. februar 2012 Kan det være rekkefølgen på det han drikker? "med øl og vin blir du fin, men vin og øl blir krøll"
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #6 Skrevet 6. februar 2012 Det kan også være at han er allergisk mot øl fra tappetårn eller noe. Jeg kjenner flere som kun kan drikke øl fra flaske og når de får i seg øl fra tappetårn så blir de kjempedårlige. Det er en del bakterier som lett samler seg i tappeanlegg.
Gjest dimmelin Skrevet 6. februar 2012 #7 Skrevet 6. februar 2012 Jeg har det på samme måte men det skal veldig lite til før jeg blir dårlig. Etter 2-3øl kan det være plutselig stopp. Blir skikkelig kvalm, så kvalm at ikke et glass vann frister engang. Deretter kan jeg være sengeliggende dårlig i 2dager etterpå. Blitt sånn nå siste halve året, før det tålte jeg ihvertfall litt mer, men ble jeg full så måtte jeg regne med 1-2dager i horisontalen etterpå.. Et triks kan være å ta en allergitablett enten før man begynner å drikke, eller senest innen man legger seg.. Zyrtec f.eks. Hjalp meg ihvertfall mot fyllesyken.. Men nå er det så ille at jeg ikke tør drikke lengre, men en øl til mat går bra. Men utover det er mer risiko.. Men jeg er "syk" i tillegg, dvs har et blodbilde som ikke henger på grep så min personlige teori er at pga det så sliter leveren m å bryte ned alkohol effektivt, at leveren mangler tilstrekkelig av et enzym som bryter ned alkohol. Skal visst være mulig å måle via blodprøve muligens, så det skal jeg få sjekket neste gang jeg er hos lege.. Det kan også samboeren din få sjekket, for om det er forklaringen så er alkohol enda mer gift for kroppen enn for andre.. Kjipe greier
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2012 #8 Skrevet 17. oktober 2012 Bumper opp denne litt jeg...fant dere ut av det? Har det nemlig på samme måten.. Det siste 1-2 årene har jeg noen ganger blitt helt ekstremt dårlig etter å ha drukket...spyr og spyr og spyr i timesvis fra tidlig på morningen dagen etter, og klarer ikke sitte oppreist en gang, kjempesliten og kvalm.. :/ Det har for det meste skjedd når jeg ikke har drukket så veldig mye, gjerne bare 4 halvlitere, noe jeg har synes vært rart.. tror det har vært når jeg har drukket øl, men jeg har jo drukket masse øl i årevis uten å bli så dårlig før:( Ser noen nevnte tappetårn lenger oppe her, er dette reelt? Tror faktisk jeg drakk ute (av tapp) de gangene jeg ble mest dårlig.. men igjen, dette var ikke et problem for noen år siden, da ble jeg bare "vanlig" fyllesyk (altså, jeg har alltid blitt ganske dårlig og ofte kastet opp, men ikke på denne måten og bare når jeg har drukket MYE) Anonym poster: 906dd76608f4aae5b02aae795ee84009
Gjest Øyvind Elgen Skrevet 7. mai 2013 #9 Skrevet 7. mai 2013 Jeg og har hatt det slik som din samboer. Er en mann på 32 år..før kunne jeg henge med på racet til kamerater og være klar til neste dag, men nå er jeg helt ødelagt dagen derpå, og gjerne flere dager etter. Nom som har hjulpet meg, det er å drikke en del vann om jeg drikker, ta en zyrtec før jeg skal på en fest o.l. Før jeg legger meg tar jeg og drikker 1 l vann, tar en reisesyketablett og to paracet, samt gjerne noe å spise..da er jeg i bedre fatning dagen derpå. Slik at jeg ikke sover og kaster opp hele dagen, men kan ligge på sofaen og spise en burger..
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2013 #10 Skrevet 7. mai 2013 Du sier at han kan være ute hele natten og være fin dagen etterpå, men av og til drikker han lite og er dårlig. Kan det være noe med at han legger seg nedpå som ødelegger for han? Jeg har også drukket mye engang og da var jeg ute hele kvelden og lot alkoholen forsvinne gradvis. Når jeg legger meg ned og lukker øynene blir jeg mye mer svimmel og må spy. Anonym poster: c87e4655ab4db32807acf2cb019ec15c
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2013 #11 Skrevet 7. mai 2013 Jeg blir også ofte slik du beskriver, det som hjelper for meg (ikke hundre prosent, men gjør det bedre er: Et stort fett måltid før jeg går ut, pizza funker best Drikke flere liter vann hele dagen før jeg går ut Allergitablett på kvelden Spise nattmat Drikke minst en liter væske før jeg sover Helst droppe taxi og gå hjem Anonym poster: 2eebbe8064ccea2525911b0afb850f5b
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2013 #12 Skrevet 7. mai 2013 Jeg blir kjempedårlig hvis jeg blander ting. Hvis jeg drikker ett glass vin og et par cider på en kveld blir jeg dårlig, mens drikker jeg en flaske vin går det fint. Jeg har begynt å drikke et glass vann per glass alkohol jeg drikker og når jeg kommer hjem spiser jeg noe og tar reisesyketablett. Det hjelper! Anonym poster: b6c2d7b4ef94c73471659813241065ff
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå