Gå til innhold

Forkjøelse og kulde

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vet at en forkjøelse ikke kommer av å fryse,men når man allerede er syk blir man da verre av å f.eks sove med åpent vindu i x antall kuldegrader?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vet jeg ikke, men mitt soveromsvindu er oppe 24/7 og jeg kan ikke se jeg har merket forskjell på formen de få gangene jeg har vært forkjølet.

Gjest SnowLeopard
Skrevet

Jeg for min del får ofte problemer med ørevondt når jeg er forkjølet, så for meg blir alt verre av kulde, spesielt hvis det "blåser" eller trekker litt. Men jeg sover ofte med lue og åpent vindu, rett og slett fordi frisk luft gjør det lettere for meg å puste skikkelig når jeg et pottetett.

Skrevet

Ok.Takk for svar :)

Skrevet

For min del er kulde en av få ting som faktisk hjelper mot forkjølelse. Føler meg friskere og mindre tett med en gang jeg puster kald luft.

Skrevet

Ta sjansen da.Er jo syk uansett :gjeiper:

Skrevet

Blir man ikke egentlig mest syk når det er kaldt fordi man da bruker mer tid inne sammen med andre folk og bakteriene deres, mens om sommeren er man mer ute?

Skrevet

Jeg vet at en forkjøelse ikke kommer av å fryse,men når man allerede er syk blir man da verre av å f.eks sove med åpent vindu i x antall kuldegrader?

Ikke? Jeg var på en 5 timers lang fjelltur forrige søndag, med litt for lite klær, og kjente godt at jeg frøs.. Dagen etterpå våknet jeg opp pottetett og med slimete hals

Skrevet

Nei.Ikke kulda i seg selv.Men da hadde du nok allerde viruset i kroppen. Er dokumentert og forska på faktisk.Spurt flere leger med samme svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...