Missi89 Skrevet 5. februar 2012 #1 Skrevet 5. februar 2012 Ligger i sengen og vrir meg. Ingenting hjelper. Ingen smertestillende, ikke te, ikke varmdusj og ikke varmepute. Trodde det skulle bli bedre med nattlysolje men tydeligvis ikke. Flere som meg her? Der ingenting funker og man bare føler seg slått ut og vrir seg i smerte:(.
Pialill Skrevet 5. februar 2012 #2 Skrevet 5. februar 2012 Hvilke smertestillende bruker du? Jeg syns alltid det hjelper med en varmeflaske på magen
Gjest Consensio Skrevet 5. februar 2012 #4 Skrevet 5. februar 2012 Varmeflaske blir aldri varm nok for meg, så jeg tar en 1 1/2 liters flaske og fyller med varmt vann - ikke for varmt! da smelter den
Missi89 Skrevet 5. februar 2012 Forfatter #5 Skrevet 5. februar 2012 Jeg tar p-piller. Men de hjelper ikke. Varmeflaskeb ligger også på magen. Har tatt både ibux og paracet og naproxen men dette er vist en av de månedene hvor ingenting gjør det bra.
Pialill Skrevet 5. februar 2012 #6 Skrevet 5. februar 2012 Vurdert å bytte p-pillemerke? kan hjelpe på smertene i fremtiden. Eventuelt få satt inn hormonspiral. De fleste får mindre blødninger og menssmerter av den
Thorn Skrevet 5. februar 2012 #7 Skrevet 5. februar 2012 Er det "bare" vondt i magen? Jeg fikk hormonmigrene som slo ut hele kroppen, med både kramper i magen, kvalme og hodepine. Da hjalp det ikke mye med noe annet enn store doser med smertestillende og å sove seg gjennom det. Nå som jeg går på p-piller er det kun vanlig mage- og ryggvondt, da er min særs utradisjonelle men ufeilbare kur å legge seg på rygg i senga med varmeflaske under korsryggen og en sammenkrøllet katt på magen. Av en eller annen grunn funker kattene mye bedre enn varmeflaske. Ja, jeg vet det høres absurd ut Hvor store doser smertestillende tar du, forresten? Og har du varmt nok vann i varmeflaska? Massasje hjelper kanskje dersom du har vondt i korsryggen? Det kan kanskje være verdt å prøve trykkpunktmassasje, hvis ikke det allerede er forsøkt
Gjest Consensio Skrevet 5. februar 2012 #8 Skrevet 5. februar 2012 Jeg tar p-piller. Men de hjelper ikke. Varmeflaskeb ligger også på magen. Har tatt både ibux og paracet og naproxen men dette er vist en av de månedene hvor ingenting gjør det bra. Prøvd å bare sette deg på do og slappe helt av? Ta meg deg lesestoff eller noe og bare sitt. Det hender det hjelper litt for meg, for da klarer keg å slappe helt av og bare la det blø. Når jeg bruker bind så reagerer kroppen min automatisk på at man ikke skal"gjøre på seg" og jeg blir anspent når jeg kjenner at jeg blør.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #9 Skrevet 5. februar 2012 Noen måneder er verre enn andre. Du kan gå til legen og be om sterkere smertestillende på resept. Varme, sjokolade og sterke smertestillende er det som fungerer for meg.
Avalon Skrevet 5. februar 2012 #10 Skrevet 5. februar 2012 Spør om å få Cataflam av legen, eneste som har virket på meg Verdt å prøve iallefall.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #11 Skrevet 5. februar 2012 Spør om å få Cataflam av legen, eneste som har virket på meg Verdt å prøve iallefall. Cataflam er det samme som Voltaren. Det finnes jo reseptfritt, men i en lavere dose pr tbl. De finnes også i en litt sterkere dose pr tbl i Sverige, også reseptfritt. Så kan man evnt prøve først, om man ikke kommer seg til legen med det første. 1
Missi89 Skrevet 5. februar 2012 Forfatter #12 Skrevet 5. februar 2012 Cataflam skal jeg spørre etter. Har tatt alt nulig rart. Men dette viste seg å bli søndagen fra helvete:(.
Gjest scorpius Skrevet 5. februar 2012 #13 Skrevet 5. februar 2012 Jeg vet ikke helt hvilke smertestillende du bruker, men har du prøvd naproxen som selges på apoteket? De funker raskt, men man har nødt til å ta det noen ganger om dagen (spesielt den første og kanskje andre dagen), og gjerne 2 stykker når smertene er på det sterkeste.
Missi89 Skrevet 5. februar 2012 Forfatter #14 Skrevet 5. februar 2012 Har tatt 6 av naproxen. Har vist ingen effekt på meg lenger.
Gjest elena Skrevet 23. februar 2012 #15 Skrevet 23. februar 2012 jeg sliten veldig med mensensmerter, men nå har jeg gått på p-pillen ceracette og mistet mensen helt. siden de fleste mister mensen med denne p-pillen så er det veldig mange som får denne pga mensensmerter, det var mitt tilfelle. cataflam er vell ikke reseptfritt ? har aldri fått kjøpt det uten resept jeg hvertfall..
Gjest elena Skrevet 23. februar 2012 #16 Skrevet 23. februar 2012 forresten, cataflam funker veldig bra ! både på migrene å mensensmerter!
Myldre Skrevet 23. februar 2012 #17 Skrevet 23. februar 2012 Jeg stapper i meg paracet og ibux til jeg ikke har vondt lenger. Prøver jo ut forskjellige komboer og venter 20 min.- 30 min. per prøving. Jeg gråter og hyler av smerte, og det pleier å funke med 2x parace 500 mg + ibux. Men når det ikke funker (fikk beskjed fra legen) så må jeg bruke resepten jeg har fått på smertestillende.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå