Gå til innhold

Hyller i en smal "huk"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På soverommet mitt står det et diger klesskap skrudd fast i veggen ca. 25 cm fra hjørnet. Skapet kunne ikke settes helt inntil hjørnet pga et sikringsskap. Men nå er det altså en "huk" som er 25 cm bred, 60 cm dyp og 200 cm høy ved enden av skapet. Til nå har den blitt brukt til å stue vekk skrot. Men jeg prøver å bli mer organisert, og jeg vil gjerne utnytte plassen best mulig. Så jeg tenker at det hadde vært kjekt med hyller sånn at jeg fikk utnyttet plassen i høyden.

Hvilke hyller er mest praktisk da?

Jeg tenkte først på sånne hyller med skjult oppheng, som denne: http://www.ikea.com/no/no/images/products/lack-vegghylle__60203_PE166207_S4.jpg

Men så ble jeg litt usikker på om jeg får dem festet til veggen der det er så smalt. Skal ikke de hyllene skyves inn på festene fra bredsiden?

Så tenkte jeg på noe enkelt slik som dette: http://www.biltema.no/ProductImages/16/large/16-686_l.jpg

Men der blir jo mye plass borte pga støttene under hyllene.

Noen ideer? Utseendet er ikke nøye, for det skal henge en gardin foran uansett for å skjule rotet og hindre støv i å samle seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den hylla fra Ikea tåler vel ikke mange kiloene.

Hva med å kjøpe hobbyplater og knekter selv? Da får du det akkurat som det passer deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyllene trenger ikke tåle så veldig mye. Kommer nok helst til å lagre soveposer, malelerreter og andre lette ting der. Og det trenger ikke være fra IKEA, faktisk helst ikke derfra fordi vi ikke har noen IKEA i nærheten. Tenkte bare den type hyller generelt.

Snekre selv ja, det er jo et alternativ. Krever jo ikke all verdens snekkertalent for å få til slike hyller. Men så er jeg stor fan av lettvinte løsninger da, det må innrømmes. Så jeg tar vare på snekre selv-ideen som reserveplan dersom ingenting annet dukker opp. :)

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ekby-jarpen-ekby-hall-vegghylle__0115173_PE268389_S4.JPG

Noe sånt?

Ja, den hadde nok funka fint tror jeg. Hylleknektene er ikke så dominerende der.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

De IKEA hyllene i første linken din...noen av dem må skyves inn fra siden, men de har også en type hvor du skrur to rør/stenger inn i veggen og i hylleplata så er det to hull også bare trer du hylla på forfra.

De er ganske så holdbare etter min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Consensio

Og angående det å snekre selv, Biltema har hyller ferdig kuttet opp. Både hele planker og slike med flere tynne planker med luft mellom.

Så kjøper du slike vinkler til å ha under hylla som de også har der.

Skulle du ikke finne riktig størrelse så kan du bare sage av og pusse litt på kantene.

Også kan du male dem akkurat slik du vil om du ønsker litt farge på dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...