Gå til innhold

Tips og metoder fra psykologen som fungerer!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Flere går til psykolog og får hjelp. Det jeg ønsker med denne tråden er at vi her inne kan fortelle hverandre litt hva som hjelper å gjøre, hva psykologen har anbefalt. (I og med at flere ikke våger å åpne seg til andre, kan en få tips her inne)

Alt i fra metoder som hjelper mot: lav selvtilitt, angst, paranoia, depresjon, usikkerhet osv.

Hva har du lært av gode tips fra psykologen din?

Jeg har hørt om noe som heter tankefelsterapi! Er det noen som kan beskrive dette litt nøyere? Fungerer det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tankefeltsterapi gjøres ikke hos vanlige psykologer med mindre de har tatt kurs i det.

Søk på Mats Uldal, så finner du mye om det.

Skrevet

Jeg har hørt om noe som heter tankefelsterapi! Er det noen som kan beskrive dette litt nøyere? Fungerer det?

Grundig gjennomgang her. Det er også endel artikler om det på forskning.no, bl.a. denne som er ganske oppsummerende.

Skrevet

De mangler visstnok bare én undersøkelse med forskningsresultater for å kunne bevise at det fungerer. Da blir det ikke lenger sett på som alternativ behandling, men som legevitenskap.

Skrevet

Jeg har brukt tankefeltsterapi. Det funket for meg. Jeg slet voldsomt med sjalusi og psykologen lærte meg teknikken. Først måtte jeg fjerne piercingene mine, for de lå midt i energibanen. Så skulle jeg tenke på det verste som kunne skje, mens jeg tappet lett med fingrene på forskjellige steder på kroppen. Gjentok dette noen ganger hver dag. Kan med hånden på hjertet si at så omtrent all sjalusi forsvant etter bare noen uker.

Skrevet

Har prøvd det samme selv om angst, funket overhode ikke, humbug

Skrevet

Det er nok ikke humbug, de vet jo at disse energibanene finnes

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...