Gå til innhold

Bruker du rapporteringsknappen?

34 stemmer

1. 1. Bruker du rapporteringsknappen?

• Nei, den har jeg aldri brukt.
      3
    • Ja, men bare svært sjelden.
      10
    • Ja, en del.
      16
    • Ja, veldig ofte, gjerne flere ganger om dagen.
      5

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mange på KG er lei av drittslenging og dårlig oppførsel av både AB og brukere som skriver med nick. Det lages jevnlig tråder om dette, og det tas opp i tråder som egentlig handler om andre ting.

Jeg lurer i den sammenheng på hvor flinke vi er til å bruke rapporteringsknappen. Hvor mye bidrar den enkelte av oss til å få vekk ufine innlegg?

Jeg synes selv jeg er veldig aktiv på rapporteringen, men jeg kan nok bli mye flinkere.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker den flittig. Senest i dag så ble et innlegg fra en ufin AB fjernet fordi det ble rapportert.

Skrevet

Jepp. Og ser at innlegg ofte blir sletta, men den samme brukeren poster som regel bare en ny stygg kommentar etterpå igjen. Lett å kjenne igjen selv om det er AB. Så virker ikke alltid som det hjelper så mye.

• Liker 2
Skrevet

Nei, det har jeg ikke gjort. Antar det er fordi jeg er ny her og ikke vet hvordan ting fungerer :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Kom på en ting, i hvilke situasjoner pleier dere/skal man rapportere ett innlegg? Er det om saken er av en alvorlig karakter, en kriminell karakter, spam eller rett og slett bare krenkende, osv.

• Liker 2
Skrevet

Har brukt rapporteringsknappen noen ganger. Senest i går faktisk. Da var det noen som hadde lagt ut et mobilnr i en tråd, og dette nr. fikk treff på et personnavn på 1881.no.

Er kanskje ikke så flink til å si i fra om personangrep, da dette går mer på skjønn, enn det et telefonnr. gjør. Burde kanskje bli flinkere til å si i fra, og så får heller moderatorene avgjøre om det er over grensa.

Gjest grapefrukt
Skrevet

Jeg bruker den hver gang jeg ser innlegg/tråder som bør modereres/slettes.

• Liker 1
Skrevet

Stemte på "Ja, en del".

Det er nok noen ting i grenseland jeg lar passere, for jeg har en ganske høy terskel selv, eller tykk eHud om du vil. Jeg forventer nesten noen sarkastiske utspring og ignorerer dem heller enn å bli provosert. Men rapporterer når jeg synes ting går på person og ikke sak, eller når ting går over styr.

Skrevet

Kom på en ting, i hvilke situasjoner pleier dere/skal man rapportere ett innlegg? Er det om saken er av en alvorlig karakter, en kriminell karakter, spam eller rett og slett bare krenkende, osv.

Hvis det er åpenbar spam/reklamerobot.

Grove personangrep. Grov mobbing.

Skrevet

- Spam/reklame.

- Innlegg som bør flyttes på. (Innlegg under Mat og drikke om venninnetrøbbel feks)

- Tråder som går fullstendig over styr eller offtopic, da rapporterer jeg hovedinnlegget gjerne med spørsmål om de kan vurdere å rydde tråden.

- Trusler og personangrep. At noen angriper folks meninger, eller latterliggjør dem, bryr meg ikke.

• Liker 1
Skrevet

Ja, bruker den når jeg mener det er behov for å bruke den. Bruker den hovedsakelig ved spam og regelbrudd, samt grove personangrep eller mobbing. Bruker den ikke på innlegg som jeg er uenige i eller ikke liker.

Skrevet

Kun på folk som åpenbart har anoreksi og/eller bulimi og vil snakke om mat, vekt og trening på en sykelig måte. De trådene blir jo alltid stengt, så jeg tipser iblant.

Skrevet

Ja, bruker den ganske ofte. Mest på spam, og mobbing.

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg bruker den egentlig bare hvis jeg kommer over spam og/eller reklame.

Skrevet

Jeg har rapportert en god del rene spam-innlegg. Det gjelder både utenlandske eller norske som tilsynelatende later som de skriver innlegg, men som egentlig reklamerer for egen virksomhet.

Har også rapportert en del innlegg som er under feil forum. Det er mange som havner under generell debatt, men som heller hører hjemme andre steder.

Det er vanskeligere å rapportere meninger i innlegg, for da dreier det seg mer om skjønn. Det kan være vanskelig å se skillet mellom hva som er greit å si med henhold til ytringsfrihet, og hva som er uakseptabelt. Jeg rapporterer likevel når det er tydelig personhets eller diskriminerende holdninger. Alle former for rasisme er uakseptabelt for eksempel.

Skrevet

Ja, bruker den når jeg mener det er behov for å bruke den. Bruker den hovedsakelig ved spam og regelbrudd, samt grove personangrep eller mobbing. Bruker den ikke på innlegg som jeg er uenige i eller ikke liker.

Nei, det er bra, for det ville vært misbruk av rapporteringsknappen.

Skrevet

Jeg bruker også rapporteringknappen flittig - senest i går ble innlegg av en bruker med nick fjernet på bakgrunn av min rapportering. :tommelsmil:

Og Lady in Blue: Du fikk pluss av meg for å ha startet denne pollen!

Gjest Thessie!
Skrevet (endret)

Jeg har brukt den et par ganger, men har ikke brukt den så ofte. Må ærlig si at jeg nesten glemmer at den er der, så det kan jeg bli flinkere på. Men jeg kommer ikke så ofte over tråder hvor jeg synes de burde bli rapportert, men jeg merker at andre ofte reagerer på ting som jeg ikke reagerer på.

Endret av Thessie!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...