Gå til innhold

psoriasis, hvordan bruke medisinen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fikk resept på en 100 ml flaske disrosalic fra legen. Han sa jeg ikke hadde psoriasis, men samme symptomene. Påsmøres i tynt lag 1 gang daglig står det på etiketten fra legen. Er for hodebunnen. Han sa jeg skulle bruke den en gang. Er det meninga å bruke hele flaska på en gang? Eller bare noen dråper?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smør rundt i hodebunnen til den blir våt og så masserer du inn. Det er ikke meningen at du skal bruke hele flasken nei. Tar du i alt for mye får du veldig fett hår. Diprosalic sliter på håret så vær obs på det.

Skrevet

Ca hvor mye skal jeg bruke? Halve flasken? Og skal jeg bare smøre inn i håret og så vaske håret rett etterpå? Eller må det være i en stund før jeg vasker det? At man får fett hår, det gåt vel over når man vasker det? Man blir vel ikke plaget med fett hår i lang tid etterpå?

Skrevet

Nei du må ikke vaske håret rett etterpå. Vask heller håret først og ha deretter i middelet. Det må få god tid til å virke. Tenk at Diprosalicen skal i hodebunnen og skal ha minst mulig med å håret å gjøre. Du setter tuppen ned i hodebunnen og så beveger du flasken rundt litt. Kjenn etter med fingrene etterpå, har det blitt vått? Om det har blitt vått så masserer du rundt og utover til hodebunnen er fuktig. Så går du over til neste område.

La håret være tørt når du gjør det, eller blir det veldig fett. Jeg har nettopp vasket håret og tørket det, og når har jeg tatt en runde med Diprosalicen.

Skrevet

Du skal ikke bruke halve flasken heller. Du merker det når du begynner at det er relativt lite som skal til. Men ikke vær for gniten heller ;) Om det renner ned i nakken og på sidene bak øret og ned på halsen så har du for det første hatt i for mye, og for det andre så er det viktig at du vasker bort det som har rent nedover for det får du faktisk småkviser av. Merkelige greier.

Skrevet

Så jeg bør kanskje ta det i når jeg legger meg og dusje når jeg står opp da? Regner med man ikke kan ta det i før man går ut for dagen, for det lukter jo ganske sterkt, og ser sikkert fett ut.

Men jeg har fått ganske uren hud i nakke og utringningen i det siste, tenkte det var i sammenheng med hodebunnen. Er som kviser men bare pilker med neglene så ser det ut som små talgklumper. Hadde tenkt å smøre på litt av medisinen der og, men da skal jeg iallefall ikke gjøre det! Vet ikke om jeg tørr å bruke denne medisinen jeg, bare for at hodebunnen er litt rar. Som om det flasser. Blir man kvitt det av medisinen?

Skrevet

Ja om du er heldig så kan du bli kvitt flasset ja. Jeg sliter som faen med det. Det blir ikke så fett fordi det er ganske tyntflytende og lukten forsvinner etterhvert. Du kan sikkert ta det i nå og så vasker du håret i morgen tidlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...