Gå til innhold

Spørsmål til moddene: Er plussanking lov?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det dukker med jevne mellomrom opp tråder der folk ber om plusser. Enten i form av den nyeste "gi meg en pluss"-tråden eller typiske leketråder som "gi en pluss hvis du er enig i utsagnet". Nå tenker jeg ikke på de som er AB i slike leketråder, men de som står frem med nick og dermed får ryktet sitt hevet.

Denne tråden er overhodet ikke for å klage på disse trådene, jeg bare ønsker å finne ut om det er lov, mest for å ende den evige krangelen (men også litt av nysgjerrighet). Det er alltid noen som synes at de trådene er kjempemorsomme, men så er det alltid like mange som kjefter og mener at det er "juks". Jeg ser begge siders argumenter: Plussene kan jo egentlig ikke brukes til noe, men samtidig: Hele plussystemet er jo fåfengt hvis man kan "sanke" dem på den måten.

Så jeg lurer derfor på: Er det lov med slike tråder hvor man får plusser for "ingenting"?

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi AB over en pluss hvis du er enig i at det ikke er lov! :fnise:

Skrevet

Hvorfor skulle ikke det være lov? Man kan jo ikke bruke plussene til noe uansett? Hvis man kunne veksle dem inn i cash så hadde det vært noe annet.

Skrevet

modder/minibanker: kan jeg veksle mine plusser inn i penger. takker!

Gjest SnowLeopard
Skrevet

Hvorfor skulle ikke det være lov? Jeg bryr meg ikke om noen gir meg en pluss eller ikke. De som er ekstremt avhengige av anerkjennelse i form av plusser må gjerne få sanke for min del. Er det ikke lov, regner jeg med trådene hadde blitt slettet.

• Liker 3
Skrevet

Jeg fikk en gang 40 plusser på et innlegg jeg skrev som Anonym bruker, kan jeg cashe dem inn? Plis'a.

• Liker 1
Skrevet

Vi trenger vel ikke en regel for om det er lov eller ikke? Folk velger jo selv hva de vil plusse på, så er du uenig i at slike tråder er en god idé, kan du jo la være å plusse.

Jeg synes derimot det burde vært mulig å gi minus... :lur:

• Liker 6
Skrevet

TS her.

Som sagt spør jeg av nysgjerrighet, og litt fordi det er så irriterende at de trådene alltid blir til krangler om det er lov eller ikke. Hadde vært greit å få et definitivt svar på om det er ok eller ikke, sånn at de kranglene kan avverges ved å vise til hvem som har rett.

• Liker 1
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

åh ja jeg vil ha muligheten til å gi minus jeg!!

• Liker 2
Skrevet

TS her.

Som sagt spør jeg av nysgjerrighet, og litt fordi det er så irriterende at de trådene alltid blir til krangler om det er lov eller ikke. Hadde vært greit å få et definitivt svar på om det er ok eller ikke, sånn at de kranglene kan avverges ved å vise til hvem som har rett.

Jeg ser den, og er enig med deg. Men samtidig så tror jeg vel egentlig ikke et svar på dette vil avverge så mange krangler. Se bare på alle AB-kranglene som oppstår til tross for at KG har sagt klart ifra om at AB er ønsket på KG.

Utover det tror jeg det er lov å sanke plusser, for ellers ville nok slike tråder blitt slettet.

Gjest Madelene1
Skrevet

Det dukker med jevne mellomrom opp tråder der folk ber om plusser. Enten i form av den nyeste "gi meg en pluss"-tråden eller typiske leketråder som "gi en pluss hvis du er enig i utsagnet". Nå tenker jeg ikke på de som er AB i slike leketråder, men de som står frem med nick og dermed får ryktet sitt hevet.

Denne tråden er overhodet ikke for å klage på disse trådene, jeg bare ønsker å finne ut om det er lov, mest for å ende den evige krangelen (men også litt av nysgjerrighet). Det er alltid noen som synes at de trådene er kjempemorsomme, men så er det alltid like mange som kjefter og mener at det er "juks". Jeg ser begge siders argumenter: Plussene kan jo egentlig ikke brukes til noe, men samtidig: Hele plussystemet er jo fåfengt hvis man kan "sanke" dem på den måten.

Så jeg lurer derfor på: Er det lov med slike tråder hvor man får plusser for "ingenting"?

For en ting å henge seg opp i. Need a hobby?

Skrevet

Jeg tror et minussystem ville vært en katastrofe. Det er nok trynefaktor her inne fra før, jeg syns det er greit om de som ikke er så godt likt slipper minuser på grunn av det iallefall. ;)

• Liker 1
Skrevet

TS her.

Det står ikke noe i reglene om at det ikke er lov, ergo er det lov.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Er også intressert i om det er "lov".

Jeg mener plussene i seg selv er en uting, fordi det oppfordrer til trynefaktor og "facebooktilstander". Det blir for mye fokus på hvem som har pluss/ikke pluss, hvem som har best/verst rykte osv. Synes det tar mye fokus vekk fra diskusjon, og setter mye fokus over på person.

Når det kommer til sånne plussetråder er det vel ikke verre enn å ikke plusse, selvfølgelig. Men det forsøpler i en viss grad forumet, da spesielt siste-24-timer.

• Liker 3
Skrevet

For en ting å henge seg opp i. Need a hobby?

Unødvendig å svare frekt når folk spør på en høflig og grei måte. Og det er tydeligvis en del andre som også lurer på det samme.

• Liker 2
Skrevet

Er også intressert i om det er "lov".

Jeg mener plussene i seg selv er en uting, fordi det oppfordrer til trynefaktor og "facebooktilstander". Det blir for mye fokus på hvem som har pluss/ikke pluss, hvem som har best/verst rykte osv. Synes det tar mye fokus vekk fra diskusjon, og setter mye fokus over på person.

Når det kommer til sånne plussetråder er det vel ikke verre enn å ikke plusse, selvfølgelig. Men det forsøpler i en viss grad forumet, da spesielt siste-24-timer.

Jeg ser aldri etter om innlegg har plusser og jeg har aldri noen gang gått inn på en profil for å se hvor mange plusser en bruker har. Kan ikke skjønne at dette kan være et problem.

Skrevet

- Trådene slettes ikke

- Det står ingenting i reglene om det

Ut fra dette kan man utlede at det ikke er regler mot plussetråder.

Så lenge de holder seg på snikk-snakk og ordleker så plages jeg ikke av dem.

Skrevet

Jeg ser aldri etter om innlegg har plusser og jeg har aldri noen gang gått inn på en profil for å se hvor mange plusser en bruker har. Kan ikke skjønne at dette kan være et problem.

Vel, du er bare en person. Veldig mange har uttalt at de ser på hvor mange plusser et innlegg har, og det er jo en god indikasjon på i hvilken grad folk er enige i det som blir sagt. Det har også tidligere blitt gjort klart at flere synes det er morsomt å se ryktet sitt stige, og folk viste ganske stor interesse da en AB kunne meddele å ha topplisten over hvem som har flest plusser.

Som en her sa over: TS spurte på en ordenlig måte og uten å ta standpunkt til hva svaret burde være. På den måten MÅ det være greit å spørre.

Skrevet

Hvis du vil ha svar fra moderatorene foreslår jeg at du får tråden flyttet til Ris og ros.

Skrevet

Hvis du vil ha svar fra moderatorene foreslår jeg at du får tråden flyttet til Ris og ros.

Der får jeg ikke være AB :nigo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...