Gå til innhold

Hund som drikker mye


Julie

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og kjæresten/sambo passer hunden til "svigers", en Pointer tispe på 7 år. Noe som har slått meg er at denne hunden drikker veldig mye.. har hund selv (forøvrig god kjennskap til hunder generelt) og hun drikker på langt nær like mye. Flere har reagert på dette, men min kjære "avfeier" det bare med at "hun har alltid vært sånn" :-? Jeg har uansett lyst til å sjekke det ut.

Noen som vet hva det kan være? Hørt noen nevne sukkersyke, noen som vet noe om det? Takk for svar!

Julie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sukkersyke eller livmorbetennelse kan gi økt tørste - i tillegg til enkelte medisiner.

Noen hunder drikker dog mer enn andre. Noen drikker mer fordi de er mer tørste og andre drikker mer fordi de er sultne og døyver sulten med vann. Det er rimelig enkelt å ta en urinprøve å få en veterinær til å vurdere den.

Jeg har en hund nå som så og si aldri drikker (får dog vann i maten) og en hund som drikker vesentlig mye mer. Ikke noe unormalt i det.

Forsøk å få dine foreldre til å måle hvor mye hunden drikker i løpet av en dag. Ring så og hør med en veterinær om dette er normalt eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du kan merke deg er om det har vært endringer i mengden den drikker... Endringer er ofte tegn på noe "unormalt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel litt ann på størrelsen på hunden også?

Leste en plass at de "normalt trenger" ca 1 dl pr kg kropsvekt...

Fann ut at min (på vel 60 kg) trenger vel 6 liter vann pr dag, noe den på langt nær drikker...

Kommer også ann på foret?

Vet i vertfall at noe "billig-for" er saltere enn annet, og en hund som fikk dette foret drakk veldig mye. Endret seg da de gikk over på annet for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, skal prøve å merke meg litt mer nøyaktig hvor my hun drikker. Hunden får et bra for og vi pleier å blande det ut med vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet lite om hunder, bortsett fra at det kan være sukkersyke.

Hvis katter drikker mye kan det være et tegn på kreft. Vet ikke om det samme gjelder for hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hyppig drikke kan være et tegn på at det er noe galt med nyrene!

Eller diabetes!

Også er det bare noen hunder som elsker å sutle i den vannskålen hele dagen!

Ville nok latt en veterinær tatt noen blodprøver om ikke annet!

-Charmina :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...