Gå til innhold

Vakre mennesker på bussen

Fremhevede innlegg

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg er også en av de som helst sitter ved siden av voksne damer, det er absolutt tryggest:p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden det er trangt setter jeg meg helst ved siden av tynne folk. Hvis jeg sitter ytterst i en fireseter på t-banen, og det er to ledige plasser i midten, setter alltid den neste som kommer på seg rett ved siden av meg. Jeg skjønner ikke hvorfor, siden jeg ikke er direkte tynn. Det jeg synes er enda rarere er at folk setter seg klin inntil meg, og selv om det blir ledig ved siden av så flytter de seg ikke en millimeter. Kanskje de synes jeg er god og myk å lene seg inntil? :gjeiper:

• Liker 1
Skrevet

Egentlig er jeg ikke så opptatt av hvem jeg sitter ved siden av, det viktigste er å slippe å bli sittende med noen rett i glaningen. På banen setter jeg meg enten på klappsetene (der er det i hvert fall lengre avstand til de som sitter midt imot), eller ytterst på en treseter med toseter på andre siden. Hater det når folk velger å sette seg rett overfor meg når de kan sitte ved siden av. Gjerne skrevemenn som prøver å få meg til å ha bena mellom deres.

Skrevet

Jeg er også en av de som helst sitter ved siden av voksne damer, det er absolutt tryggest:p

Jeg tror jeg må gjøre noe for å se mindre trygg ut. Noen tips? :lur:

Gjest Nenya82
Skrevet

Bryr meg lite om hvem det er jeg sitter med så lenge det ikke er noen som ser tydelig ustabil ut.

Unngår helst å sette meg med folk som har masse ting med seg,for jeg vil jo helst ha plass til å sitte.

Ikke hadde jeg hatt tid til å se hvem som er pen og hvem som ikke er det.Har som oftest mest lyst til å få satt meg før bussen begynner å bevege seg,og da setter jeg meg der det ser ledig ut.

Jeg tar buss for å komme meg fra A til B,og ikke for å få meg nye venner eller ny kjæreste.

• Liker 1
Skrevet

Hvis du ikke vil stinke, eller vær villig til å gå med litt sjuskete klær, kan lage et ¨bitchy¨ blikk når det kommer folk på bussen.. Hvis du vil være helt sikker på at ingen vil sitte med deg kan du sminke deg før du går med litt dramatiske ¨sterke¨farger (slik at du ser veldig bitch ut), når du da setter opp et bitchy blikk på folk som kommer på bussen så tror jeg du får sitte ganske i fred :)

Skrevet

Egentlig er jeg ikke så opptatt av hvem jeg sitter ved siden av, det viktigste er å slippe å bli sittende med noen rett i glaningen. På banen setter jeg meg enten på klappsetene (der er det i hvert fall lengre avstand til de som sitter midt imot), eller ytterst på en treseter med toseter på andre siden. Hater det når folk velger å sette seg rett overfor meg når de kan sitte ved siden av. Gjerne skrevemenn som prøver å få meg til å ha bena mellom deres.

Æsj :spy: . Tror jeg hadde reist meg opp om noen prøvde det med meg.

Skrevet

Ja, jeg setter meg KUN ved siden av vakre mennesker. Jeg STÅR heller på bussen enn å sitte ved siden av noen som ikke er helt fantastisk vakre! At slike mennesker tør å ta bussen skjønner ikke jeg! :nei:

:ironi:

• Liker 2
Skrevet

Her i Oslo er vi så heldige at det skjelden blir en aktuell problemstilling. På de aller fleste bussene (og trikkene) får en stort sett kun ståplass, og i mange tilfeller kommer en ikke en gang inennfor døren.

• Liker 1
Skrevet

Her i Oslo er vi så heldige at det skjelden blir en aktuell problemstilling. På de aller fleste bussene (og trikkene) får en stort sett kun ståplass, og i mange tilfeller kommer en ikke en gang inennfor døren.

Men da må man jo bestemme hvem man skal stå ved siden av på holdeplassen mens man venter på neste buss. Eller hvem man skal sitte med i busskuret hvis man er riktig heldig :)

Men når vi først er etterlatt utendørs så er det en gruppe som legger sin elsk på meg - røykerne. :snurt:

Skrevet

Flere faktorer, hvis det er ingen tosetere ledig:

- ikke helt foran i bussen, og ikke helt bak

- helst ikke noen som har sekk/veske/poser på setet ved siden av, hvis det kan unngås

- ihvertfall ikke de som sitter ytterst, når det er ingen i innerste setet - dog hvis de tilbyr innerste plassen går det greit (skjedd et par ganger)

ser etter "snille" mennesker. Gjerne eldre, dog ikke hvis de ser gretne ut. Ikke vanlige norske ungdommer i 14-25 års alderen, dog går det hvis de ser outsiders og sjenerte ut. Gjerne alternative mennesker, da de gjerne er mer aksepterende/mer care.

Hater tanken på å sitte ved siden av noen som tenker "omg, hvorfor sitter denne personen ved siden av meg" så bruker lang tid på å se over utvalget :gjeiper: Men det å stå er enda verre, så the lesser of two evils er å finne en person som ser grei ut.

• Liker 1
Skrevet

Jeg setter meg der det er ledig jeg.

Jeg tar buss i rushtiden, så da er det kamp om setene! Jeg er ofte mer opptatt av å få sete enn hvem som sitter ved siden av meg. Hvis det er en stinki så merker jeg ofte det altfor sent. Jeg dumper ned og merker først i etterkant hvorfor setet ikke ble tatt av alle de andre som sto rundt. Da kan jeg reise meg og gå bakover i bussen (går bakover slik at personen ikke skal se at jeg flytter meg og bli lei seg)..

Ellers merker jeg at jeg tydeligvis ser veldig snill ut - jeg får ALLTID noen dumpende ned ved siden av meg, uansett hvor mange andre seter som er ledige. Kan ha noe med det å gjøre at jeg alltid smiler tilbake til folk når de kommer mot meg og ser spørrende ut. Selvfølgelig skal folk få sitte ved siden av meg tenker jeg. (Hvis de ligger unna å klå, stinke eller være ekle selvfølgelig). Skal ganske mye til før jeg blir ukomfortabel egentlig, og selv om jeg blir ukomfortabel så holder jeg ut mye :P

Ellers merker jeg at bussen er et sted der det er mye flørting på gang! Masse kjekke gutter på bussen, og det er alltid så koselig med et lite smil fra en kjekkas på morgenkvisten/ettermiddagen :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror det er lurt å stirre intenst på de som kommer inn i bussen. Se litt desperat ut. Se ut som du kan komme til å snakke med dem om de setter seg av siden av deg.

Det er mitt tips ;)

Gjest Katten.
Skrevet

Prioriterer seter med mest mulig plass, ikke etter utseendet.

Gjest SnowLeopard
Skrevet

Men ut fra kriteriene til enkelte her, har dere virkelig tid til å analysere hvor dere skal sitte når dere stresser dere inn på en buss? :sjenert:

• Liker 1
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg begynner å skjønne hvorfor jeg aldri får sitte i fred, for jeg tar liten plass og ser irriterende ufarlig ut :sukk:

Gjest Katten.
Skrevet

Jeg begynner å skjønne hvorfor jeg aldri får sitte i fred, for jeg tar liten plass og ser irriterende ufarlig ut :sukk:

Du er da bare søt, liten og uskyldig. Setter meg på siden av deg for å beskytte deg fra omverdenen.

Gjest Nenya82
Skrevet

Men ut fra kriteriene til enkelte her, har dere virkelig tid til å analysere hvor dere skal sitte når dere stresser dere inn på en buss? :sjenert:

Det lurer jeg også på :klo:

Hvis bussen er full så prioriterer jeg å finne meg en plass enten sitteplass eller ståplass før bussen begynner å kjøre.Ser for meg at det ville tatt veldig lang tid om jeg skulle vurdere alle utifra om de var pene,ikke stinket(noe man gjerne ikke merker før man har satt seg) eller var i rett aldersgruppe.

Noen ganger kan man kanskje merke at noen er ustabile,som at de prater med seg selv eller bare ser veldig shabby ut,men som oftest så ser folk veldig normale ut.

Skrevet

Nei, det er bare noe om skjer i løpet av et sekund. Man tenker ikke over det engang, man bare sveiper blikket over de som sitter i bussen. Hvis det er flere ledige plasser jobber hjernen min dritfort med å ta et valg. Ofte er valget basert på irrasjonelle kriterier. Så er det interessant å tenke på etterpå hvorfor man gjorde akkurat sånn.

• Liker 1
Skrevet

Noen ganger kan man kanskje merke at noen er ustabile,som at de prater med seg selv eller bare ser veldig shabby ut,men som oftest så ser folk veldig normale ut.

Jeg synes det er mange unormale. Spesielt i Oslo utenom rushtiden. Da er jo kollektivtransporten fulle av alle mulige raringer. Narkomane, fylliker og andre på trygd. Da må man passe seg for hvor man setter seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...