Gå til innhold

Vognkort del 2 -- FINNER DET IKKE


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Finner ikke vognkort del 2. Den delen som man IKKE skal ha i bilen, men hjemme. Har lagt den på "et lurt sted" og nå finner jeg den ikke :tristbla: Måå ha den fordi jeg skal selge bilen.

Hva gjør man? Bestiller ny?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke noen her har tatt det...

Stikk på bilsvaksynte så fikser de det på en langtekkelig, tungvinn og dyr måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offf..... skal ni lete litt til. Hvis ikke må jeg bruke en hel dag på biltilsynet med de SURE og mildt sakt lite hjelpsomme menneskene som jobber der, koster meg sikkert litt også ja.

Ble frastjålet lommeboka for noen år siden, med førerkortet, men neida, måtte selvsakt fremdeles betale for å få nytt førerkort. De driter i om du har mistet det eller blitt frastjålet det. Tror egentlig de driter i det meste.

Gud hjelpe nå er jeg sur på meg selv som legger ting på "smarte" steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikk på bilsvaksynte så fikser de det på en langtekkelig, tungvinn og dyr måte.

Damn you autocorrect! :kjefte::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BIltilsynet skiftet navn til trafikkstasjon i 1995.

Mister du verdipapiret vognkort del 2 på din bil, som ble innført etter et EØS-krav for å forhindre bilkriminalitet, koster det deg utrolig nok ingen verdens ting...

Du fyller ut en vanlig salgsmelding, et tapsmeldingsskjema og tar kopi av legitimasjonen din. Dette kan du sende inn til din nærmeste trafikkstasjon. Da slipper de ansatte i vegvesenet å treffe deg. Du finner skjemaene på vegvesen.no

Hvorfor skal skattebetalere betale for at du skal få et nytt førerkort forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

BIltilsynet skiftet navn til trafikkstasjon i 1995.

Mister du verdipapiret vognkort del 2 på din bil, som ble innført etter et EØS-krav for å forhindre bilkriminalitet, koster det deg utrolig nok ingen verdens ting...

Du fyller ut en vanlig salgsmelding, et tapsmeldingsskjema og tar kopi av legitimasjonen din. Dette kan du sende inn til din nærmeste trafikkstasjon. Da slipper de ansatte i vegvesenet å treffe deg. Du finner skjemaene på vegvesen.no

Hvorfor skal skattebetalere betale for at du skal få et nytt førerkort forresten?

Er du en av de sure meggene på biltilsynet og føler deg litt truffet?

Tror vi heller skal si at JEG slipper å treffe DEG. Sist gang satt jeg, som alle andre der, i kø i flere timer, tatt fri fra jobben, går bort med min sak, smiler og sier hei, og treffer på det sureste trynet jeg tror jeg har sett på lenge. MEGET lite hjelpsom, og sa INGENTING da jeg sa Ok takk, hade bra.

Jeg betaler skatt som nesten alle andre, så du trenger ikke ta den. Syntes bare det var litt spesielt når man blir frastålet lommeboka og diverse annet fra veska og politianmelder det, så må jeg liksom bli straffet og betale for nytt førerkort (som i og for seg heller ikke er frivillig, man må ha det kortet) når det andre som jeg også betale mange mange tusen for å få ble stjålet fra meg.

Ellers, takk for info'en du skrev. Fantastisk at det ikke koster noe. Ha en fin helg. Smil til verden, og verden smiler til deg ;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Og god helg til deg også, du. :)

Jeg jobber ikke der nei, men jeg har en del med vegvesenet å gjøre i jobbsammenheng. På min trafikkstasjon er det god stemning og særdeles sjelden lang ventetid. Vi har vel bare ulik erfaring, men jeg går ikke ut og kaller alle for "megger", "sure" og lignende bare fordi jeg har èn (et par?) dårlige erfaringer med for eksempel ansatte i politiet eller rema 1000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...