Gå til innhold

Ad-aware søk - tar så lang tid!!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hvor lang tid er det normalt at et søk med Ad-aware tar? på min pc så tar det rundt 45 minutter! og da settes hastigheten til pc'en ned mens jeg holder på så det tar lengre tid å gjøre andre ting.

Vet om andres pc'er som søkes gjennom på bare noen få minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pleier å stoppe andre operasjoner mens jeg søker, slik at AD-Aware slipper å finne stadig nye filer å søke i. Søker er som regel over etter fem minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo an på hvor mye du har lagret på disken din.

Hvis du har 1 GB med filer tar det kort tid og hvis du har 120 GB tar det lengre tid. Jeg har ca 5 GB med filer på min PC og da tar det 5-6 minutter.

At hastigheten på PC-en blir satt ned litt mens du søker er normalt. Husk at PC-en jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig rart ut. Scanningen tar bare 4-5 minutter på min PC også, og da skal den gjennom > 100 GB.

Har du prøvd å avinstallere og så installere Ad-aware på nytt igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg forstår ikke dette.

28 Gb av 38 Gb er ledig, så ca 1/4 av hardisken er brukt. men det er nå rart likevel at det tar så vanvittig tid.

Mulig det hjelper å avinstallere og så å installere på ny ja? hvor laster man isåfall ned i fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hvor mye RAM du har vil vel spille inn her. Jeg har litt lite (256 - skal oppgradere snaart) og derfor gidder jeg ikke jobbe med photoshop samtidig, for å si det slik. Jeg setter på et søk mens jeg gjør noe annet istedet. Mens jeg lager middag eller sover eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt ekstra RAM og har nå 504. Jeg har ikke merket noe til at maskinen ble raskere - for det trodde jeg den kom til å bli nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått satt inn RAM-en riktig/skikkelig da?

Det kan også hende at det er mye som kjører på PC-en din mens du søker. Stopp nedlasting og slike ting før du setter i gang.

Har du installert Ad-aware på nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier også å sette på søk når jeg gjør noe annet. Mens jeg ser en film eller noe på tv f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW !!! :o

Jeg avinstallerte og installerte det på ny jeg. Og vips så var søket ferdig på 5 minutter !!!!

FEM minutter - før så tok det 10 ganger så lang tid *ler*

Så jeg håper at det fortsetter sånn som dette så frister det å kjøre programmet oftere også. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...