Gå til innhold

Hva spiser dere i stedet for brød?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg tenker at jeg nå endelig må prøve å få vekk de siste kiloene, trenger ca fem økter i uka, men spiser kjempedeilig. Godteri før og etter trening, knekkebrød med brunost til frokost og lunsj, alt for lite grønnsaker og frukt..

Trenger i utgangspunktet tips til frokost og lunsj(niste) som ikke er brød, eller annen fjærdrakt. Er også lite glad i pålegg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Som lavkarber spiser jeg ikke brød (ikke for å gå ned i vekt). Spiser i stedet for omeletter, eggerøre, middagsrester osv.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

smoothie, yogurt, egg, omelett, havregrøt,..

Gjest SnowLeopard
Skrevet

Jeg må følge med på denne. Sliter så enormt med å finne noe enkelt og mettende som IKKE er brød....

Skrevet

Gresk eller tyrkisk yoghurt med kornblanding, nøtter, frø o.l.

Skrevet

Men hvorfor kutte brød? Hadde det ikke vært bedre å kutte godteri før og etter trening? Er jo ikke brød som er synderen her!

Ellers kan man lage med seg salater, omlett og lignende - men det krever litt forberedelser hjemme. Jeg ser ikke helt poenget med å kutte brød, er jo ikke brød sm gjør at man legger på seg (evt ikke går ned) men hva man spiser til sammen. Heller være mer nøye med mengde mat og unngå godteri og sukker.

Gjest Madelene1
Skrevet

Pannekaker, vafler, eggerøre, yoghurt, havregryn, knekkebrød. :)

Skrevet

Fortsett å spise brød. Slutt å kjøpe godteri. Virker nesten som du tror det vil fungere å spise noe annet enn brød, men likevel fortsette å stappe i deg snop?!

• Liker 1
Skrevet

Yoghurt naturell med frukt, litt havregryn og linfrø. Salater med div i. Spiser etter periodisk faste så jeg spiser ikke frokost eller lunch da :)

Skrevet

Haha, jeg skal jo kutte godteri osv også da, blir kun litt godteri fredag og lørdag :)

Takkcfor tips, skal sette opp en matplan senere i dag.

Noen flere forslag?

Skrevet

Hvorfor tror du det er brødet som står i veien for vektnedgangen? Henger meg litt opp i dette jeg.. Ikke vondt ment altså, bare lurer :) Er selv undervektig (ikke frivillig) og har spist brød til frokost, lunsj og kvelds hele livet.

Skrevet

Jeg skal ned i vekt, men spiser brød, og det funker bra det. Kan av og til bytte ut frokost eller lunsj med noe annet, fordi jeg vil ha noe som metter lengre. Da spiser jeg f.eks eggerøre med røkt laks eller egg i andre varianter, en pakke magert kjøttpålegg med f.eks avokado og cherrytomater, havregrøt, middagsrester (lunsj), torsk med brokkoli, kyllingwok eller kyllingsalat.

Gjest scorpius
Skrevet

Herregud, det er så mange som er redde for brød. Den tiden jeg gikk ned i vekt, så spiste

jeg brød, og vektnedgangen stoppet ikke pga. det.

Skrevet

Herregud, det er så mange som er redde for brød. Den tiden jeg gikk ned i vekt, så spiste

jeg brød, og vektnedgangen stoppet ikke pga. det.

Er bare lei brød, og vil ha forslag til noe enkelt og sunt.. Nå spiser jeg knekkebrød med brunost flere ganger om dagen, og er lei... :)

Skrevet

Jeg spiser mye Ryvita. Ellers blir det mye kylling, egg, karbonadedeig, frukt, valnøtter etc.

Skrevet (endret)

Tenker at folk ikke skal henge seg så mye i hvorvidt man spiser brød eller ikke, så lenge man spiser variert. Skjønner godt man vil ha et annet alternativ enn brød, selv da jeg ikke var lavkarber var jeg kjempelei brød og synes generelt sett brødmat er kjedelig.

Forøvrig er jeg ikke redd brød, men jeg spiser ikke brød fordi kroppen min har det best med mindre karbohydrater. I stedet for å fare opp over at noen ikke vil spise brød bør man vel kanskje bare akseptere at vi er forskjellige. ;)

Endret av Yvonne
Skrevet

Tenker at folk ikke skal henge seg så mye i hvorvidt man spiser brød eller ikke, så lenge man spiser variert. Skjønner godt man vil ha et annet alternativ enn brød, selv da jeg ikke var lavkarber var jeg kjempelei brød og synes generelt sett brødmat er kjedelig.

Forøvrig er jeg ikke redd brød, men jeg spiser ikke brød fordi kroppen min har det best med mindre karbohydrater. I stedet for å fare opp over at noen ikke vil spise brød bør man vel kanskje bare akseptere at vi er forskjellige. ;)

Helt fint at folk er lei av brød og leter etter alternativer. Men dersom man tror man blir feit av å spise brød, da er jeg uenig :)

Hilsen tynn brødspiser :P

Gjest SnowLeopard
Skrevet

Jeg må legge til at jeg vil kutte brød fordi jeg ikke tåler det :sjenert:

Skrevet

Skyr metter bra til å være en sort yoghurt, mye proteiner. Omelett med diverse du liker, fruktsalat med mager eller vanlig vaniljekesam. Ha diverse nøtter,frø,gryn du liker attått.

Kutt opp grønnsaker, lag en dip til eventuelt. Salater med kylling,ost,eller noe annet som metter. En nutrilett eller atkins bar hvist du liker noe søtt og som metter med mye protein.

Ja mange valg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...