Gå til innhold

Lørdagsbulimi?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hvorfor jeg deler dette.. kanskje fordi jeg lurer på om flere har det slik? Og jeg lurer på om jeg er syk?

Ihvertfall..

Jeg lever på lavkarbokost, men unner meg kos på lørdagene. Men jeg klarer ikke kontrollere inntaket av godterier på lørdagene, at jeg blir dødskvalm.. og en blanding av samvittighet og klalme gjør at jeg spyr opp maten hver lørdagskveld.

humm...

ellers i uka er det bare lavkarbo og er superflink..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjør det samme, har null kontroll hvor sjokolade og usunn mat angår, lurer på det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt med bulemi selv,men har nå blitt så bra at jeg har sluttet og kaste opp.

Lever også på lavkarbo,det er det eneste som har hjulpet på gottesuget og blosukkeret. Men jeg har ikke kunnet unne meg noe godt så ofte som en gang i uka.

Skeier ut nå og da,men går uker imellom,ja det er hardt de første ukene,men det er verd og bite tennene sammen og holde ut,for godtesuget går virlelig over når blodsukkeret er stabilt.

Vet ikke hvor streng lavkarbo du går på,men det er jo mye godt du kan lage med lite larbo. Sjekk. www.lavkarbo.no .Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere spyr opp maten. Og først og fremst pga samvittighet, så ja - da har dere spiseforstyrrelse og mest sannsynlig bulimi.

Hilsen doktor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du stikker fingeren i halsen etter måltid er det bulimi. Det er stor sjanse for hjertestans når en gjør dette og flere bulimikere har fått hjertestans mens de spyr og har druknet i sitt eget oppkast.

Du skader i tillegg spiserøret.

Endret av *Maja*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har offisielt skremt meg. Er ikke noe jeg driver med, har gjort det 4,5 ganger kanskje...har ikke planer om å gjøre det mer. Er så utrolig lett å bli en besettelse alt med konstold og kropp når det gjelder jenter, helt sykt. Off, må lære meg å få et normalt forhold til kropp og mat, er ikke det enkleste i verden å bare få det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har offisielt skremt meg. Er ikke noe jeg driver med, har gjort det 4,5 ganger kanskje...har ikke planer om å gjøre det mer. Er så utrolig lett å bli en besettelse alt med konstold og kropp når det gjelder jenter, helt sykt. Off, må lære meg å få et normalt forhold til kropp og mat, er ikke det enkleste i verden å bare få det heller.

Begynner du å stikke fingeren i halsen så ødelegger du kroppens reflekser. Kroppen blir så vant med at du føler deg "kvalm" om du spiser store mengder mat og psyken vil etterhvert fortelle deg at du er dårlig hver gang du spiser det du mener er mye mat slik at du tyr til fingeren for å "rense" deg selv.

Det tar et øyeblikk og så er du hektet på en slik uvane. Det er ufattelig farlig, da det er ekstremt lett for at den trangen til å "rense" deg selv kommer stadig oftere slik at du plutselig spyr flere ganger om dagen. De fleste som starter med slike ting tenker at de har kontroll, men før du vet ordet av det så har bulimien fått kontroll over deg. De verste bulimikerne spyr opp til flere ganger om dagen fordi kroppen reagrere på all mat den får i seg siden den er så vant med at alt blir spydd opp igjen.

I tillegg tærer magesyren på tennene slik at ødelegger emaljen og får stygge tenner, samt at du kan ødelegge tarmfloraen i magen siden kroppen ofte blir i ubalanse pga. all oppkasten og magesyren.

Anoreksia og bulimi er farlige feller å havne i.

Og som sagt; Hver gang du stikker fingeren i halsen så øker hjerterytmen drastisk og du kan ende opp med hjertestans. Det er kke verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære AnonymBruker.

Jeg stenger denne tråden nå og vil gjerne formidle telefonnummeret til IKS, 22 94 00 10. Her sitter det mennesker med både kompetanse og erfaring, og som kan gi deg gode og nyttige råd på veien.

Iah, mod

Endret av Iah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...