Gå til innhold

Hva betyr "ingen gjenboere"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser en del boligannonser, og har lurt fælt på hva uttrykket "ingen gjenboere" betyr.

Noen som er mer bevandret i boligmarked-sjargongen enn meg som kan fortelle meg det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke det at det kun har vært en eier av huset? I mine øyne er det faktisk litt negativt da det ofte er blitt lite oppusset og vedlikeholdt men..

Skrevet

Åh...sånn å forstå.

Det betyr altså ikke at ingen har glemt en gammel bestemor på et rom et sted altså :lol: .

Hvorfor skal det være noe å skryte av da? Det spiller da ingen som helst rolle hvor mange som har bodd der før? :klø:

Gjest Chica i.i.
Skrevet

Jeg trodde det betydde at ingen ser inn til deg, altså at det ikke er et nabohus som har utsikt rett inn i stua di f.eks...

Skrevet

Chica har rett. Det betyr at det er ingen naboer som har direkte innsyn til leiligheten/huset.

Gjest Ingeline
Skrevet

Du kan nok være trygg på at du ikke får med en tidligere beboer på kjøpet enten det er gjenboere eller ikke.

Som Chica og Frodo skriver betyr ingen gjenboere at det ikke er innsyn til leiligheten fra andre boliger i nærheten. Og det kan jo være en fordel.

Gjest Poirot
Skrevet
Jeg trodde det betydde at ingen ser inn til deg' date=' altså at det ikke er et nabohus som har utsikt rett inn i stua di f.eks...[/quote']

jepp

Skrevet
:ler: der kan du se hvor klok jeg er :oops: :ler:
Skrevet

Oi...jeg trodde at det var samme personen som hadde bodd der lenge!

Takk for at jeg lærte noe nytt i dag også!!

Gjest Poirot
Skrevet
:ler: der kan du se hvor klok jeg er :oops: :ler:

*kremt* (lærte det selv for noen få måneder siden)

Skrevet

Godt det ikke bare er meg, synes forøvrig det var en usedvanlig merkelig måte å si det på.

Skrevet

Huset er sjekket av GHOSTBUSTERS!!

:lol:

Sorry,klarte ikke la vær...

Skrevet
Huset er sjekket av GHOSTBUSTERS!!

:lol:

Sorry,klarte ikke la vær...

:ler:
Skrevet

og jeg trodde det var at de ikke ville ha folk som hadde leid der før jeg....

:hoho::hoho:

Gjest Poirot
Skrevet
og jeg trodde det var at de ikke ville ha folk som hadde leid der før jeg....

:hoho::hoho:

I og for seg er jo dette en ganske logisk forklaring.

Skrevet

Men hvorfor i alle dager heter det det da?

Hva er galt med "intet direkte innsyn"? :klø:

Gjest Nicoline
Skrevet

Jeg har aldri hørt uttrykket før - kanskje det er et østlandsfenomen ?

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Jeg har sett det før - og aldri turt å spørre fordi jeg syntes det var litt flaut å ikke vite det som alle andre tydeligvis visste. Takk for opplysningen! Jeg trodde i grunnen at det var noe a la gjenglemt bestemor på loftet... det høres jo sånn ut...

Gjest gjesta
Skrevet

Begrepet forekommer ikke så ofte her på vestlandet, men jeg ser det enkelte ganger.

Slo det opp i ordboken for en tid siden, for jeg også undret fælt.

Gjest Poirot
Skrevet

Begrepet brukes jo selvfølgelig mest der det er bygårder ol på hver side av bakgård/vei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...