Gå til innhold

Amigurumi


Solbærpiken

Anbefalte innlegg

Hei, jeg vil bare anbefale amigurumi som hobby til de som ønsker å finne på noe nytt.

Man bruker heklenål, garn og ofte vatt el bomull til fyll.

Amigurumi kommer fra Japan og består av å hekle små og store dukker, grønnsaker, muffins you name it.

Det er stort sett kun festemasker og festemasker i bakre ledd, og så øking og minking av masker...;

Her er en side (på engelsk) hvor jeg har lært mye:

http://pigcorner.com/MushroomPattern.html

Anbefaler å begynne med garn i lyse farger og gjerne litt tykt og stor heklenål

Hvis man googler amigurumi så får man opp mange oppskrifter (stort sett på engelsk, men det er egentlig ganske fort gjort å lære seg forkortelsene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noe så artig!

Så snilt av deg å dele dette. Jeg har nemlig blitt litt lei av å hekle grytelapper og nålefilte pynt på de, på tide å avansere litt :P

Har du prøvd å lage de soppene som på videoen? Var det lett? Det hadde vært en perfekt gave til en venninne av meg så dette må prøves! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe så artig!

Så snilt av deg å dele dette. Jeg har nemlig blitt litt lei av å hekle grytelapper og nålefilte pynt på de, på tide å avansere litt :P

Har du prøvd å lage de soppene som på videoen? Var det lett? Det hadde vært en perfekt gave til en venninne av meg så dette må prøves! :hoppendeglad:

Hvis du har heklet litt fra før, så trur jeg fint du klarer å lage de stoppene :) Jeg begynte med å prøve å lage de mindre, med tynt garn og mindre nål, men det var lettere når jeg lagde de større. Videoen er veldig hjelpsom, synes jeg. Og hjelpetråd er kjekt, for jeg begynte med å bare telle masker i hodet, men det ble bare tull. Det er ikke noe klart skille i arbeidet på hver runde, så man må ha et system for å huske hvor man er.

Lykke til, morro å høre om du får det til :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Takk for tipset :)

Dette ser jo ganske enkelt ut at til og med jeg skal kunne klare der :jepp:

Gleder meg til mandag - da skal jeg ned til byen å kjøpe inn det jeg trenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...