AnonymBruker Skrevet 4. februar 2012 #1 Skrevet 4. februar 2012 Jeg sliter veldig med hukommelsen. Hva kan dette komme av? Jeg glemmer ting absolutt hele tiden. Hvis jeg skal si noe, glemmer jeg det to sekunder etterpå. Det skjer ikke alltid, men ganske ofte. Jeg begynner å bli bekymret for meg selv. Jeg spiser nok og sånn.
Bluegreen Skrevet 4. februar 2012 #2 Skrevet 4. februar 2012 Jeg sliter veldig med hukommelsen. Hva kan dette komme av? Jeg glemmer ting absolutt hele tiden. Hvis jeg skal si noe, glemmer jeg det to sekunder etterpå. Det skjer ikke alltid, men ganske ofte. Jeg begynner å bli bekymret for meg selv. Jeg spiser nok og sånn. Dette er med stor sannsynlight psykisk, men det finnes noen fysiske faktorer som kan spille inn. For eksempel mente en lege at jeg hadde fibromyalgi (smertesyndom) som kan lede til et fenomen som kalles "fibro-fog". Nå tror jeg neppe at jeg har fibromyalgi, men jeg har et høyt smertenivå, og det kan noen ganger medføre at jeg glemmer absolutt alt, og ikke greier å holde en lengre samtale. Men, jeg vil nesten anta at det er mangel på søvn/for mye søvn, forelskelse, nervøsitet, stress eller nedtrykthet som gjør at du føler det slik. Hvis noe er stort og tar opp mye plass i følelselivet ditt vil det naturlig føre til at du ikke greier å holde fokus på de mindre tingene. Kanskje noe underbevisst?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå