Gå til innhold

Blir aldri kvitt underlivssoppen

Fremhevede innlegg

Skrevet

For ca. 6 mnd siden fikk jeg soppinfeksjon for første gang. Første behandling med Canesten funket, men den kom raskt tilbake. Da jeg igjen prøvde med canesten for andre gang funket det ikke optimalt da heller. Så da gikk jeg over til diverse kjerringråd - yoghurt, eddikkvann etc. men ingenting funket da heller :( Kun demping av symptomer mens jeg prøvde disse diverse kjerringrådene. Så prøvde jeg pevaryl og det virket til å funke, men så kom den tilbake etter jeg hadde sluttet igjen. Så gikk jeg til legen og der fikk jeg utskrevet Fluconazol, virket ikke i det hele tatt. Så nå har jeg prøvd Pevaryl igjen + vaginalkapsler for å få gjennopprettet PH-verdien + kuttet ut så og si alt sukker. Allikevel vil ikke den infeksjonen gi seg :( Har ikke hatt samleie nå siste gang, for å se om det kommer tilbake allikevel. Og det gjorde det. Har ikke hatt samleie under behandlingene sist heller.

Noen som har noen råd til meg? Begynner å bli rimelig frustrert nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har hatt samme problemet. Jeg prøve både canesten og pevaryl flere ganger uten at det virket. Jeg fikk også en resept på fluconazol, men da bare 1 tablett som jeg skulle ta. Det virket som soppen forsvant, men den kom fort tilbake igjen. Etter det satte legen meg på en hestekur med fluconazol. Jeg tok en tablett hver dag i en måned. Det tok knekken på soppen. Så jeg vil anbefale å spørre legen om det kan være noe for deg.

Hvis du går på p-piller så kan det være grunnen til soppinfeksjonen, mulig at du burde bytte merke.

Men jeg ønsker deg lykke til og håper det ordner seg!;)

Skrevet

Få henvisning til spesialist for prøver og videre behandling, det er ikke sikkert legen behandler deg riktig.

Er dere nøye med å behandle mannen samtidig? Mange som har gjentatte infeksjoner har det fordi mannen slurver med sin del av behandlingen, han har jo ikke symptomer uansett.

• Liker 2
Skrevet

Jeg trodde jeg var svært plaget med sopp, men det viste seg å være angio ødem. Jeg gikk i mange år med plagene, men nå tar jeg bare to Zyrtec når jeg kjenner at det begynner å stikke/klø. Da går det over. Gå til en dermatolog neste gang du får symptomer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...