AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #1 Skrevet 3. februar 2012 Hei! Jeg skal ta silikon, og lurer litt på hvordan jeg går fram nå. Snakker jeg med banken først om finansiering, eller snakker jeg først om det når jeg er på konsultasjon med privatklinikken? Hvilke alternativ finnes det, når det kommer til finansiering av dette? Vet at det er skyhøye renter, men jeg har penger til å betale lånet ned med, og jeg klarer ikke å vente, så å spare for så å ta det i sommer er uaktuelt. Jeg trenger lån på ca 15000, siden jeg har resten fra før av. Hvor mye i tillegg til de 15 000 kommer jeg til å måtte betale i renter, for dere som har peiling? Jeg kommer til å betale ned hele lånet i sommer, så det kommer jo ikke til å gå over så lang tid. Hvis jeg betaler, la oss, 2000kr i mnd fram til i juli, så er det jo ikke så mye som gjenstår uansett :-) Ønsker KUN seriøse kommentarer fra folk som har eller kjenner noen som har tatt silikon før og hvordan disse har finansiert det.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #2 Skrevet 3. februar 2012 Vet ikke om banken gir deg lån til det. Har du ingen i familien du kan låne av? tror du må ta et forbrukslån og de har jo høy rente. Beste er jo å vente 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #3 Skrevet 3. februar 2012 Ja, de gir forbrukslån. I tillegg har jeg lest på KG at privatklinikkene bruker å ha ett avbetalings-system, så lurte på hva det gikk ut på og ca hvor mye renter man på regne med da Det beste er å vente ja, men det skal jeg ikke. Takk for svar uansett
Sukkerklumpen! Skrevet 3. februar 2012 #4 Skrevet 3. februar 2012 kan du ikke bare spare 15000 også tar du silikon?
Tbag Skrevet 3. februar 2012 #5 Skrevet 3. februar 2012 Jeg ville gått til banken først, sånn at jeg hadde den økonimiske biten på stell, før jeg hadde gått til konsultasjon. Så vidt jeg kan forstå er det bare forbrukslån du kan ta dette på, eventuelt mastecard da, men om det er mulig å bruke mastecard på sånne prosedyrer vet jeg rett og slett ikke. Men uansett, så kan du jo da overføre fra mastecardet og til bankkonto. Når det kommer til rentene er det jo veldig vanskelig å svare på da det er forskjellige renter og gebyrer ute å går i bankene, ergo er det ikke noe fasittsvar på dette. Da det bare er snakk om å låne 15 tusen, kan jeg i utgangspunktet ikke se for meg at det er snakk om veldig mye i renter, ihvertfall ikke siden du har betalt ned lånet i løpet av sommeren. Ett konkret regnestykke kan jeg dessverre ikke komme med, da det ikke er min store side. Jeg kjenner to stykker som to opp forbrukslån til å ta silikon (hele beløpet), hvor smart det var, sett i etterkant kan nok diskuteres, da 30k er ganske mye å ha i forbrukslån når man er student uten fast inntekt annet en studielån... Etter å ha hørt/sett hvodan det er med dem, er ikke det noe jeg ville ha gjort. Resterende av de jeg kjenner sparte opp hele beløpet før de la seg under kniven. I det store og hele, er det helt klart det jeg ville ha gjort selv. Men det er jo meg;) Lykke til uansett!
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #6 Skrevet 3. februar 2012 Jeg har silikon og tok noe på forbrukslån. Tror jeg hadde ca 20 000, og tok et forbrukslån på 12000. Angrer veldig nå i etterkant, for det lånet ble veeeeldig dyrt. Jeg ble også sykemeldt pga infeksjon og plutselig var ikke jobben interessert i å fornye kontrakten min, så dette resulterte i et ganske stort stress. Tror jeg endte med å betale 10 000 mer enn det jeg hadde gjort dersom jeg gjorde opp kontant. Men nå vet jeg ikke hvordan din økonomiske situasjon er sånn ellers, så jeg kan ikke si hva du skal gjøre. Men som en anbefalling kan jeg legge til at jeg selv trodde alt var stabilt på det tidspunkt hvor jeg tok opp lån. Kanskje du kan høre med banken om du evnt. kan få bakt det inn i andre lån, eller muligens låne privat?
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #7 Skrevet 3. februar 2012 Tusen takk for svar! Ble litt klokere, hehe.
Gjest "gjest" Skrevet 3. februar 2012 #8 Skrevet 3. februar 2012 Har ikke de her klinikkene et avbetalingssystem også???
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #10 Skrevet 3. februar 2012 Jeg tror kanskje det er en tidligere ordning som har gått ut/ikke er lov lengre. Enten det eller så har det blitt forbudt å markedsføre det. Det stod på nettsiden til min klinikk før, men de har fjernet det. de opererte forressten ut i fra det som vanlig er på forbrukslån, men jeg endte opp med min lokale bank fordi det var billigere der.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå