Gjest Lotusblomsen Skrevet 3. februar 2012 #1 Skrevet 3. februar 2012 Jeg har ei i familien som skal få ei datter og hun skal hete Monica med et mellomnavn, men hun og vi andre i familien har litt problemer med å finne det perfekte navnet. Så jeg lurer på om vi kan få litt hjelp?
Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 3. februar 2012 #2 Skrevet 3. februar 2012 Jeg har ingen konkrekte forslag, men jeg tror det ville vært fint med en a på slutten av mellomnavnet også.. Kanskje... 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #3 Skrevet 3. februar 2012 katrine, kristine, elise? monica er litt vansklig å koble med andre navn merker jeg, vansklig å få flyten med mange navn, blir lett litt stakato,.
Gjest Mahareth Skrevet 3. februar 2012 #5 Skrevet 3. februar 2012 Monica Helene kanskje? Susanne? Beate? Johanne? Jeg tenker at det blir beste med et navn som er like langt eller lenger (ihvertfall samme antall stavelser) som mellomnavn, Monica Siv klinger liksom ikke så greit som Siv Monica.
Gjest TheBasics Skrevet 3. februar 2012 #8 Skrevet 3. februar 2012 Monica Helene kanskje? Tenkte også på det.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #10 Skrevet 3. februar 2012 Monica Iren Monica Irene Monica Siren
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #11 Skrevet 3. februar 2012 Jeg synes det passer med mellomnavn med to stavelser og trykk på siste stavelsen. Monica Iren Monica Susann Monica Helen Monica Kristin 2
Gjest imli Skrevet 3. februar 2012 #12 Skrevet 3. februar 2012 Eg har aldri skjønt kvifor folk absolutt skal ha eit fornamn nr 2 (som det heiter, ikkje mellomnamn) når dei må vri hjernen for å finne på noko Er elles einig med AB over. 8
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #13 Skrevet 3. februar 2012 Eg har aldri skjønt kvifor folk absolutt skal ha eit fornamn nr 2 (som det heiter, ikkje mellomnamn) når dei må vri hjernen for å finne på noko Er elles einig med AB over. Enig. Vi planlegger et ekstra fornavn, men det er fordi vi vil oppkalle barnet etter noen som betydde mye for oss. Hva er poenget med to fornavn dersom man ikke har et navn man vil bruke?
eitrande Skrevet 3. februar 2012 #15 Skrevet 3. februar 2012 Monika Celine/Celin Monika Marie Monika Regine Jeg syns vel egentlig at det "flyter" best med tre stavelser i begge navn, evt. med trykk på siste stavelse i et tostavelsesnavn. Lykke til!
jie-jie Skrevet 3. februar 2012 #16 Skrevet 3. februar 2012 Monica Helen, som nevnt over, er det fineste. Flere enn to stavelser blir for tungt.
Gjest fjosa Skrevet 3. februar 2012 #18 Skrevet 3. februar 2012 Monika Lene, Monika Tora, Monika Frøydis, Klinger vakkert. 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #19 Skrevet 3. februar 2012 Eg har aldri skjønt kvifor folk absolutt skal ha eit fornamn nr 2 (som det heiter, ikkje mellomnamn) når dei må vri hjernen for å finne på noko Er elles einig med AB over. enig. jeg har selv et "meningsløst" fornavn nr. to og har alltid blitt spurt om meningen bak det. jeg bruker det ikke engang. 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #20 Skrevet 3. februar 2012 Monika er et vanskelig navn å kombinere, når det skal stå som første navn. Synes det står finest alene. Men om jeg skulle foreslått noe, tror jeg at jeg ville gått for et kort mellomnavn. For jeg regner med at det andre navnet ikke skal brukes til vanlig? Monika Ella Monika Vera Monika Alva
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå