Gå til innhold

Jobber som-


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst på en jobb med utdanning der man begynner tidlig og slutter på ettermiddagen, og helst har fri om helgene.. Utenom lærer, og i barnehage.

Jobber tannleger på de tidspunktene? Tror hvertfall reguleringstannleger siden da jeg hadde streng hadde de fri hele sommerene og i helgene og stengte på ettermiddagene.. Men er ikke så sikker på om jeg ville likt den jobben.Eller hvert flink nok.

Jeg føler at de fleste jobber tidlig og slutter om ettermiddagene, men jeg finner omtrent ikke noen sånne jobber.

Og noe annet jeg lurer på er hva leger jobber med? Jobber de på sykehus, eller er det sykepleiere som gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du i det heile tatt så gammal at det er aktuelt for deg å velje utdanning no?

Viss ikkje vil eg råde deg til å vente litt, slik at du får meir erfaring frå samfunnet rundt deg før du bestemmer deg for kva for arbeidstider du vil ha. Det er langt, langt viktigare å fokusere på å finne ein jobb der ein driv med noko ein likar.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste kontorjobber er vel i "normal" arbeidstid, verkstedjobber (bilmekaniker/biloppretter f.eks), bank, tannlege/tannpleie, fysioterapeut, postbud... Kommer sikkert på flere hvis jeg tenker meg om, men jeg har aldri hatt 9 til 4-jobb selv. Og jeg stortrives med å jobbe skift.

Noen leger jobber på sykehus, og noen på legekontor (og noen jobber sikkert andre steder også). Sykepleiere jobber på sykehus, sykehjem, i Nordsjøen (plattform), i hjemmesykepleien og sikkert flere andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med dette er en useriøst tråd, selv om jeg ikke helt forstår poenget med å lage en tråd som dette for å trolle.

De aller fleste yrker har da vel disse arbeidstidene du nevner? Når man har et yrke innen butikk, restaurant og hotell må man vel basere seg på å være litt fleksibel men.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i et regnskapsbyrå. Her kan vi jobbe tidlig/sent, helger, lange dager, korte dager osv. Saken er at vi velger selv så lenge vi jobber det vi skal og følger frister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med dette er en useriøst tråd, selv om jeg ikke helt forstår poenget med å lage en tråd som dette for å trolle.

De aller fleste yrker har da vel disse arbeidstidene du nevner? Når man har et yrke innen butikk, restaurant og hotell må man vel basere seg på å være litt fleksibel men.

Jeg regner med at du er en dust.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg regner med at du er en dust.

Hehe, hvorfor det? Jeg synes det er _veldig_ spesielt å ikke finne jobber innen dette tidspunktet. Når man i tillegg spør "Og noe annet jeg lurer på er hva leger jobber med? Jobber de på sykehus, eller er det sykepleiere som gjør?" så klarer jeg ikke å ta det seriøst. I tillegg å spørre om tannleger jobber om dagen. Alle har da vel vært med tannlegen mange ganger? Og de aller færreste har vel vært med tannlegen på kveldstid...

Ingen spørsmål er for dumme, og jeg svarte etter beste evne. Men man må få lov til å spekulere i om det er en seriøs tråd når det kommer så mange rare spørsmål i en og samme post.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hvorfor det? Jeg synes det er _veldig_ spesielt å ikke finne jobber innen dette tidspunktet. Når man i tillegg spør "Og noe annet jeg lurer på er hva leger jobber med? Jobber de på sykehus, eller er det sykepleiere som gjør?" så klarer jeg ikke å ta det seriøst. I tillegg å spørre om tannleger jobber om dagen. Alle har da vel vært med tannlegen mange ganger? Og de aller færreste har vel vært med tannlegen på kveldstid...

Ingen spørsmål er for dumme, og jeg svarte etter beste evne. Men man må få lov til å spekulere i om det er en seriøs tråd når det kommer så mange rare spørsmål i en og samme post.

Sikker på at TS ikke er et barn (i enten mental eller kronologisk alder)? ikke spesielt hyggelig å kalle barn som lurer på noe for dust.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at TS ikke er et barn (i enten mental eller kronologisk alder)? ikke spesielt hyggelig å kalle barn som lurer på noe for dust.

Jeg kalte aldri TS for en dust. Jeg bare spekulerte i at dette er en useriøs tråd.

Men ja, om denne tråden er seriøs, så er det sikkert et ganske ungt menneske som er TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at de fleste jobber tidlig og slutter om ettermiddagene, men jeg finner omtrent ikke noen sånne jobber.

Og noe annet jeg lurer på er hva leger jobber med? Jobber de på sykehus, eller er det sykepleiere som gjør?

Begge, og de er totalt avhengige av hverandre.

Hva mener du med 'finner ikke sånne jobber?' Du er vel ikke akkurat i en aktiv søknadsprosess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

butikk? daglig leder? men du trenger ikke nødvendigvis så mye utdannelse der da. mange stiger jo i gradene etterhvert... også er det nå forefallende arbeid utenom arbeidstida.. evt rengjøring, regnskap...

frisør?

mora mi jobber på kontor, men hu holder stadig på med arbeid hjemme, og er noen ganger lenger på jobben... men hu kan styre arbeidstiden sin litt selv da.. sålenge jobben blir gjort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...