Gå til innhold

Spirrevipp's flyktige skriblerier


Spirrevipp

Anbefalte innlegg

Hei.

Hadde en tittel som "spirrevipp's røykeslutt-, slankestart-, familieforøkelses- dagbok, men det ble litt for omfattende, og vet jo ikke helt hvordan det går heller da.

Når det gjelder røyking så har jeg ikke noe nyttårs-forsett i den retning eller noe, jeg har bare kuttet kraftig ned... Har heller ikke sagt til noen at jeg akter å slutte, men de merker det vel etterhvert...

Etter nyttårsaften har jeg bare røkt to ganger som jeg har vært hjemme hos Mormor, og derfor er det blitt sånn at jeg har begrenset meg til å bare ha lov til å røyke når jeg er hjemme hos henne. Hun synes det er så hyggelig å ha noen å røyke sammen, og jeg er ikke der sååå ofte vanligvis.

Slankingen er det verre med foreløbig. Men den foreløbige strategien er å begynne å gå mere tur, enten om ettermiddagene eller på formiddagen... jeg er arbeidsledig frem til i februar...

Jeg har en utrolig trang til snop etter jeg kuttet ned på røyken, og det må det jobbes mere med. Men det er verst når jeg ikke gjør noen ting... Nå som jeg er inne på KG, så merker jeg f.eks ikke noe til det...

(memo til selv: Vær mer på KG!!!!)

Når det gjelder familieforøkning så er vi ennå ikke "aktive prøvere", ihvertfall har vi ikke definert oss selv slik ennå... Sluttet på pillen for tre måneder siden, men innstillingen er slik at hvis det skjer, så skjer det.

Det har ikke skjedd ennå, og jeg må innrømme at jeg har begynt å telle dager i syklus osv, for derfor å finne ut ihvertfall sånn ca når eggløsningen er... (er på dag 6 i syklusen i dag) :lol:

Vi føler at tiden er passende for å få vårt første barn nå. Vi var begge ferdige med lengre utdanning i vår, vi giftet oss i høst, og fra februar av har vi begge fast jobb... Og jeg har ikke så mange år igjen til jeg er 30 år!! Det eneste som kanskje ikke er så bra er at jeg nok skulle ha slanket meg litt før jeg blir gravid. Men som sagt så jobber jeg med saken!

Håper å kunne bruke denne dagboken som motivatsjon, bekjennelse og inspirasjon. Oppmuntringer taes imot med takk!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmm

Nogenlunde fornøyd med gårsdagen. 0 sigaretter, 0 ekstramåltider.

Men desverre også 0 gåturer og det er jo nesten det viktigste, da.

Målsetting for dagen i dag er: å gå en tur, drikke mye vann ( synes egentlig ikke det er så godt...) :(

Skal snart på butikken og kjøpe mye frukt. Men jeg synes det er litt labert utvalg for tiden, blir ganske kjapt lei av epler. Må vel kanskje finne meg en invandrerbutikk å shoppe i, men da må jeg vel helt inn til byen. Sånn er det..

Veide meg i går. Det var ikke gøy, men kanskje en ekstra motivasjonsfaktor til å virkelig begynne på denne livsstilsforandringen som må til for å komme ned på en akseptabel vekt...

Ellers så er mannen utrolig sliten etter jobb for tiden, og det er litt kjipt. Men jeg kan jo ikke klage. Han driver jo på en måte og forsørger meg inntil vi flytter til faste jobber begge to i februar. Men kjedelig er det!

Det blir rimelig lite action etter han kommer hjem sent på kvelden. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ville bare onske deg lykke til med slankingen! Har et lite prosjekt paa gang selv - men sliter enda litt med aa klare aa holde meg unna sjokoladen.... Det skal ikke vaere lett :-?

Lykke til, hvertfall! :D

Veslepus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen i dagboka mi, Veslepus. Veeeeldig hyggelig. :D

I går ettermiddag gikk også forholdsvis greit. 0 sigaretter, og Mannen har endelig fått med seg at jeg ikke røyker lenger... Har hatt eget røyke-rom da, så det er ikke så ofte han har vært sammen med meg når jeg har røyket. Men nå har jeg holdt opp i 6 dager hvis man ikke teller de to gangene jeg har vært hos mormor, og det føles jo sinnsykt lenge ut for meg ihvertfall. Syntes det var på tide at han merket det.

Og så skulle jeg jo ut å gå tur i går, men det ble kanselert. Selvfølgelig. Den derre dørstokkmila er utrolig kjip, asså. :-? Sliter med å komme meg ut, vil heller være her inne på KG...

Men spiste ganske fornuftig da, og når jeg ble sulten i går kveld tok jeg en appelsin (som egentlig ikke hjalp på sulten i det hele tatt, men det var ihvertfall ett godt forsøk synes jeg).

I går kveld var jo alle TV-programmene mine på også, extreme makeover og CSI og en Friends-episode jeg ikke hadde sett. Merkelig at alt jeg følger med på samler seg opp på tirsdager!

I kveld skal jeg endelig dra og se Ringenes Herre. Har kommet så mye i veien for Mannen før, så i kveld er første mulighet. Gleder meg, gleder meg!! :hoppe:

Men NÅ skal jeg ut og gå tur, samme hvor mye det regner. Har jo klær å hå på meg da. Håper bare at det ikke er så veldig glatt!

Wish me luck!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk for hilsen i dagboka mi!

Koselig å "se nye fjes" også. :vinke:

Håper du koste deg på kino. Jeg for min del elsker Ringenes Herre. :P

Lykke til med slankingen!

Slankeklubb hadde nok ikke vært så dumt, foressten. Kanskje jeg hadde blitt flinkere også, da... :oops:

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det midt på natten og jeg får ikke sove.

Mannen snorker, men jeg er ikke så veldig trøtt heller.

Fornøyd med gårsdagen, for da fikk jeg ihvertfall gått meg en tur. Men fytti katta så glatt det var. Tror jeg må se om jeg finner noen brodder hvis jeg skal ut igjen i morgen som er planen.

I dag er det 7 dager siden jeg sluttet å røyke (ihvertfall på en måte. på min måte! :oops: )

Har vært ganske flink med mat-inntaket også,- 3 måltider, ikke noe for mye og ikke noe imellom. Egentlig går jeg bare og venter på at jeg skal sprekke, men håper jo at det ikke skjer da. Tror at dagboka her gjør meg ganske bevisst på at jeg skal være flink.

Har bestemt meg for bare å veie meg en gang i uka. Så da må jeg vente til tirsdag for å se om alt dette strevet har noe effekt.

Er på dag 9-10 (det er jo midt på natta) i syklusen min, så da håper jeg det snart blir litt seriøs action i heimen... Heldigvis blir det helg, for Mannen har jobbet så alt for lange dager den siste uka, og ikke vært så klar for sengegymnastikk som vanlig. Men han får forhåpentligvis hvilet ut litt i helga...

hmmm. kanksje jeg skal sove litt sånn at jeg er mere opplagt jeg også...!

God natt KG.

ZZZZZZZZZZZZZZ :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortsatt røykfri. Men begynner å kjenne suget mere nå.

Jobbet nattevakt natt til i dag, og da hadde jeg ett sinnsykt sug etter å gå ut på balkongen og ta en røyk, Det var liksom en av de tingene som piffet meg litt opp før når jeg jobbet nattevakt... Men jeg kunne jo ikke det, da. Ikke hadde jeg noen sigartetter heller.

Så alt gikk bra på det punktet...

Men det gikk utover dietten, da. Måtte bare ha noe for å døyve suget, så da tydde jeg til sukker. Hadde ett helt fantastisk sukker-rush i natt. Tenkte det selv etterpå at det nesten var som om jeg var skikkelig avhengig og fikk en rus ut av det hele... litt skummelt å tenke på. :o

Skal på vakt igjen i natt og gruer meg litt til det. Håper det går bedre, men jeg sitter liksom med en følelse om at jeg allerede har fucket opp alt, så why bother? Skal ta meg sammen, jeg skal virkelig det. :oops:

Bortsett fra akkurat den situasjonen så er jeg veldig fornøyd med å ha fått et par nattevakter, da. Det nærmer seg første avdrag på studielånet i februar og jeg har ikke råd til å utsette. Har sjekket på lånekassen sine sider og lånet mitt vil bli 20 000 kroner dyrere hvis jeg utsetter det en termin. det er jo helt fantastisk dyrt. :evil:

Får vel nesten gå og gjøre meg klar. Natten kaller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...