AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #1 Skrevet 3. februar 2012 Hei! Noen her som vet hvordan det er å bo i Asker? Og evnt hvilke områder som er bra/dårlig? Her vi bor nå trives ikke mannen, selv om jeg stortrives,så vi vurderer å flytte. Det som er viktig er at det er et sted hvor det ikke er stort merkepress, hvor det er ok å være seg selv, og fokus er på litt andre ting enn materielle goder. Samtidig ønsker vi å bo i en enebolig. Nærhet til marka er viktig, samt trygt miljø for barn/ungdom. Har sett litt på hus i Høn og Vollen, er det ok steder? Hvilke steder i Asker bør man IKKE velge?
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #2 Skrevet 3. februar 2012 Vollen er kjempefint, men etter min erfaring også en plass hvor folk er snobbete og liker å vise hvor rike de er. Ville stort sett holdt meg unna områder rundt sentrum og heggedal. Det er mye narkotika i asker, om dere ikke visste det fra før. Men det er vel kanskje ikke så aktuelt med mindre dere har barn
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #3 Skrevet 3. februar 2012 Ts her. Jo, vi har barn, og jeg har hørt det med narkotika kan være et problem i Asker. Men gjelder det alle deler av Asker?
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #4 Skrevet 3. februar 2012 Billingstad er jo fint Om du har barn i barnehagealder, så husk å hold deg unna Billingstad familie barnehage....
Gjest try Skrevet 3. februar 2012 #5 Skrevet 3. februar 2012 Bor i Asker, nær Vettre. Vil ikke anbefale flytte hit om du er bekymret for kjøpe/merke-press. STORT fokus på det materielle - folk er veldig opptatt av penger og å ha de "riktige" tingene. Dette smitter over på barna fra en bekymringsfult ung alder. Ungene vokser opp med alt og spesielt for jentene begynner presset veldig tidlig. Kanskje også en generell trend at unge jenter presses inn i forbrukerkulturen før guttene, men her er det helt ekstremt synes jeg. Men området jeg bor i er fint. Enebolig, hage, nærhet til masse aktiviteter, skole etc. Kort vei til oslo. Gode skoler, trygt oppvekstmiljø (barneskolealder). Hvordan det er for tenåringer vet jeg ikke. 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #6 Skrevet 3. februar 2012 Unngå Nesbruområdet iallfall. Ekstremt høyt press der. Dikemark er en gjemt perle spør du meg, rolig og fint, men likevel kort vei til sentrum. Hvalstad er også fint, dessverre preget av asylmottak som har vært ødeleggende. Billingstad er ikke verst, men blitt veldig mye "rart" der de siste årene. Er selv oppvokst på "bondebygda", men har bodd i Asker i 10år og kunne ikke tenkt meg å flytte herfra! Stortrives, men står imot presset. Hvilket har gjort at jeg har noen som ikke er så innmari lystne på å bli kjent med meg, men de er ikke verdt å kjenne uansett.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #7 Skrevet 3. februar 2012 Vollen er kjempefint, men etter min erfaring også en plass hvor folk er snobbete og liker å vise hvor rike de er. Ville stort sett holdt meg unna områder rundt sentrum og heggedal. Det er mye narkotika i asker, om dere ikke visste det fra før. Men det er vel kanskje ikke så aktuelt med mindre dere har barn Jeg er ikke ts, men hvorfor det?
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2012 #8 Skrevet 4. februar 2012 Ts her. Flere erfaringer:-)? vil gjerne ha så mange innspill som mulig:-)
Jordbærpiken Skrevet 4. februar 2012 #9 Skrevet 4. februar 2012 Ts her. Flere erfaringer:-)? vil gjerne ha så mange innspill som mulig:-) Har inntrykk av at det er generelt mer dop osv. i Asker enn uti distriktene og jeg kommer i fra et sted som har fått kallenavnet Hasjim, så det sier en del. Men som på alle andre steder så handler jo alt om hvilke miljøer man er i, så ville ikke sett på dette som en viktig faktor når en skal velge hvor en skal bo. Ville ikke anbefalt Slemmestad, da det er langt til skolen. Synes at Heggedal er et fint sted
Gjest E.M. Skrevet 4. februar 2012 #10 Skrevet 4. februar 2012 Vollen er et fint område. Nær sjøen og veldig rolige og trygge omgivelser. Barneskolen er også god og har nok en av norges mest fantastiske skolegårder. I noen områder av Vollen er det en del mennesker med mye penger, og ja.. det har litt snobbekultur. Mye inflyttere, så ikke så snobbete som på Nesøya. Mest folk som har jobbet for pengene sine og ikke tar dem for gitt. Føler at det er overkommelig. Det finnes jo alle slags mennesker her også. Så en kan jo velge hvem en omgåes med. Men det er nok vanskelig dersom en er en lavinntektsfamilie for veldig mange barn deltar på mange aktiviteter og slik. 1
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2012 #11 Skrevet 4. februar 2012 Slemmestad - langt til skolen? Slemmestad er et usnobbete sted, med barne- og ungdomsskole I gangavstand fra de fleste steder. Du får vesentlig mer hus for pengene. Godt skolemiljø og super SFO. En perle vekst:-) (og bare tre min i bil fra vollen) 1
flickan Skrevet 11. februar 2012 #12 Skrevet 11. februar 2012 Må bare poengtere at Slemmestad ligger i Røyken og ikke Asker. Men Røyken kan være et godt alternativ til Asker, ikke like 'snobbete' og mindre narkotika. 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2012 #13 Skrevet 11. februar 2012 Er både født og oppvokst i asker(er 23 år). Jeg bodde på sem (i nærheten av skaugum) og gikk på jansløkka skole, som forresten er en utrolig bra skole. Samtidig er natur, og da spesielt semsvannet helt fantastisk. Høn er et veldig fint sted, det er jo ikke langt unna sem. Borgen er et eksempel på et ikke ok sted i asker. Vollen er fantastisk, men der tror jeg det er endel foksusering på både merker og matrielle goder. Var ihvertfall slik før. Ville anbefalt deg sem. Helt fantastisk og barna får det utrolig kjekt på jansløkka. Selv har jeg flyttet bort fra asker, da jeg til slutt følte at det ble for mange innflyttere og asker ikke var det det en gang var. lykketil!!
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2012 #14 Skrevet 13. februar 2012 Er både født og oppvokst i asker(er 23 år). Jeg bodde på sem (i nærheten av skaugum) og gikk på jansløkka skole, som forresten er en utrolig bra skole. Samtidig er natur, og da spesielt semsvannet helt fantastisk. Høn er et veldig fint sted, det er jo ikke langt unna sem. Borgen er et eksempel på et ikke ok sted i asker. Vollen er fantastisk, men der tror jeg det er endel foksusering på både merker og matrielle goder. Var ihvertfall slik før. Ville anbefalt deg sem. Helt fantastisk og barna får det utrolig kjekt på jansløkka. Selv har jeg flyttet bort fra asker, da jeg til slutt følte at det ble for mange innflyttere og asker ikke var det det en gang var. lykketil!! Bor selv på Borgen, og jeg synes Borgen er et eksempel på at det er et bra sted. Men for noen er Borgen litt for lite posh fordi Hagaløkka og Huldreveien er i nærheten med mange utlendinger og "den slags" HAHAHA. Har bodd på Borgen selv i noen år og stortrives, jeg foretrekker mangfold framfor stivt, hvitt og rikt. Det er hva man indentifiserer seg med. Skulle gjerne kjøpt hus her, men det har jeg virkelig ikke råd til!! 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2012 #15 Skrevet 18. februar 2012 Mange forskjellige meninger her. Jeg har bodd i Asker hele livet (er 36), og må si meg enig i at stedet har forandret seg veldig mye de siste årene, først og fremst på grunn av innflytterne. Mitt inntrykk er at det er innflytterne som drar opp snobbefaktoren her, og ikke "Askerfolka" (Asker har tidligere vært veldig usnobbete, og egentlig litt harry spør du meg). Nå er det så dyrt her at folk som kommer herfra er tvunget til å flytte ut, og de som flytter inn er ofte (ikke alltid) folk med mye penger som vil ut av Oslo, og da helst på "den riktige siden". Når det er sagt er det selvfølgelig ikke sånn at disse innflytterne er mindre hyggelige enn andre på noen måte. En ting som uroer meg litt her (siden jeg har barn) er at de yngste jeg møter på utesteder og slikt (de få gangene jeg er ute) ofte gir inntrykk av å være veldig glade i å bruke pappas penger, og partyfaktoren er relativt høy. Nå vet jeg lite om de som IKKE går ut da. Over til det du lurte på: Jeg synes det meste av Asker er veldig fint jeg da, alle steder er jo nære fin natur, skog eller sjø, men jeg kunne ikke tenke meg å bo i Heggedal (usentralt), Vollen (usentralt og ganske posht), Dikemark (usentralt) eller på Billingstad/Nesbru/Nesøya (for langt fra sentrum selv om det er sentralt). Selv bor jeg på Hvalstad, og det er veldig fint her, selv om jeg for min del bor litt "nedi dumpa" og derfor ønsker å flytte nærmere sentrum på sikt. Ang. asylmottaket var det faktisk litt problematisk en periode (store gjenger med unge menn som gikk rundt om natten og ropte og skrek, og jeg opplevde faktisk en gang at de flokket seg på gårdsplassen vår og kikket inn av vinduene og pekte på oss og lo!), men de siste par årene har det ikke vært noe negativt å si om det i det hele tatt. Hvis jeg kan velge bosted i Asker står Høn/Jansløkka, Sem, Drengsrud (der jeg kommer fra), Solvang og Bondi høyt på ønskelista, samt mesteparten av Gamle Drammensvei, inkl. Ånnerud. Borgen og Vettre er også aktuelle, litt avhengig av hvor. Forøvrig er det jevnt over gode barnehager og skoler her, og kommunen/PPT er flinke til å bidra når barn trenger ekstra oppfølging. Selv om det er (blitt) noe snobberi her så vil jeg absolutt anbefale Asker, det er et veldig fint sted med massevis av tilbud både kulturelt og når det gjelder turmuligheter, badesteder og shopping, og så er det jo veldig kort vei til både Oslo og Drammen. Høres det ut som om jeg er stolt av bygda mi? JA det er jeg.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2012 #16 Skrevet 18. februar 2012 Kjæresten min er fra Asker og jeg syntes det virker som alle ungdommene fra Asker holder på eller har holdt på med/prøvd narkotika... Har hatt en venninne fra Vollen og hun holdt på med narkotika under fasaden. Senere møtte jeg en fyr fra Billingstad og han drev med marihuana.. Etterhvert har jeg gjennom kjæresten min møtt mange Asker folk, fra alle steder: Nesbru, Vollen, Borgen, Billingstad og Heggedal og ALLE, every single one, har prøvd narkotika eller driver med det idag, mens de går på BI i Oslo og skal bli økonomer liksom.. Så egentlig skjønner jeg ikke helt hvorfor man vil bosette seg i Asker når man har barn. Finnes da mange andre områder som må være bedre.. Hva med Norstrand i Oslo f.eks? 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2012 #17 Skrevet 18. februar 2012 Mange forskjellige meninger her. Jeg har bodd i Asker hele livet (er 36), og må si meg enig i at stedet har forandret seg veldig mye de siste årene, først og fremst på grunn av innflytterne. Mitt inntrykk er at det er innflytterne som drar opp snobbefaktoren her, og ikke "Askerfolka" (Asker har tidligere vært veldig usnobbete, og egentlig litt harry spør du meg). Nå er det så dyrt her at folk som kommer herfra er tvunget til å flytte ut, og de som flytter inn er ofte (ikke alltid) folk med mye penger som vil ut av Oslo, og da helst på "den riktige siden". Når det er sagt er det selvfølgelig ikke sånn at disse innflytterne er mindre hyggelige enn andre på noen måte. En ting som uroer meg litt her (siden jeg har barn) er at de yngste jeg møter på utesteder og slikt (de få gangene jeg er ute) ofte gir inntrykk av å være veldig glade i å bruke pappas penger, og partyfaktoren er relativt høy. Nå vet jeg lite om de som IKKE går ut da. Over til det du lurte på: Jeg synes det meste av Asker er veldig fint jeg da, alle steder er jo nære fin natur, skog eller sjø, men jeg kunne ikke tenke meg å bo i Heggedal (usentralt), Vollen (usentralt og ganske posht), Dikemark (usentralt) eller på Billingstad/Nesbru/Nesøya (for langt fra sentrum selv om det er sentralt). Selv bor jeg på Hvalstad, og det er veldig fint her, selv om jeg for min del bor litt "nedi dumpa" og derfor ønsker å flytte nærmere sentrum på sikt. Ang. asylmottaket var det faktisk litt problematisk en periode (store gjenger med unge menn som gikk rundt om natten og ropte og skrek, og jeg opplevde faktisk en gang at de flokket seg på gårdsplassen vår og kikket inn av vinduene og pekte på oss og lo!), men de siste par årene har det ikke vært noe negativt å si om det i det hele tatt. Hvis jeg kan velge bosted i Asker står Høn/Jansløkka, Sem, Drengsrud (der jeg kommer fra), Solvang og Bondi høyt på ønskelista, samt mesteparten av Gamle Drammensvei, inkl. Ånnerud. Borgen og Vettre er også aktuelle, litt avhengig av hvor. Forøvrig er det jevnt over gode barnehager og skoler her, og kommunen/PPT er flinke til å bidra når barn trenger ekstra oppfølging. Selv om det er (blitt) noe snobberi her så vil jeg absolutt anbefale Asker, det er et veldig fint sted med massevis av tilbud både kulturelt og når det gjelder turmuligheter, badesteder og shopping, og så er det jo veldig kort vei til både Oslo og Drammen. Høres det ut som om jeg er stolt av bygda mi? JA det er jeg. Hehe, så bra! Jeg som skrev lenger opp at jeg er født og oppvokst i asker. Er selv også stolt av bygda mi, men savner "gamle asker" Jeg flyttet ut fra asker for et halvt år siden da jeg synes det ble for mange der, da spesielt altfor mange utlendinger..Nå bor jeg på et lite, men utrolig koselig sted og trives, men ingenting er som gamle asker:))
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2012 #18 Skrevet 18. februar 2012 Bor selv på Borgen, og jeg synes Borgen er et eksempel på at det er et bra sted. Men for noen er Borgen litt for lite posh fordi Hagaløkka og Huldreveien er i nærheten med mange utlendinger og "den slags" HAHAHA. Har bodd på Borgen selv i noen år og stortrives, jeg foretrekker mangfold framfor stivt, hvitt og rikt. Det er hva man indentifiserer seg med. Skulle gjerne kjøpt hus her, men det har jeg virkelig ikke råd til!! utlendingene er jo nettopp grunnen til at borgen har fått det stempelet som det har. hadde ei venninne som gikk på hagaløkka skole, og selv læreren snakket ikke norsk, samt at hun var bare en av 5 norske i klassen.. nei, borgen er ikke et førstevalg når det kommer til boplass i asker for å si det sånn.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2012 #19 Skrevet 18. februar 2012 Vi flyttet til asker for 3 år siden, bor på Bleiker og har barn. Ønsker å flytte til Vollen av ulike grunner, men kan hende vi trekker mot Slemmestad i stedet for å få mer bolig for pengene. Vi er i etableringsfasen og kan ikke matche Porsche og Volvo SUV`ene som kjører til og fra barnehagen (forøvrig er det ei dame som er helt elendig til å kjøre bil som kjører den ene porschen, pinlig å ha en sånn bil når man ikke kan kjøre ), men jeg kunne ikke brydd meg mindre! Vi er fornøyde med det det vi gjør og det vi har, og det er langt i fra kun lykkelige uttrykk som skjuler seg bak alle de pengesterke menneskene som bor i Vollen-området. Grunnen til at vi flyttet til Asker er fordi vi fikk barn (vi kom fra Oslo, som så mange andre), vi måtte ha nærhet til Oslo pga skole og jobb og fordi all vår familie holder til vest for Oslo. Det er forresten en helt ny barneskole i området her vi bor nå, mange sier det topp for barn og ungdom å vokse opp her. Her er det mer middelklasse og middelklasse+ som bor, og vi stortrives rent bortsett fra at boligen vår er for liten for en familie på 4. Jeg tror Slemmestad er et sted som kan være lurt å satse på når det gjelder boligkjøp (kommune i vekst), da har man hurtigbåten rett til Aker Brygge, expressbuss til Oslo og kort avstand med bil både til Oslo og Drammen (mange jobbmuligheter). Boligene dumper i tillegg vedlig i pris i det man passerer grensen fra Asker til Slemmestad, og Slemmestadkysten er like fin som Vollenkysten;)
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2012 #20 Skrevet 18. februar 2012 Hehe, så bra! Jeg som skrev lenger opp at jeg er født og oppvokst i asker. Er selv også stolt av bygda mi, men savner "gamle asker" Jeg flyttet ut fra asker for et halvt år siden da jeg synes det ble for mange der, da spesielt altfor mange utlendinger..Nå bor jeg på et lite, men utrolig koselig sted og trives, men ingenting er som gamle asker:)) Ja, det har forandret seg så mye! Men det er fortsatt fint her, og jeg kunne egentlig ikke tenke meg å flytte - med mindre jeg må av økonomiske årsaker. Hvor har du flyttet da? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå