AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #1 Skrevet 2. februar 2012 Fra å være en frisk skøyer har katten min over natten blitt syk, hun spiser ikke, heldigvis drikker hun vann, hun spyr skumm, virker slapp, sløv i blikket og gjemmer seg. Skal til dyrelegen i morgen, men er bekymret- noen som har opplevd noe lignende?
Gjest PinkLeaf Skrevet 2. februar 2012 #2 Skrevet 2. februar 2012 Hun kan ha spist noe hun ikke tåler, eller fått en forgiftning. Føler du at hun er i veldig dårlig form ville jeg ringte dyrlegevakt. Hvor gammel er hun?
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #3 Skrevet 2. februar 2012 7 år gammel, synes hun er temmelig pjusk ja, trod er noe med "munn og tannkjøtt" underkjeven henger på en måte litt ned ( veldig lite da, men jeg kan se det, hun er på en måte " grå i øynene" Hun skal til dyrelegen i morgen tidlig.
Gjest Lille-pus Skrevet 2. februar 2012 #5 Skrevet 2. februar 2012 Hvis kjeven liksom "henger litt" , og hun er blitt grå-matt i blikket så ville jeg ringt dyrlegevakten ganske rimelig fort. Min umiddelbare tanke er påkjørsel, innvendig blødning og sjokk . Beklager. Jeg brude jo ikke skrevet dette, og det er stor sannsynlighet for at det er noe annet som har skjedd med katten din, men dyrlegevakten er stedet slik jeg forstår de symptomene du beskriver. Får du sett på tannkjøttet hennes ? er det svært blekt ?
CathFoto Skrevet 2. februar 2012 #6 Skrevet 2. februar 2012 Min Hellige Birma var slik i sommer, hva det var vet ikke dyrlegen. Men hun ble veldig fort dehydrert, feber og måtte få antibiotika. Dra til dyrlegen så fort som mulig. Min pus ble frisk på et par dager. Skummet min kastet opp var knallgult.
CathFoto Skrevet 2. februar 2012 #7 Skrevet 2. februar 2012 Vet ikke om det fremgikk godt nok av mitt innlegg, men det var ganske alvorlig selv om hun ble fort frisk.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #8 Skrevet 2. februar 2012 Hun er av rasen Hellig Birma og er en innekatt, har ingen mistanke om at hun har spist noe som reprenseterer fare, slike ting er ikke tilgjengelig i vårt hus. Hun er hoven i munnen, vi så antydning til litt blod, men ikke mye. Kan det være tann/ tannkjøtt betennelse? Hun drikker mye vann, det er positivt, dyrelegen er stengt nå, så vi tenker å kjøre dit i morgen før kl 12. 00. men jeg er bekymert ja, dere skal se det lille nøste, har så vondt av henne.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #9 Skrevet 2. februar 2012 Her er skummet hvitt, / ser nesten ut som Zalo skum. Hun kaster opp vannet hun har drukket, hun drikker mye men er likegyldig til mat.
Cathrine88 Skrevet 2. februar 2012 #11 Skrevet 2. februar 2012 Jeg ville aldri i verden ventet til dagen etter dersom det var snakk om min pus. Ring dyrlegevakten som de andre sier! 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #12 Skrevet 2. februar 2012 Jeg ville aldri i verden ventet til dagen etter dersom det var snakk om min pus. Ring dyrlegevakten som de andre sier! Jeg forstår det veldig godt, men har ikke bil og skal på jobb i morgen tidlig ( har ikke tusenvis av kroner til taxi og dyrelege )hun blir hentet i morgen og kjørt dit, at hun tar til seg veske ser jeg på som positivt, nå klarer hun visst og holde på det også. ( Det er utelukket med påkjøring og forgiftning )
CathFoto Skrevet 2. februar 2012 #13 Skrevet 2. februar 2012 Siden du ikke har mulighet til dyrlege før i morgen så ville jeg likevel ringt f.eks veterinærhøgskolen i Oslo og bedt de om råd, og så ville jeg passet på pusen hele natten.
CathFoto Skrevet 2. februar 2012 #14 Skrevet 2. februar 2012 Jo, og pass på at hun fortsatt får i seg væske.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #15 Skrevet 2. februar 2012 Jeg skal våke over henne i hele natt, takker for svar.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #16 Skrevet 2. februar 2012 Katten til min søster hadde de samme symptomene. I det tilfellet viste det seg at hun holdt på å bli kvalt pga at hun ikke klarte å kaste opp hårballer. Hun brekte seg stadig, og det eneste som kom opp var skum. Det hele endte i en dyr og risikabel operasjon der de prøvde å dra ut det som satt fast i halsen til katten.
Gjest Lille-pus Skrevet 3. februar 2012 #17 Skrevet 3. februar 2012 I dag er du garantert ganske opptatt, men når ting roer seg ned, og det passer deg, så er det fint med en status og en diagnose etter vetrinærbesøket. Det kan hjelpe andre i tilsvarende situasjon. Krysset finger, poter og haler for pusen din i dag klokken 12.
Cathrine88 Skrevet 3. februar 2012 #18 Skrevet 3. februar 2012 Har også tenkt på denne pusen i dag og lurer på hvordan det går.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #19 Skrevet 3. februar 2012 Tusen takk for svar. Har hatt en veldig tøff dag, pus ble hentet rundt 10.00 i morges og brakt til dyrelegen, det var to dyreleger som vurderte henne, og det er kronisk nyresvikt. Hun får intravanøs og det er 50 prosent sjangse for at hun overlever, er så lei meg. Hvis hun overlever ( som jeg så inderlig håper ) må hun gå på diett og medisiner resten av livet, og det skal vi ordne. Venter på svar videre, hun er hos dyrelegen ennå.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #20 Skrevet 3. februar 2012 Huuuuurraaaaaaaaaaaaaaaaaaa, hun ble reddet!!!!!! :) :) :) Fighteren vår:) :) 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå