AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #1 Skrevet 2. februar 2012 Kjæresten min er i militæret, jeg har ikke så mye kontakt med han lenger, vi snakker altfor lite. Kanskje bare en gang i uken, og det skjer bare korte sms Han sier at han har mye å gjøre, og blir sliten og trøtt derfor så får han ikke tid til å snakke med meg eller noen andre. Hva skal jeg gjøre? kan noen hjelpe meg... jeg forstår at han har det vanskelig selv, men jeg savner han utrolig mye, jeg er veldig avhengig av han, klarer ikke å tolerere mer, vil bare snakke så mye som mulig med han:( Får nesten aldri svar tilbake, siden han er så opptatt:( Noen her som kan forstå meg?
BaltA Skrevet 2. februar 2012 #2 Skrevet 2. februar 2012 Jeg skjønner deg veldig godt. Hvor i militæret er han? Det er veldig vanskelig! Men forsett og prøv å kontakter ham( som du sikkert gjør) og se hva som skjer. Eller bare spør han rett ut hva skjer... Det kunne ha vært smart. Har dere hatt mye kontakt på sms og telefon før han gikk inn i militæret?
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #3 Skrevet 2. februar 2012 Han er i stavanger. jepp sender mange meldinger. Jeg har jo spurt rett ut, han sier at det er mye å gjøre, men kan å få litt tid for meg? Har hatt mye kontakt før han dro, hvert eneste time!
Litia Skrevet 2. februar 2012 #4 Skrevet 2. februar 2012 (endret) Jeg skjønner deg, men prøv å ikke mas på ham. Det blir litt som med sex: har du ikke tid og overskudd i utgangspunktet, så får du i alle fall ikke mer lyst av en partner som konstant spør "er du kåt? Skal vi ha sex nå? Nå da? Nå da? Hva med nå, du har jo sittet i fem minutter i sofaen uten å gjøre noe? Nå da? Nå? Nå? Nå skal vi legge oss, skal vi kose da? Hva med om jeg koser mens du sover? Hva hva? Hva sier du til i morgen tidlig da?" Etc.. :gjeiper: Skjønner..? I mitt hode blir det litt det samme. Hvis han hele tiden har det presset/tanken der om at han "må" få overskudd/tid til å ta kontakt med deg, så mister han kanskje lysten på det, selv om han har litt tid en gang. Endret 2. februar 2012 av Litia
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #5 Skrevet 2. februar 2012 Finn på ting sammen med venner og for deg selv, og få tiden til å gå på egenhånd. Han er sikkert veldig sliten, for de har lange og harde dager. Maser du, kan det godt være han blir lei.
Gjest LonelyAngel Skrevet 2. februar 2012 #6 Skrevet 2. februar 2012 Kontakt kun en gang i uken? Da høres det desverre ut som det er noe mer enn at han bare har mye å gjøre!
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #7 Skrevet 2. februar 2012 takk, skal prøve, men er for vanskelig
Gjest kvinne Skrevet 2. februar 2012 #8 Skrevet 2. februar 2012 Ehhh... Når en gutt er i militæret er det selv i dag med all teknologien, ikke så enkelt å bare sende / ringe sin kjære. I felt får de gjerne ikke lov å ha med mob tlf osv. Prøv ¨å ikke tenk i en liten boks, for militæret er ikke slik du har det hjemme. Når jeg var 19 år, var jeg ssmmen med en gutt som var et år i militæret og det var første året vårt sammen. De ble ikke mange samtaler i uka, og da veldig korte fra tlf kiosken hvor det i tillegg var kø bak ham .. Så stol på kjæresten din når han sier at det ikke er enklet, slutt å analyser og sammenlign med din situasjon. Ha forståelse for at de har øvelser, oppstillinger, innspeksjoner, vakter etc som gjør han sliten og som gjør kontakt vanskeligere enn du er vant til. Se på det som en mulighet til å bli tryggere på deg selv og på han. Om du ikke tror på han nå, vil du ikke gjøre det i fremtiden heller. Dette er din mulighet til å vokse og bli selvstendig. Å være avhengig av et annet menneske på den måten at de har "meldeplikt" vil bare være destruktivt for dere begge. Lykke til, og ja savn er vondt, men også en påminnelse om å ta godt vare på de du er glad i. Vis ham forståelse, glede og omsorg, ikke krav når han først tar kontakt 1
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2012 #9 Skrevet 2. februar 2012 Kontakt kun en gang i uken? Da høres det desverre ut som det er noe mer enn at han bare har mye å gjøre! Unnskyld meg, men så lavpanna sagt. Militæret er noe dere små prinsesser slipper å slite dere gjennom, så ikke snakk om noe du ikke har peil på. Man har null frihet i militæret. Det er værre forhold der enn i et norsk fengsel.
Strikkemamma Skrevet 2. februar 2012 #10 Skrevet 2. februar 2012 Unnskyld meg, men så lavpanna sagt. Militæret er noe dere små prinsesser slipper å slite dere gjennom, så ikke snakk om noe du ikke har peil på. Man har null frihet i militæret. Det er værre forhold der enn i et norsk fengsel. Hva med de gutta som sier at da de var i militæret så hadde de bare noen få øvelser om dagen og satt å spilte pc-spill/kjeda rævva av seg på kvelden? Har hørt mange av dem.. TS: når er neste gang kjæresten din dimmer? Se frem til det heller og prøv å ta det opp med ham da :-) har nok en grei forklaring.
Gjest Marenh Skrevet 2. februar 2012 #11 Skrevet 2. februar 2012 Har selv kjæreste i militæret i Stavanger, og jeg hører fra ham hver dag, omtrent uten unntak. Han har en del fritid om kveldene, og finner en måte å kontakte meg på om han vil. Skal han ut i felten, så sier han i fra, så jeg vet at det ikke er noe vits i å prøve å få tak i ham. Verre enn et norsk fengsel? Det er bare tull. Guttene får god mat, har treningsrom til disposisjon og fri om kveldene. De kan søke om perm hver helg, så lenge de ikke har vakter. De kan gå ut i Stavanger i helgene om de vil, og det arrangeres karaokekvelder, konkurranser og andre fellesaktiviteter. Høres heller ut som om han over her ikke har vært i militæret. I alle fall ikke de siste 10 årene.. Ang. typen din, så la han kjenne litt på savnet, så skal du se han tilslutt kontakter deg. Vær heller den trygge han kan komme hjem til og slappe av hos etter en slitsom uke, enn hun som styrer og maser.
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2012 #12 Skrevet 2. februar 2012 Hva med de gutta som sier at da de var i militæret så hadde de bare noen få øvelser om dagen og satt å spilte pc-spill/kjeda rævva av seg på kvelden? Har hørt mange av dem.. TS: når er neste gang kjæresten din dimmer? Se frem til det heller og prøv å ta det opp med ham da :-) har nok en grei forklaring. Og dropper man den biten får man ingen venner der som gjør det jævla kjipt å være der. Er man i militæret er man i militæret, da er det viktigere enn å jatte med hølet sitt.
Strikkemamma Skrevet 3. februar 2012 #13 Skrevet 3. februar 2012 Og dropper man den biten får man ingen venner der som gjør det jævla kjipt å være der. Er man i militæret er man i militæret, da er det viktigere enn å jatte med hølet sitt. Tipper du er singel ja....
Sophie-Ann Skrevet 3. februar 2012 #14 Skrevet 3. februar 2012 Hvis han er på Madla, har han masse fritid på kveldene de ikke skal ut i felten. Jeg har selv vært i marinen, så dette vet jeg. Det høres rett og slett ut som om han har det gøy, og prioriterer dette istedet for å snakke med deg. Beklager hvis dette ikke var det du ville høre.
Sophie-Ann Skrevet 3. februar 2012 #15 Skrevet 3. februar 2012 Unnskyld meg, men så lavpanna sagt. Militæret er noe dere små prinsesser slipper å slite dere gjennom, så ikke snakk om noe du ikke har peil på. Man har null frihet i militæret. Det er værre forhold der enn i et norsk fengsel. Her tar du grundig feil. At du ikke trivdes i militæret og gjorde alt du kunne for at tiden du var der skulle være mest mulig ræva, får du ta på din egen kappe. Det er veldig sosialt og lærerikt. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå