AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #1 Skrevet 2. februar 2012 Hei. Jeg oppdaget at jeg glemte p-pillen i går. Jeg tok den nå samtidig som jeg tok dagens pille. Den jeg glemte å ta til riktig tid, er pille nummer 5 i uke 3. Jeg tar Marvelon, brett med 28 piller. Jeg har lest at det visstnok skal være trygt å glemme en pille i uke 3, men at man da bør hoppe over den pillefrie uken (sukkerpillene) og starte rett på et nytt brett, for å få i seg p-pillestoffene igjen. Kan noen svare meg på om dette er riktig? Bør jeg ta nødprevensjon, eller går det bra så lenge man hopper over sukkerpillene og ikke har samleie på 7 dager etterpå? Takk på forhånd for svar!
Lumsk Skrevet 2. februar 2012 #2 Skrevet 2. februar 2012 Det du har skrevet er riktig ja. Så lenge du ikke tar pillefri uke nå er det greit.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #3 Skrevet 2. februar 2012 Å hoppe over skal gå helt fint det også, og vent 7 dager med å ha samleie slik at du er trygg på pillen igjen. Du kan jo eventuelt ta en angrepille også (Det er ikke forsent i morgen) for å være HELT sikker. Har du hatt sex nylig?
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #4 Skrevet 2. februar 2012 Å hoppe over skal gå helt fint det også, og vent 7 dager med å ha samleie slik at du er trygg på pillen igjen. Du kan jo eventuelt ta en angrepille også (Det er ikke forsent i morgen) for å være HELT sikker. Har du hatt sex nylig? Takk for svar. Har hatt samleie senest i går.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #5 Skrevet 3. februar 2012 Takk for svar. Har hatt samleie senest i går. Da er nok livet ditt forandret, i alle fall for de neste 18 år og ni måneder... Men seriøst, jeg aner ikke.. Kjenner at jeg blir nervøs, godt jeg er singel.. men tror ikke jeg stoler på at dama tar pillene, når jeg blir sammen med noen igjen.. å glemme slikt..
Gjest Spinell Skrevet 3. februar 2012 #6 Skrevet 3. februar 2012 Takk for svar. Har hatt samleie senest i går. Da ville jeg tatt nødprevensjon i dag. Deretter ville jeg enten vært avholdende eller brukt kondom fram til jeg var sikker igjen.
Moscato Skrevet 3. februar 2012 #7 Skrevet 3. februar 2012 (endret) Frå pakningsvedlegget: 1 tablett glemt i uke 3 Du kan velge en av de følgende mulighetene uten at det er nødvendig å bruke tilleggsprevensjon 1. Ta den glemte tabletten så snart du husker det (selv om dette betyr at du må ta to tabletter samtidig) og ta den neste tabletten til vanlig tid. Begynn på den neste pakningen så snart de store (aktive) tablettene i den nåværende pakningen er brukt opp og hopp over de mindre placebotablettene. Det kan hende du ikke får noen bortfallsblødning før du tar placebotablettene på slutten av den andre pakningen eller du kan få sporblødning eller gjennombruddsblødning mens du tar tabletter. eller 2. Slutt med å ta de store (aktive) tablettene i din nåværende pakning og fortsett umiddelbart med de små placebotabletten (maksimum 6 dager, det totale antall placebo pluss glemte tabletter må ikke være mer enn 7). Fortsett deretter med neste pakning. Hvis du følger denne metoden kan du alltid starte din neste pakning på den samme ukedagen som du vanligvis gjør. Du er i gang med alternativ 1. Angrepille er heller ikkje naudsynt. Endret 3. februar 2012 av Moscato
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå