Lisaencordia Skrevet 2. februar 2012 #1 Skrevet 2. februar 2012 Noen som har prøvd loette 28? Isåfall, noen bivirkninger?
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #2 Skrevet 2. februar 2012 Jeg hadde Loette, og jammen skal jeg si at dette fungerte som prevensjon... Sex ble jo helt ufyselig...
Lisaencordia Skrevet 2. februar 2012 Forfatter #4 Skrevet 2. februar 2012 Jeg hadde Loette, og jammen skal jeg si at dette fungerte som prevensjon... Sex ble jo helt ufyselig... Hva mener du med det egentlig?
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #5 Skrevet 2. februar 2012 Hva mener du med det egentlig? Med loette erfarte jeg at sexlysten var fullstendig fraværende...
Lisaencordia Skrevet 2. februar 2012 Forfatter #6 Skrevet 2. februar 2012 noen som har noen positive erfaringer?
fink Skrevet 2. februar 2012 #7 Skrevet 2. februar 2012 Jeg har brukt Loette 28 i snart 8 år, og jeg er kjempefornøyd Kan egentlig ikke sette fingeren på noen bivirkninger jeg har hatt.
Micolina Skrevet 2. februar 2012 #8 Skrevet 2. februar 2012 Når det gjelder p-piller tror jeg bare man må prøve seg fram og se hva som passer en selv. Hver gang jeg snakker med venninner om p-piller har alle forskjellige erfaringer for hva som passer dem.
Lisaencordia Skrevet 2. februar 2012 Forfatter #9 Skrevet 2. februar 2012 Når det gjelder p-piller tror jeg bare man må prøve seg fram og se hva som passer en selv. Hver gang jeg snakker med venninner om p-piller har alle forskjellige erfaringer for hva som passer dem. Enig, men fikk høre av noen venner at det var mange som hadde hatt mye problemer med akkurat loette. Har aldri gått på P-piller før, så jeg er litt skeptisk.
saltvann Skrevet 2. februar 2012 #10 Skrevet 2. februar 2012 (endret) Jeg går på loette og er fornøyd Du får bare begynne med den og se hvordan det går. Hvis du ikke liker den så er det bare å bytte http://p-pille.no/p-pillemerker/loette Endret 2. februar 2012 av saltvann
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2012 #11 Skrevet 2. februar 2012 http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7634950
CCL Skrevet 2. februar 2012 #12 Skrevet 2. februar 2012 Hei! Å spørre på et forum vil ikke gi et ordentlig bilde av mulige bivirkninger av hverken disse eller noen andre prevensjonsmidler eller medisiner. Det er legen din som bestemmer hvilken type p-pille han/hun tror passer best for deg og han/hun skal også kunne fortelle deg om mulige bivirkninger. Kroppene våre reagerer veldig forskjellig på de samme hormonene og dosene, så selv om du kanskje kjenner ti personer som har hatt problemer med Loette kan de fungere helt fint for deg. Du kan forresten selv lese om mulige bivirkninger på Felleskatalogen.no, de har også pakningsvedlegget til alle de andre typene p-piller du kan få i Norge. 4. MULIGE BIVIRKNINGER Som alle legemidler kan LOETTE 28 ha bivirkninger. De svært vanligste bivirkningerne er hodepine (inkludert migrene) og blødningsforstyrrelser (særlig i begynnelsen). Andre vanlige (hos mer enn 1 av 100 pasienter) er: vannansamling i kroppen og ødemer, kvalme, oppkast, magekramper, buksmerter og hevelse i buken, vektforandringer, humørforandring inkludert depresjon, angst, svimmelhet, endret seksuell lyst, akne, brystspreng, sekresjon fra brystene, endret menstruasjons-mengde, amenorre (ingen menstuasjonsblødning), inflammasjon i skjeden. Mindre vanlige bivirkninger (hos mindre enn 1 av 100 pasienter men mer enn 1 av 1000 pasienter) er: blodtrykksstigning, endret appetitt, endringer i blodfettnivåene, kløe, vedvarende melasmer (svarte flekke i huden), økt behåring og hårtap. Minsket tåreflod kan gi problemer med kontaktlinser. Sjeldne bivirkninger (hos mindre enn 1 av 1000 pasienter) er: Gallesten, gulsott, høyt blodsukker, økt insulinbehov, knuterosen (ømme lyserøde hudforandringer fremst på leggen), alvorlige allergiske reaksjoner med svært sjeldne tilfeller av elveblest, oppsvulmet ansikt (angioødem) og alvorlige reaksjoner med påvirkning av respirasjon og sirkulasjon. Svært sjeldne bivikninger (hos mindre enn 1 av 10.000 pasienter) er: forverret systemisk lupus erythomtosus ( en autoimmun sykdom), forverring av varicøse vener, gallblære lidelser, pankreatitt, godartede leversvulster (kan sprenge blodkar og forårsake livstruende indre blødninger), leverkreft, forverret danssyke (chorea), erythema multiforme (brunpigmenterte hudflekker), angioødem (ødemer i hud og slimhinner), urtikaria, betennelse i synsnerven, blodpropp i øyets kar. Noen kvinner kan oppleve post-pille amenorre (ingen menstruasjonsblødning etter avsluttet bruk av p-piller). Bruk av p-piller som inneholder en kombinasjon av hormoner, er assosiert med økt risiko for blodpropp, inkludert hjerteinfarkt, hjerneslag, mindre forbigående tilfeller av oksygenmangel (transitorisk-ischemisk atakk) og blodpropp i lungene. Informer lege dersom du får bivirkninger som ikke er nevnt i dette pakningsvedlegget. 1
Gjest loette Skrevet 2. februar 2012 #13 Skrevet 2. februar 2012 Jeg har gått på Loette i et og et halvt år, og sluttet med pillene i går. Det er så klart ikke alle som merker noe til bivirkninger, men jeg gjorde det. Jeg var ihvertfall veldig glad for at puppene ble en cup større! Men i det siste har jeg vært deprimert og aggressiv og jeg blir lei meg for bittesmå ting. I tillegg gråter jeg stadig som en foss. Jeg har tidligere gått på andre slags p-piller, og det endte med det samme da også. Men nå sluttet jeg fordi jeg vil stabilisere kroppen min, ettersom jeg kjenner meg som en helt annen person! Men jeg vil anbefale Loette utenom dette. Jeg var bare uheldig som reagerte slik.
fink Skrevet 3. februar 2012 #14 Skrevet 3. februar 2012 Enig, men fikk høre av noen venner at det var mange som hadde hatt mye problemer med akkurat loette. Har aldri gått på P-piller før, så jeg er litt skeptisk. Jeg har flere venninner som også er fornøyde brukere av Loette, så det er nok helt individuelt Da jeg først begynte på Loette husker jeg imidlertid at det var vanskelig å få tak i dem på grunn av leveranseproblemer av noe slag. Måtte gå fra apotek til apotek, og de delte til og med ut en annen sort som lignet, fordi Loette ikke var å få tak i. Dette har jeg imidlertid ikke opplevd på årevis.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå