AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #1 Skrevet 2. februar 2012 Må lage meg mat, for jeg har enda ikke hatt tid til å spise i dag. Men jeg orker ikke engang å gå til kjøkkenet og lage mat, jeg som ellers ELSKER å lage mat. Kjenner meg totalt tappet for energi, bare det å sitte er slitsomt. Har sovet normalt i natt og har vært hos psykologen min tidligere i dag (har depresjon). Har aldri kjent dette før, det kjennes ut som jeg har sprunget maraton, som om jeg nettopp har hatt en skikkelig hard treningsøkt (etter 3 år uten trening i det hele tatt). Det gjør faktisk vondt å gå, hele kroppen er anspent. Noen som har noe tips til hva jeg kan gjøre for å komme meg opp igjen? Jeg skulle gjerne lagt meg litt, men jeg må jo spise, og så er det andre ting jeg virkelig må gjøre før jeg kan la kvelden komme med sin ro. Noen tips? Litt flaut å klage her, men jeg trenger virkelig hjelp nå...
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2012 #2 Skrevet 2. februar 2012 Du får i deg litt mat, noe pålegg rett fra pakken, noen kjeks, litt frukt el. Et stooort glass vann, og kommer deg under dyna. Gjerne ring noen og be de ringe deg i morgen tidlig for å høre hvordan det står til, men med litt flaks sover du dette av deg.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 2. februar 2012 #3 Skrevet 2. februar 2012 Få i deg noe enkelt! En banan/et eple/frokostblanding, da får du energi nok til å lage middag. Eventuelt synes jeg du skal ringe Peppes/Dolly og bestille pizza på døra, det høres ut som du trenger det! 1
2shy Skrevet 2. februar 2012 #4 Skrevet 2. februar 2012 Aller først syns jeg du skal ta deg en tur til legen og sjekke at alt er ok med tanke på vitaminer og mineraler. På denne tiden av året er det veldig vanlig å mangle vitamin D. Dette kan gjøre deg ekstremt utmattet, men også faktisk bidra til depresjon. Mitt råd er at du drar til legen aller først. Syns det siste du skal gjøre er å ringe til Peppes og fore kroppen din med junk, få heller noen til å hjelpe deg med å handle inn frukt o.l som ikke krever noe matlaging, og som gir næring. 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #5 Skrevet 2. februar 2012 Sjekk vitaminer, stoffskifte mm hos legen. Sånn har jeg det ofte. Da spiser jeg gjerne bare et hardkokt egg eller to, noe frukt som kan friste, en smoothies som bare kan drikkes eller et grovt knekkebrød med noe på. Tvinger meg til at noe kan jeg få ned uten at det er middag. 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #6 Skrevet 2. februar 2012 Ts her. Nå har jeg fått i meg mat, ordentlig middag faktisk, men jeg er fremdeles like sliten. Forstår ikke dette, har aldri vært sånn her før.. En blanding mellom anspenthet og nummenhet i hele kroppen. Hvis jeg hadde hatt mangel på mineraler og vitaminer, hadde ikke jeg merket noe før da? Dette kom jo som et skudd i dag. Kjennes ut som jeg har blitt påkjørt av noe stort og tungt.
Ethereal Skrevet 2. februar 2012 #7 Skrevet 2. februar 2012 Kan jo hende du er syk (influensa?) eller har vitamin/jernmangel?
fridr Skrevet 2. februar 2012 #8 Skrevet 2. februar 2012 Trening er ingen dum idé, sånn etterhvert. Håper ikke det er et angstanfall du er i ferd med å få? Håper du har det bedre i morgen!
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2012 #9 Skrevet 2. februar 2012 Trening er ingen dum idé, sånn etterhvert. Håper ikke det er et angstanfall du er i ferd med å få? Håper du har det bedre i morgen! Trening mot akutt slitenhet kan være direkte risikablelt. Er det en influensa, kyssesyke el på gang så vil trening tappe kroppen for det den trenger til å få bukt med det.
2shy Skrevet 2. februar 2012 #10 Skrevet 2. februar 2012 Ts her. Nå har jeg fått i meg mat, ordentlig middag faktisk, men jeg er fremdeles like sliten. Forstår ikke dette, har aldri vært sånn her før.. En blanding mellom anspenthet og nummenhet i hele kroppen. Hvis jeg hadde hatt mangel på mineraler og vitaminer, hadde ikke jeg merket noe før da? Dette kom jo som et skudd i dag. Kjennes ut som jeg har blitt påkjørt av noe stort og tungt. Nei det kan oppleves som ganske akutt, selv om det har brygget en stund. Kan som andre også nevner, være at du brygger på sykdom. Jeg ville så absolutt sjekket alt av vitaminer/mineraler uansett (vær påpasselig med at d vit sjekkes, mange leger som ikke gjør det av en eller annen håpløs grunn). I mellomtiden får du hvile godt, drikk mye, spis så sunt du kan
Gjest Bartenina Skrevet 2. februar 2012 #11 Skrevet 2. februar 2012 Sånn har jeg det av og til, da tar jeg 12-15 c-vitamin-tabletter på rappen og så ordner det seg selv, c-vitamin-sjokk er ikke farlig uansett, kanskje du får litt mer fart på magen, men det har jeg selv aldri opplevd. Og et mer langsiktig råd er å trene ;-) Eller trimme da! Gå tur osv.
fridr Skrevet 2. februar 2012 #12 Skrevet 2. februar 2012 Trening mot akutt slitenhet kan være direkte risikablelt. Er det en influensa, kyssesyke el på gang så vil trening tappe kroppen for det den trenger til å få bukt med det. Som skrevet: Etterhvert :gjeiper: Når hun har kommet seg... Tenkte jo ikke at jeg skulle foreslå at hun dro på treningssenter nå i kveld. Trening er bra for å få mer energi. Når hun er BEDRE. Det kommer etterhvert. Trodde det ikke var så vanskelig å forstå? Blir så lei av alle bedre-viterne som ikke leser alt før de må kommentere og kritisere.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #13 Skrevet 3. februar 2012 Ts her. Tusen takk for alle svarene og rådene jeg fikk i går! Ble jo helt overveldet over all responsen I dag føler jeg meg faktisk bedre, uten at jeg tok noe C-vitamin. Eneste jeg har fått i meg med vitaminer i, er en banan. Så jeg har virkelig ikke peiling hva som utløste det. Men jeg tror nok at søvnen jeg fikk, gjorde at jeg kunne våkne opp som normal igjen. Som skrevet: Etterhvert :gjeiper: Når hun har kommet seg... Tenkte jo ikke at jeg skulle foreslå at hun dro på treningssenter nå i kveld. Trening er bra for å få mer energi. Når hun er BEDRE. Det kommer etterhvert. Trodde det ikke var så vanskelig å forstå? Blir så lei av alle bedre-viterne som ikke leser alt før de må kommentere og kritisere. Hehe, jeg skjønte det ivertfall :gjeiper: Aldri i verden om jeg hadde trent i går, når det var et så stort ork å bare gå over stuegulvet mitt. Men trening er absolutt et godt råd! Men det andre du skrev, om angstanfall.. Jeg tror nok ikke det var det i går, men jeg hadde et angstanfall (tror jeg) kvelden før. Har aldri hatt det før, men det stemte med de fleste symptomene. Kan det være at kroppen min ble såpass sliten av det? Dagen etter?
fridr Skrevet 3. februar 2012 #14 Skrevet 3. februar 2012 Det kan godt hende. Har en venninne som hadde angstanfall for noen uker siden. Dagen etter bare satt hun hjemme og så på tv hele dagen. Dagen etter det, tok hun seg en fest, hehe
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #15 Skrevet 3. februar 2012 Jeg blir ofte også helt "utladet" på en måte etter å ha vært hos psykologen min. (Litt som etter en viktig eksamen.) Eneste som hjelper meg er å få noe mat, og å sove lenge!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå