AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #1 Skrevet 2. februar 2012 Hvor stor er sjansen for å ikke våkne igjen etter en kort narkose?? (type 15-30 min)
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #3 Skrevet 2. februar 2012 De fleste våkner opp igjen etter narkose, om de ikke er allergiske mot det stoffet de bruker. Tror det er liten sjangse for å ikke våkne opp igjen, og jeg hadde ikke gått rundt og beskymret meg om det
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #4 Skrevet 2. februar 2012 Ts her. Har tatt kort narkose før, og våknet opp igjen... men slet med hodepine og svimmelhet en uke etterpå. Kan det gå verre denne gangen?
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2012 #5 Skrevet 2. februar 2012 Hodepine og svimmelhet er normale etterreaksjoner, og har ingen sammenheng med alvorlige komplikasjoner. Det er som regel allergisk sjokk, eller at noe rett og slett bare går galt. Men du kan jo høre om det kan gjøres uten narkose. Det meste som gjøres i såpass korte narkoser er stort sett ting som kan gjøres i våken tilstand, men hvor narkose blir brukt for å skåne pasienten eller gjøre jobben lettere for legen.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #8 Skrevet 2. februar 2012 den sjangsen er så liten at det ikke e reelt å bekymre seg for det!
Gjest snoopy_93 Skrevet 2. februar 2012 #9 Skrevet 2. februar 2012 Sannsynligheten for å dø under narkose er svært liten.
SmallTalk Skrevet 2. februar 2012 #10 Skrevet 2. februar 2012 Sannsynligheten for å ikke våkne igjen er ekstremt liten, tilnærmet ikke-eksisterende.
Gjest Bomullsdott Skrevet 2. februar 2012 #11 Skrevet 2. februar 2012 Sannsynligheten er ekstremt liten. Jeg har ligget i narkose flere ganger pga store operasjoner. Under en hjerteoperasjon lå jeg i narkose i 5-6 timer, og de måtte være dødsforsiktige fordi arteriene mine er litt feilplassert. Lever jeg fremdeles? Ja. Du blir tatt utrolig godt vare på. Du får en slange med oksygen ned i lungene under hele operasjonen. De legger hodet ditt i en spesiell stilling, slik at du har helt frie luftveier. De måler hele tider blodtrykk, puls og hjerterytme. No worries, det er en egen anestesilege der som hele tiden passer på at du har det bra.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #12 Skrevet 2. februar 2012 Takk for svar, bomullsdott Snilt av deg å skrive så utfyllende! Får man slange ned i lungene ved korte inngrep også? På under en halvtime??
Gjest Bomullsdott Skrevet 2. februar 2012 #13 Skrevet 2. februar 2012 Takk for svar, bomullsdott Snilt av deg å skrive så utfyllende! Får man slange ned i lungene ved korte inngrep også? På under en halvtime?? Bare hyggelig Jeg er ganske sikker på at du får en oksygenslange ned i lungene ved korte inngrep også. Litt usikker, men spør anestesilegen. Og om det ikke er vanlig, så kan du jo alltids med om å få det allikevel, hvis du sier at du er veldig redd.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #14 Skrevet 2. februar 2012 Det skal jeg nevne takk igjen, er kjempenervøs, så setter stor pris på svaret ditt.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #15 Skrevet 2. februar 2012 Jeg var selv veldig redd narkosen da jeg skulle fjerne mandlene, men det gikk helt fint Jeg tror det er større fare for at du dør i en ulykke på vei til sykehuset
LilleMy Skrevet 2. februar 2012 #16 Skrevet 2. februar 2012 Du får en slange ned gjennom halsen, og en maske foran munn/nese. Selv er jeg lett klaustrofobisk så masken ble lagt ved siden av meg og noen slange så jeg aldri. Og jeg kjenner ingen sårhet i halsen nå (inngrep i går). Snakk med anestesilegen så går det nok helt fint.
Gjest navnelapp Skrevet 2. februar 2012 #17 Skrevet 2. februar 2012 Vil du gjerne ha slange i pusterøret? Det er kjempeubehageleg, så det ville eg unngått så mykje eg kunne om eg var deg. Eg hadde ein kort operasjon i fjor sommar, eg var vel i narkose ein halvtime, tenker eg. Då fekk eg ikkje slange i pusterøret, berre maske, som var nok for meg. Husk på at ein slange skal forbi stemmebanda, du blir hes og sliten av det. Den slangen er ikkje på nokon måte nødvendig for å sikre at du overlever narkosen.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #18 Skrevet 2. februar 2012 Så snille dere er som svarer, tusen takk! Så slangen er ikke viktig under korte inngrep? Hvordan er det med narkose når man er litt forkjøla? Litt snufsete og svakt sår i halsen, har det noe å si?
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #20 Skrevet 2. februar 2012 Selvfølgelig skal jeg spørre legen...Tenkte kanskje noen her visste om det hadde noe å si.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå