Gjest Serine Skrevet 2. februar 2012 #1 Skrevet 2. februar 2012 Jeg var nesten 12 uker gravid, så skulle jeg først på ultralyd deretter aborten. Måtte ta abort ettersom jeg bare er 16 år gammel. Jeg spurte kjæresten min om han skulle bli med på både ultralyden og aborten, å han sa ja til det. Først kom han ikke på ultralyden, men det sa han dagen før. Søndags kveld avtalte vi at han skulle komme på sykehuset rundt 10-11 tiden når jeg skulle ta abort, jeg hadde vært der siden kl 08.00 . Men han kom aldri, han var heller hjemme. Jeg var ganske alene, ingen andre viste om babyen. Jeg brydde meg ikke så mye om at jeg tok aborten før jeg gjorde det, men nå er det 3 dager siden og jeg er ganske lei meg pga det. Jeg har heller ingen å snakke med , hvergang jeg tar det opp med kjæresten min snakker han bare om noe annent, spurte i går om han hadde glemt ut at vi faktisk hadde avtalt at han skulle komme, men han hadde ikke det . han mente jeg skulle spør mer om at han skulle komme å si ganske godt i fra at han måtte vær der. Han ruser seg også litt :/ jeg tror han hadde glemt ut at han skulle komme på sykehuset. Nå klarer jeg heller ikke si til han at jeg er lei meg pga babyen og for at han ikke har vært her for meg. Hva skal jeg gjøre eller si til han? Vi snakker allti kun om hans problemer, å me engang jeg tar opp noe er han ikke serriøs eller snakker bare om noe annent, å jeg hater at han ruser seg. han glemmer ting, bryr seg mindre osvosv..
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2012 #2 Skrevet 2. februar 2012 Jeg vet ikke hva jeg skal si, Serine. Det høres helt forferdelig ut. Det å være alene om noe slikt. Og det å gå og bære på følelsene helt alene. Det er tungt. Og vondt. Kjæresten din høres ikke helt bra ut. At han ruser seg VET du ikke er bra. Du VET at det lurer deg med på ting du ikke vil, selv om du tror du er sterk, ikke lar deg manipulere, osv. Du VET at rus er noe du må holde deg unna. Også personer som ruser seg. Du kommer til å oppleve fler vonde situasjoner når du er sammen med en person som ruser seg. At han ikke ser deg eller enser dine følelser er typisk for personer som ruser seg. Vare seg på alkohol eller på sterkere greier, en person som gjør det ofte pleier også bli kynisk og veldig selvopptatt. Han kan ha vært en fantastisk person en gang i tiden, men rusen vil gjøre han til en ganske annen. Særlig hvis han holder på med rus lenge. Du må ut av det forholdet. Ingen tvil. Du trenger også noen å prate med om det som er skjedd. Hvor er foreldrene dine? Hva med moren din? Er ikke hun glad i deg da?
Gjest serine Skrevet 2. februar 2012 #3 Skrevet 2. februar 2012 jo, hun er jo selvfølgeli glad i meg, men kan ikke fortelle henne dette, hun kan ikke vite noenting om det. Vi snakker aldri om sont, det er ikke en gang en liten mulighet for at hun kan vite noe. Jeg holder meg jo selvfølgeli heeelt vekke fra rus, han vil heller ikke at jeg skal prøve så det kommer ikke til å skje. Men jeg hater når han gjør det å ikke bryr seg om hva jeg føler om babyen og andre ting..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå