Gå til innhold

Hvor mange grader har du inne vinterstid ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jo kaldere det er ute, dess mere synker det inne også. Jeg har bare på en liten ovn noen få timer pr døgn, dels fordi jeg trives godt i kjøligere omgivelser og dels fordi jeg vil begrense strømregningene denne vinteren. Det pleier å være ca 15 i stua når jeg står opp og det blir maks atten grader her, etter mitt eget ønske.

Jeg har massevis av gode og varme klær på meg og fryser ikke. To par raggsokker i ull, en tykk bukse, to fleecegensere og en langragget fiberpels på utsiden av dem igjen...og vanter med halve fingre i.

Føler meg riktig så kunstnerisk og bohemsk her jeg sitter, :kaffekopp:

- og jeg liker det. :nigo:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ca. 22 grader. Varmepumpa er stort sett innstilt på 21 grader, men vet den virkelige temperaturen ender opp litt høyere enn som så.

Gjest SnowLeopard
Skrevet

Rundt 20 grader. I gang og på soverommet er det som regel bikkjekaldt, ned mot 7 grader :( Dumme uisolerte hus (og nei, jeg kan ikke gjøre så mye med det, for jeg leier - og prioriterer da varme i stue og på bad).

Skrevet

Ca 17-18 grader. Senker til 14-15 om natten og på dagtid når ingen er hjemme.

Gjest energibånd
Skrevet (endret)

Jeg fryser veldig lett og hjemme hos meg MÅ det være minst 23-25° hele vinteren. Men hvis det er over 28° inne i huset får jeg litt panikk, da blir det FOR varmt igjen. På soverommet holder det med 19-20°. (Edit: 20-22° på soverommet ;p)

Endret av Netteee
  • 5 år senere...
Skrevet
På ‎04‎.‎02‎.‎2012 den 18.48, AnonymBruker skrev:

Akkurat nå for tiden er det 17 grader inne. Det er akkurat på grensa til hva jeg kan leve med. Får det ikke varmere da det er svinkaldt ute. Jeg trives best rundt 22 grader.

Hva er det du pleier å varme opp med?

Anonymkode: c002e...974

Skrevet
På ‎05‎.‎02‎.‎2012 den 11.11, Gjest energibånd skrev:

Jeg fryser veldig lett og hjemme hos meg MÅ det være minst 23-25° hele vinteren. Men hvis det er over 28° inne i huset får jeg litt panikk, da blir det FOR varmt igjen. På soverommet holder det med 19-20°. (Edit: 20-22° på soverommet ;p)

Wow, nesten 28 grader, det er klart det er ALT for varmt, er vel ingen som har det hjemme vel? Det kan ikke være bra for helsen.

Skrevet
På ‎05‎.‎02‎.‎2012 den 10.37, Hoppetaujenta skrev:

Jo kaldere det er ute, dess mere synker det inne også. Jeg har bare på en liten ovn noen få timer pr døgn, dels fordi jeg trives godt i kjøligere omgivelser og dels fordi jeg vil begrense strømregningene denne vinteren. Det pleier å være ca 15 i stua når jeg står opp og det blir maks atten grader her, etter mitt eget ønske.

Jeg har massevis av gode og varme klær på meg og fryser ikke. To par raggsokker i ull, en tykk bukse, to fleecegensere og en langragget fiberpels på utsiden av dem igjen...og vanter med halve fingre i.

Føler meg riktig så kunstnerisk og bohemsk her jeg sitter, :kaffekopp:

- og jeg liker det. :nigo:

Jeg har det ca likt, så lurer på om du vet hvor lang tid det tar å få varmet opp til ca 20 grader? Tenker hvis det skulle komme besøk etc, kan ikke la de fryse:laugh:

Skrevet

Her kler vi på oss, og  ovnene står på 18-19 grader. Fyrer i tillegg litt med ved, f.eks når vi har besøk.

Anonymkode: c0780...2d6

• Liker 1
Skrevet

18-20 grader i stua, 20-22 på badet, 8-12 på soverommet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...