Gå til innhold

Helhetlig undersøkelser og behandlings sted PRIVAT

Fremhevede innlegg

Skrevet

Finnes det et privat alternativ til helhetlige undersøkelser og behandlings sted PRIVAT i norge ?

Tenker da å på et sted der det er :

Lege, fysioterapaut, manuellterapaut, ortoped, osteopat, nevrolog, akkupungtør, kiropraktor, psykolog osv. under et og samme tak.

Den kompetansen de ikke har henter de inn eller har avtale om å få time raskt.

Som eks MR, CT, Rønken eller spesialister /behandlere de ikke har på bygget selv.

Pasienten/kunden kommer inn til en lege som undersøker helhetlig.

Legen vurderer og sender videre til ytterligere undersøkelser som ortoped, nevrolog, bilder, blodprøver ets. blir det ordnet med mens en er der.

Ser noen av spesialistene eks en ortoped at det er noe nevrologisk, sender ortopeden videre til det.

Enten samme dag, eller de har et overnattingstilbud enten på bygget eller i nærheten.

Når en har gjennomgått de undersøkelsene lege og spesialister mener en trenger, setter ALLE parter seg sammen og diskuterer hvilke behandlignstilbud passienten trenger ut fra ALLE diagnoser.

Behandlingstilbudet er på stedet, eller i tilknytning til det de SAMMARBEIDER med.

Eks om en trenger en blanding av fysioterapaut, kiropraktor, osteopat.

Disse PRATER sammen og ser ut fra reaksjoner passienten får av behandlingen hvilke opplegg en trenger fortsette med.

Et sted som er interessert finne årsak til problemet/plagen og gjøre pasient/kunden så frisk som mulig

Ikke bare avfeie, dope ned og gi opp før det som kan prøves ut ER prøvd ut.

Rett og slett setter pasient/kunden i Høysetet og gir den hjelp som er mulig

Finnes et slikt sted i Norge ?

Ønsker i så fall tips om et slikt, eller lignende sted og høre egenerfaringer på stedet.

Av erfaring har jeg vært ute for 2 steder som har noe som kan minne om hva jeg leter etter.

Reklamen er strålende, men i virkeligheten fungerer det heller dårlig.

Det jeg har opplevd er at sammarbeid = 0 mellom de enkelte instanser og mangler viktige spesialister/behandlingstilbud for at det kunne fungert bedre/optimalt.

(om det ikke finnes bør noe slikt være en gullgruve for privat virksomhet siden det offentlige fungerer ELENDIG på samarbeid. Vær og en sitter på sin høye hest, prater ikke sammen og ofte stoler ikke på hverandres beslutninger i henhold til både diagnoser og behandling. Pasienten er til slutt den skadelidende som ikke blir bra men heller dårligere. Ikke minst om en har mer en EN ting som er problemet. Dermed blir en heller ufør istedenfor frisk.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan jo dele mine erfaringer på et av stedene jeg har vært til som var offentlig.

Sunnaas i Askim

Flott sted med trivelige sykepleiere, hvor en var innlagt i 5 dager.

Det negative var grusomme senger for en med mine plager, men med 2 madrasser fikk en sove.

Kaldmat veldig god, mens varm mat elendig.

Tilbudet av spesialister jeg var til

Lege, fysioterapaut, ergoterapaut, psykolog og sosionom.

Vær og en virket flinke på sitt felt, noen litt "spesielle" (for å si det på den måten)

Litt uryddig, en del forsinkelser og mye venting/døtid, men trivelig møterom hvor alle som var inne kunne sitte sammen både ute og inne. Så det ble sosialt og trivelig i alle pausene.

Samarbeidet mellom leger og spesialister virket bra.

De satt sammen etter undersøkelsene og kom frem til en felles beslutning.

Mitt inntrykk for konklusjon virket mer som en vurdering av vær pasient OM det var psykisk eller ikke.

Mens å finne årsak og gi råd om videre vurdering, undersøkelser og behandling uteble.

Behandlingstilbud etterpå var "smertemestrings kurs". Utprøving av medisinering og aktivitet av ymse slag for å mestre aktivitet med de smertene en hadde.

Sosialisering og positiv tenkning for å mestre å leve med smertene.

Sikkert veldig fint om en har plager en ikke får gjort noe med og må leve med. Så for de som har fått klar beskjed om at dette er noe en bare må leve med er et slikt kurs og opphold å anbefale.

For min del ble det noe feil, siden jeg fant ut i ettertid at jeg burde vært hos Ortoped, Nevrolog og kiropraktor mm for å få svar på en del av mine plager.

Med flere skader, fra flere deler av kroppen ble det også feil. Dette siden de kun konsentrerte seg om 1 ting, uten å ta hensyn til at flere skader kan påvirke hverandre. Som igjen gir et mer uryddig og sammensatt bilde. (og fort et stempel om hypokoderi og syting)

Jeg trengte ikke bare medisinering og mestringskurs å lære å leve MED plagene og smertene.

Siden jeg til nå (heldigvis) har diagnoser det er fint mulig å bli enten helt frisk av eller svært mye bedre av. Ting tyder på at siste fase også er det, bare jeg kommer til riktig behandling.

Hva er dine erfaringer ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...