Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Altså. Jeg er revnende likegyldig til hvorvidt Tone om så opptrer naken i sine musikkvideoer. Det eneste jeg vil si her er to ting. 1) jeg hadde tatt henne mye mer seriøst dersom hun ikke hadde skrevet på dialekt, men bokmål. Og 2) dersom norske artister er så lei av "janteloven" som de sier, kan de ikke bare satse i f.eks Tyskland da? England? Eventuelt et annet land som godtar at kroppen er i fokus, ikke musikken.

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når hun lager så dårlig musikk som hun gjør, så er et jo ikke overraskende at hun velger å spille på sex.

Men fin er hun, det skal hun ha.

forøvrig så er samfunnet gjennomsyret av sex, som om det er det eneste her i livet som betyr noe, så det overrasker ikke at også i musikkbransjen er det sex som gjelder/selger.

• Liker 5
Skrevet

Jeg er personlig ingen stor fan av Tone, men jeg misliker henne heller ikke.

At noen ikke liker musikken eller videoene hennes er selvsagt helt greit, men jeg skjønner ikke hvorfor det er grusomt når Tone gjør det - og greit når Gaga, Rhianna eller noen andre gjør det?

• Liker 4
Skrevet

blæh. har man blogg, er kjendis osv osv... så må man bare forvente drittslenging....

Skrevet

Eller at ho kunne skreve på nynorsk, sidan ho er frå Sogn og Fjordane.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg har egentlig ikke noe i mot at folk viser hud, spiller litt på seksualitet osv, det gjør meg veldig lite, og kan være litt stilig hvis det er gjort riktig.

Men det som er litt latterlig med videoen til Tone er at det ikke noe som helst samsvar med sangen og videoen, som gjør at det bare blir litt.. patetisk i mangel av andre ord.

Endret av HedvigR
  • Liker 9
Skrevet

Jeg tror Tone misforstår når hun tror at folk tror hun er dum fordi hun kler av seg. Det er hennes valg, og helt greit. Grunnen til at hun fremstår som dum er at hun kler av seg OG forventer å bli tatt på alvor som seriøs musiker. Det kan ikke sammenlignes med Rihanna og Lady Gaga, de er superstjerner med et gigantisk apparat rundt seg, de er ikke avhengig av å opparbeide seg respekt og kredibilitet.

Slik som hun holder på nå virker hun bare desperat.

• Liker 15
Skrevet

Jeg har null respekt for artister som åpenlyst spiller på sex. Musikk og sex er to helt forskjellige ting. Og det å sammenligne norske artister med sex-artister (ja, jeg kaller de for sex-artister) som Lady Gaga og Rihanna er helt bakmål. De har gått for langt for lenge siden, så det å unnskylde å si at "ja, men andre musikere er mye verre sammelignet med Tone" høres bare dumt ut.

• Liker 7
Skrevet

Rihanna har et par låter som er helt ok, musikken til gagagogo kjerringa suger. Ikke rart de spiller på sex. Sex selger, og Tone Aaberget ønsker å selge plater, ergo spiller hun på sex og nakenhet. Dette er enkel matematikk.

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Jeg er personlig ingen stor fan av Tone, men jeg misliker henne heller ikke.

At noen ikke liker musikken eller videoene hennes er selvsagt helt greit, men jeg skjønner ikke hvorfor det er grusomt når Tone gjør det - og greit når Gaga, Rhianna eller noen andre gjør det?

Fordi det er en viss kvalitet over musikken til disse damene, som gjør at de også holder seg godt på radio. Og fordi de allerede er superstjerner som ikke behøver å bevise noe som helst.

Tone gir ut helt gjennomsnittelig musikk som selger lite, og for å gjøre opp for det så lager hun en video som kun består av seg selv med lite klær. Det holder ikke.

Hun burde heller fokusere på å lage knallgode låter, enn å prøve å fremstå som et sexsymbol.

• Liker 5
Skrevet

Rihanna har jo også fått masse kritikk for å fokusere så mye på sex, så jeg skjønner ikke hvorfor folk alltid drar frem henne.

Som de fleste andre har sagt: Det fantes ingen sammenheng mellom videoen til Tone og sangen hennes. Hun bare ligger der og tar på seg selv med "kom og ta meg"-blikk. Det blir for dumt, rett og slett.

• Liker 7
Skrevet

Altså. Jeg er revnende likegyldig til hvorvidt Tone om så opptrer naken i sine musikkvideoer. Det eneste jeg vil si her er to ting. 1) jeg hadde tatt henne mye mer seriøst dersom hun ikke hadde skrevet på dialekt, men bokmål. Og 2) dersom norske artister er så lei av "janteloven" som de sier, kan de ikke bare satse i f.eks Tyskland da? England? Eventuelt et annet land som godtar at kroppen er i fokus, ikke musikken.

I det akutelle innlegget så skriver hun faktisk nynorsk (dog med noen skrive feil).

Skrevet

I det akutelle innlegget så skriver hun faktisk nynorsk (dog med noen skrive feil).

*kremtkremt*

I det aktuelle innlegget skriver hun faktisk sogndalsdialekt..

• Liker 7
Skrevet

jeg skjønner ikke hvorfor det skal være et problem at hun skriver på nynorsk? :unsure:

Skrevet

*kremtkremt*

Nei?

Skrevet

Nei?

Hun gjør jo det. Hun har tatt seg såpass mange friheter når det gjelder stavinga at det ikke er et av de to skriftspråka i hvertfall. Men klart, det er jo nærmere nynorsk enn bokmål.

• Liker 2
Skrevet

*kremtkremt*

Jo det var visst litt dialekt inni der likevel :ninja:

Skrevet

Det fikk ivertfall meg til å ikke gidde å lese mer da jeg var kommer til 2. setning..

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...