Gå til innhold

Kan noen anbefale en god flasshampoo?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har prøvd head & shoulders uten å se noen endring i det hele tatt. Jeg innser nå at jeg kanskje burde kjøpe noe skikkelig i stedet. Er det noen som kan anbefale en god shampoo og balsam mot flass? Jeg vil så gjerne ha tilbake den fine hodebunnen min :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samboeren sliter med flass, og han brukte alltid Head & Shoulders før, men hjalp jo ingenting.. Nå bruker han SebaMed flasshampoo, og den virker utrolig bra :) Kjempedrøy i bruk også :)

Skrevet

Fungoral. :)

Kan ikke snakke for andre, men hos meg funket den etter første vask. La ikke merke til noe flass mer!

Skrevet

Alle frisørsalonger selger shampo mot flass. To veldig gode, er KMS Dandruff Shampo, eller Wella SP sin mot flass. Husk at styling og om man tar balsam i hodebunnen (den skal bare påføres i lengdene), kan også medvirke til flass da det meste inneholder parfyme, alkohol og andre tilsetningsstoffer. Hilsen ei som har jobba som frisør i godt over 10 år :)

Gjest Spinell
Skrevet (endret)

Head and Shoulders er jo helt ubrukelig. Mitt nå halvlange hår blir helt seigt inne ved hodebunnen, og aldri rent, de få gangene jeg har kjøpt den.

Jeg har verdens merkeligste hodebunn/hår, med tørr/dryssende hodebunn og hår som lett blir fett, og har prøvd litt ulike sjampoer. Mine erfaringer:

Grønn Vichy (se lenken til Kårky): denne har jeg akkurat kjøpt. Håret kjennes rent, og hodebunnen klør ikke. Vet ikke hvordan den blir i lengden. Virker drøy. Billigere enn mange frisørsjampoer.

Seba Med Anti Dandruff Shampoo: helt ok, men ikke mer enn det. Synes ikke den var veldig drøy, men sammenliknet med H&S er den jo veldig god og drøy. Ikke så veldig dyr.

Goldwell Inner Effect Regulate Anti dandruff (puh; langt navn): min absolutte favoritt. Drøy, virker, ingen kløe, håret holder seg "u-fett" lenger enn med de andre. Men skrekkelig dyr hos frisøren. Sikkert billigere på nett.

Bio+ Special Shampoo (grønn): Denne er det lenge siden jeg brukte, men den fungerte veldig bra. Luktet så vidt jeg husker ganske vondt ;) Prisen husker jeg ikke, men den er jo en "frisørsjampo", så den er ikke billig.

KMS Head remedy dandruff shampoo: omtrent like bra som Seba Med, men til en høyere pris.

Endret av Spinell
Skrevet

Tusen takk for tips dere! Og takk for link, Kårky! Jeg lurer på om jeg kanskje skal prøve den grønne Vichyen :) Hvor får man kjøpt denne? Og dette er kanskje et kjempedumt spørsmål, men på lenken til Kårky var det to grønne med akkurat samme beskrivelse, bare at den ene var til tørr hodebunn, den andre var til fet. Begge var til flass. Hvordan vet jeg om jeg har tørr eller fet hodebunn? :sjenert: Trodde flass betydde at den var tørr, jeg...

Skrevet

Er hodebunnen fet eller tørr?

Dersom du lett får fett hår så har du en fet hodebunn, og da skyldes flasset soppinfeksjon i hodebunnen. Da skal du bruke en flasshampo fra apoteket beregnet på denne typen flass. Eneste som hjelper da er Fungoral, Selsun eller Selukos.

Har du tørr hodebunn (håret blir ikke fett) så må du kjøpe en shampo beregnet på tørr hodebunn.

Skrevet

Er hodebunnen fet eller tørr?

Dersom du lett får fett hår så har du en fet hodebunn, og da skyldes flasset soppinfeksjon i hodebunnen. Da skal du bruke en flasshampo fra apoteket beregnet på denne typen flass. Eneste som hjelper da er Fungoral, Selsun eller Selukos.

Har du tørr hodebunn (håret blir ikke fett) så må du kjøpe en shampo beregnet på tørr hodebunn.

Takk! Men hva vil det egentlig si at jeg "lett får fett hår". Jeg har jo ikke noe særlig sammenligningsgrunnlag. Jeg vasker håret ca. annenhver dag, ellers blir det fett.

Skrevet

Takk! Men hva vil det egentlig si at jeg "lett får fett hår". Jeg har jo ikke noe særlig sammenligningsgrunnlag. Jeg vasker håret ca. annenhver dag, ellers blir det fett.

Da foreslår jeg at du prøver Fungoral, Selsun eller Selukos. :)

Skrevet

Tusen takk for svar! :) Er dette riktig produkt? http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/PID-49502.aspx (er så greit å bare bestille over nett ;) )

Jeg mener jeg leste et sted at Fungoral skal brukes sammen med vanlig shampo og balsam, vet du om det stemmer?

Ja, det er riktig produkt.

Bruksanvisning står i pakningsvedlegget, så jeg forslår at du leser det før bruk.

Skrevet

Ja, det er riktig produkt.

Bruksanvisning står i pakningsvedlegget, så jeg forslår at du leser det før bruk.

Hehe, det hadde jeg selvfølgelig tenkt til, bare har en tendens til å ønske meg all informasjonen med en gang ;) Tak for hjelpen :goodbye:

Skrevet

Hvis det er kun enkelte områder i hodebunnen som er tørr, kan du også prøve "Fuktighetsgivende gele for tørr hodebunn" fra ACO. Apotek 1 har dette produktet. Fungerte supert for hodebunnen min da Fungoral ikke virket.

Skrevet

Har man flass pga tørr hodebunn så skal man bruke helt andre produkter enn f.eks Fungoral. Når man derimot får fett hår sammen med flass (når man må vaske håret annen hver dag for at det ikke skal bli fett, så har man ikke tørr hodebunn), så må man bruke produkter som Fungoral for å bli kvitt flasset.

Skrevet

Både KMS og Golwell sine får man kjøpt på feelunique billig, og ingen av de er testet på dyr :)

Jeg er godt fornøyd med begge de to, har fett hår og flasser om jeg bruker vanlig sjampo.

Skrevet

Jeg anbefaler også KMS sin. Jeg er helt avhengig av den, men nå har jeg psoriasis i hodebunnen da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...