Gå til innhold

"skrivemaskin" i retten

Fremhevede innlegg

Gjest badeand1
Skrevet

I filmer så er det en person som sitter ved en slags skrivemaskin og skriver. hva heter det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stenograf?

• Liker 1
Skrevet

Ittno problem. ;)

Skrevet

Bare hyggelig å hjelpe

Skrevet

Hahaha, fint at den andre AB'en her vil ta på seg æren. Men sorry, du var for sent ute. ;) Ikke at det spiller noen rolle, var ikke noe stort. :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Ikke ta æren fra meg, jeg er AB nr 1

Skrevet

Det tror jeg nok en mod kan avgjøre, om det er veldig viktig for deg å bli avslørt. :gjeiper: Selv gidder jeg ikke. ;)

Skrevet

Var det egentlig nøye? Mortem fikk jo svaret sitt, og det er vel hovedsaken her?

By the way; det er litt fascinerende med stenografi, hvordan de skriver så raskt, selvfølgelig på eget skriftsystem :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg har prøvd å forstå meg på stenografi, syns det hørtes rart ut at det var så mye bedre enn bare touch. Men leste nettopp at en stenograf kommer opp i 600 ord i minuttet! Det går vel touch en høy gang vil jeg tro.

Skrevet

Jeg har prøvd å forstå meg på stenografi, syns det hørtes rart ut at det var så mye bedre enn bare touch. Men leste nettopp at en stenograf kommer opp i 600 ord i minuttet! Det går vel touch en høy gang vil jeg tro.

De skriver ikke ned bokstav for bokstav som blir sagt, men bruker egne tegn som kan være ord eller deler av ord, som f eks dette

:)

Skrevet

Jeg mente 600 stavelser, ikke ord. ;)

Har lest masse om det, veldig spennende. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...