AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #1 Skrevet 1. februar 2012 Jeg ser det er en ny pottetrening-tråd, men for å ikke kuppe den med mitt relevante spm for oss, så spør jeg kjapt her; Noen som begynte med pottetrening når babyen ble 10mnd? Evt hvor tidlig kan man begynne? Er det for tidlig? Jeg tenkte vi skulle hente inn en potte til sommeren, da er han over 1 år, og kunne bli vant til den, men ser at han liker å sitte, og vi ser når han må tisse. Noen?
kaprifolen Skrevet 2. februar 2012 #2 Skrevet 2. februar 2012 Min mor begynte smått da vi var 3 mnd gamle. Bare holdt oss på doen/potta når hun skjønte at det var noe i gjære, og i forbindelse med bleieskift. Vi søsknene var stuerene fra 15-24 mnd alder. Det er aldri for TIDLIG å begynne med dotrening, men det kan derimot bli tilnærmet for seint, hvilket kan gi større problemer!
Gjest chiki Skrevet 2. februar 2012 #3 Skrevet 2. februar 2012 vi kjøpte da hun var 14 mnd. men hun har bare tisset der 2 ganger.
O'hara Skrevet 2. februar 2012 #4 Skrevet 2. februar 2012 Jeg begynte med potte-/dotrening da hun var 4-5 måneder. Til nå har vi stort sett hatt all bæsjing på do/potte. Litt problemer nå om dagen, men det er grunnet at hun var forstoppet, men det ser ut til å endre seg igjen. Jeg tenker det er bedre å begynne med det før de begynner å reise seg. Ser at det nå er lettere å sette henne på doring enn potta...
Fru Filifjonka Skrevet 2. februar 2012 #5 Skrevet 2. februar 2012 Jeg har tenk på å skaffe en selv, men han sitter ikke helt stødig enda. Da han var nyfødt holdt jeg ham over vasken med stort hell, men det ble for tungt i lengden. Jeg tenker at det hadde vært greit å sette ham på potte på den tiden det vanligvis kommer noe stort i bleien. Ville spart både bleieskift og klesvask. Dessuten må det jo være mer behagelig?
Susan Sto Helit Skrevet 2. februar 2012 #6 Skrevet 2. februar 2012 Det er jo ikke noe i veien for å prøve. I verste fall må dere sette potta til sides, og ta det opp igjen senere.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #7 Skrevet 2. februar 2012 Takk for seriøse svar, jeg trodde jeg kom til å få mange "det er for tidlig", ettersom det er mange som slutter/starter opp når barnet er 2-3 år. Men da skal vi se til at han ihvertfall blir mer vant til potte/do, så tar vi ikke bleia helt vekk før han har skjønt det Kan jo ta sin tid tror jeg :gjeiper: TS
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #8 Skrevet 2. februar 2012 Mitt tantebarn begynte på potta da han var ca 7 mndr. Han er nå 2 år og bæsjer aldrig i bleia, men tisse i bleia gjør han. Så begynn tidlig, vil jeg si.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå