Gå til innhold

Vente 72 timer før man bruker madrass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg kjøpte denne senga idag; http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S89887294/

Men det står at jeg må vente 72 timer før jeg bruker den. Altså, den skulle stå på "lufting", pga at den var hardt sammenrullet.

Jeg kan ordne med en madrass på gulvet nå, men jeg vil helst ligge i den nye senga.

Den er ganske hard, og vil det ha så forferdelig mye å si egentlig?

Jeg har ikke såvet skikkelig på flere dager(uker), av dårlig seng, og tenkte endelig..men jeg vet ikke helt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiller ingen rolle. Sov på den nye madrassen din du. God natt:-)

Skrevet

Men hvorfor skal man det? jeg skjønner ikke..om det bare er pga noen gasser, orker jeg ikke å bry meg.

Skrevet

Så hvis du kan risikere helsa gjør det ikke noe, men hvis senga kan ta skade av det venter du?

Skrevet

Så hvis du kan risikere helsa gjør det ikke noe, men hvis senga kan ta skade av det venter du?

Jeg dør nok ikke. Ærlig talt, jeg blåser i det, finito.

Andre:

Er det pga at senga blir ødelagd av dette?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg er temmelig sikker på at det er pga at madrassen skal få folde seg skikkelig ut at de har satt denne 72 timers regelen. Den samme beskjeden fikk vi på vår madrass, og det var utrolig hvordan den forandret seg de to første døgnene.

Edit: Vi brukte madrassen med en gang. :sjenert:

Endret av zellica
Skrevet

Jeg er temmelig sikker på at det er pga at madrassen skal få folde seg skikkelig ut at de har satt denne 72 timers regelen. Den samme beskjeden fikk vi på vår madrass, og det var utrolig hvordan den forandret seg de to første døgnene.

Edit: Vi brukte madrassen med en gang. :sjenert:

Jeg tror det jeg også. Den har jo ligget ute nå i noen timer, og jeg vil legge meg. I tillegg er jeg syk, og orker ikke en natt til på gulvet eller den gamle madrassen.

Men om den blir helt ødelagt av dette blir jeg skeptisk..kommer nok til å ha den et par år.

Skrevet

Det er vel for at kvikksølvrestene fra fabrikken skal fordampe.

Skrevet

Betyr det ikke bare at det tar 72 timer før den har fått sin opprinnelige form tilbake? Vi lå i allefall på våre ikea-madrasser første kvelden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...