CathFoto Skrevet 1. februar 2012 #1 Skrevet 1. februar 2012 Jeg har tre katter og vi går til en hva jeg tror er en velrenommert dyreklinikk i Oslo. Problemet er: a)Føler de er litt "trigger happy", altså at de kjører på med de mest ekstreme tiltakene med en gang. b) At de muligens gjør punkt a for å tjene penger, ikke alltid til dyrets fordel. c) At de ikke helt hører på hva man sier om dyrets situasjon. d) Ikke er så flinke til å ta kontakt når de sier, og ikke ringer opp igjen til tross for gjentatte løfter. Nå virker det som jeg synes denne klinikken er veldig dårlig, og det synes jeg virkelig ikke. Jeg vil heller si at det virker som de er veldig flinke, men det mangler endel ting som gjør at det ikke føles som hverken pus eller eiers interesser blir ivaretatt. Vi er derfor på utkikk etter en dyrlege, og vi ønsker jo å ha et fast sted å gå med våre små. Er det noen som har noen anbefalinger/gode erfaringer de vil dele? Dette gjelder altså Oslo, og det viktigste er ikke prisen.
Zzyzx Skrevet 1. februar 2012 #2 Skrevet 1. februar 2012 Oslo dyreklinikk på Ensjø er iallfall en av de best utstyrte, jeg har ei venninne som er veldig fornøyd med dem. Selv bruker vi Sinsen Dyreklinikk, har ikke noe å utsette på dem.
Gjest Bobler Skrevet 1. februar 2012 #3 Skrevet 1. februar 2012 Har tidligere brukt vetrinærhøyskolen, og er strålende fornøyd! Veldig dyktige mennesker. (Men jeg hadde litt værre ting å hanskes med enn vaksinering og ørepuss )
Green Lady Skrevet 1. februar 2012 #4 Skrevet 1. februar 2012 Jeg har tre katter og vi går til en hva jeg tror er en velrenommert dyreklinikk i Oslo. Problemet er: a)Føler de er litt "trigger happy", altså at de kjører på med de mest ekstreme tiltakene med en gang. b) At de muligens gjør punkt a for å tjene penger, ikke alltid til dyrets fordel. c) At de ikke helt hører på hva man sier om dyrets situasjon. d) Ikke er så flinke til å ta kontakt når de sier, og ikke ringer opp igjen til tross for gjentatte løfter. Nå virker det som jeg synes denne klinikken er veldig dårlig, og det synes jeg virkelig ikke. Jeg vil heller si at det virker som de er veldig flinke, men det mangler endel ting som gjør at det ikke føles som hverken pus eller eiers interesser blir ivaretatt. Vi er derfor på utkikk etter en dyrlege, og vi ønsker jo å ha et fast sted å gå med våre små. Er det noen som har noen anbefalinger/gode erfaringer de vil dele? Dette gjelder altså Oslo, og det viktigste er ikke prisen. Jeg har faktisk litt av de samme opplevelsene som deg på denne dyreklinikken, men dog ikke så mye som jeg antar andre har, grunnet skadene og oppfølgingen på McGyver. Men det er litt sånn når jeg leverer han inn for undersøkelse/operasjon, så får jeg beskjed om dersom jeg ikke har hørt noe, så kan jeg ringe rundt kl 16. Og man kan jo fort sitte en 5-10 minutter i telefonen for å få svar. Det er vel ikke så vanskelig for kirurgen å ringe meg når han er ferdig? Han var veldig flink på det i begynnelsen. Vi har forresten brukt Fritjof, veldig fornøyd med han Eller så er det Sinsen jeg bruker til vanlig. Veldig fornøyd med dem, de ringer og hører hvordan det går med dyret dersom det blir litt frem og tilbake (hadde en pusejente med bitt som ble infeksjon, som ble hevelse, som ble operasjon, som ble hevelse...). De er mye billigere enn overnevnte klinikk. De skulle ha ca 5 000 kr for å trekke en tann hos McGyver, Sinsen tok 3 400 kr for trekke samme tann, kloklipp og vaksinere to katter. Hyggelige medarbeidere der, og en mye mer avslappet stemning enn på første klinikken. Det skal dog nevnes at mye av grunnen til det, er at de er vestentlig mindre enn den andre klinikken. Er det store/spesielle skader (som skadene til McGyver f.eks.), så har ikke Sinsen utstyr eller kompetanse, men det sier de da ifra om. Jeg ringte dem først på vakttelefonen kvelden McGyver ble påkjørt, og fikk da beskjed om at de ikke hadde noe mulighet til å behandle en slik skade, og henviste meg videre. Alt i alt, veldig fornøyd med Sinsen.
Olive Skrevet 1. februar 2012 #5 Skrevet 1. februar 2012 En av mine hunder fikk nylig en større skade, og var i den sammenheng VELDIG fornøyd med Groruddalen dyreklinikk. Følte meg veldig hørt, sett og ivaretatt Har også positive erfaringer med Oslo Dyreklinikk.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #6 Skrevet 1. februar 2012 Har hørt masse positivt om Sinbsen Dyreklinikk, og også Vetrinærhøyskolen!
Gjest Belle Gunnes Skrevet 1. februar 2012 #7 Skrevet 1. februar 2012 Jeg har brukt Tonje på TamAlna til mine rotter og hun er dønn seriøs. Hun er ihvertfall den som er mest dyktig på rotter i Oslo (så kanskje feil å anbefale for katt?). Har vært med GreenLady til Sinsen noen ganger nå og der synes jeg hele stemningen er så hyggelig. På Ensjø er det liksom mer sykehusfølelse. Veldig sterilt og stresset. Men for enkelthetens skyld brukte jeg NVH nå sist og for et mottagelse. Ble jo rent overfalt av folk som ville kose med den rare ikkesåveligpene rottemannen Går da på dagtid når det er studenter der (kjekt å kunne lære de litt opp også) og da er jo interessen noe annerledes. Men man får jo ingen fast veterinær der. Dyrevakta der (de som holder til på kvelden og i helgene) har jeg bare brukt i krisetilfelle og det holder.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #8 Skrevet 1. februar 2012 Jeg har vært veldig fornøyd med Groruddalen Dyreklinikk, har bare brukt dem til mine pusegutter. Og en venninne har brukt Maridalsveien Smådyrklinikk til sine katter, og er også fornøyd.
Fanta Exotic Skrevet 1. februar 2012 #9 Skrevet 1. februar 2012 Nordberg Dyreklinikk syns jeg er flinke Og Sinsen dyreklinikk. Avivet har jeg nesten bare negative erfaringer med..
CathFoto Skrevet 1. februar 2012 Forfatter #10 Skrevet 1. februar 2012 Green Lady: Ble først litt skeptisk da Pus3 ble operert unødvendig, da hun ble syk andre gangen var det kattepasseren som tok henne med, så da vet jeg ikke hvordan det var. Pus3 fikk øyebetennelse i romjulen, og da var første forslaget å legge henne i narkose i tilfelle det var noe med det tredje øyelokket, og da jeg nevnte at hun hadde øyebetennelse tidligere i 2011 og at det da hjalp med dråper ble dyrlegen nesten litt snurt. Vel, fikk øyendråper og hun ble bra. Nå har hun fått på andre øyet, og da jeg ringte de før i dag hørte de ikke etter når jeg sa det ikke var samme øyet. Og det er vel litt det som er tingen, jeg hadde gått dit om pusene ble akutt syke evt. skadet. De virker utrolig proffe på kirurgi osv, men som "fastlege" savner jeg litt. Nå har jeg bestilt time på Sinsen til i morgen, så får vi se hvordan det føles. Til vaksine i desember brukte vi dyrlege som kom hjem til oss, det var genialt når alle tre skulle til pers, men litt dyrt for en.
CathFoto Skrevet 1. februar 2012 Forfatter #11 Skrevet 1. februar 2012 Belle Gunness: Jeg passer jo katter, og da jeg ringte Tam Alna ang. smertestillende(dose)til en av kattene jeg passer så kom jeg ikke gjennom på tlf to dager på rad. Fikk hjelp av en annen dyrlege, men det gjorde at jeg ikke valgte de nå. Nå strømmer det inn med gode forslag, og ser at Sinsen foreslås ofte så da testes det i morgen. Men utrolig bra å høre om folks ulike erfaringer.
CathFoto Skrevet 1. februar 2012 Forfatter #12 Skrevet 1. februar 2012 Fanta Exotic: Avivet har jeg aldri vært hos, men har utelukkende hørt folk nevne de i negative sammenhenger.
Green Lady Skrevet 1. februar 2012 #13 Skrevet 1. februar 2012 (endret) Green Lady: Ble først litt skeptisk da Pus3 ble operert unødvendig, da hun ble syk andre gangen var det kattepasseren som tok henne med, så da vet jeg ikke hvordan det var. Pus3 fikk øyebetennelse i romjulen, og da var første forslaget å legge henne i narkose i tilfelle det var noe med det tredje øyelokket, og da jeg nevnte at hun hadde øyebetennelse tidligere i 2011 og at det da hjalp med dråper ble dyrlegen nesten litt snurt. Vel, fikk øyendråper og hun ble bra. Nå har hun fått på andre øyet, og da jeg ringte de før i dag hørte de ikke etter når jeg sa det ikke var samme øyet. Og det er vel litt det som er tingen, jeg hadde gått dit om pusene ble akutt syke evt. skadet. De virker utrolig proffe på kirurgi osv, men som "fastlege" savner jeg litt. Nå har jeg bestilt time på Sinsen til i morgen, så får vi se hvordan det føles. Til vaksine i desember brukte vi dyrlege som kom hjem til oss, det var genialt når alle tre skulle til pers, men litt dyrt for en. Det tok faktisk nesten en hel uke (!) før de fant ut at tricepsen til McGyver hadde røket. Det vil si at han hadde krøpet rundt med røket triceps, og man kan jo bare forestille seg hva slags smertehelvete han var igjennom da. Jeg sa ifra flere ganger at han gikk veldig rart, og senest samme dag som den store operasjonen da jeg leverte han. Da kirurgen ringte meg etter operasjonen, spurte jeg om han hadde fått sett på den andre poten. Jeg kunne bokstavelig talt høre at mannen var et eneste stort spørsmålstegn, dette visste han ikke noe om. Så det hadde ikke blitt gitt beskjed videre. På en måte er det bra, for det sparte meg for 10-12 000 kr, men på en annen måte, så måtte McGyver lide for det. Nå skal det også sies at han fikk metadon intravenøst hver fjerde time, og vi hadde han bare hjemme på perm to seperate netter frem til tricepsen var festet, men likevel. Det er jo litt viktig at sånn informasjon kommer frem. Men alt i alt, er jeg fornøyd med klinikken, men det er ikke en klinikk jeg kommer til å bruke fast. Det blir, som du sier, når det er alvorlige ting. Gjerne oppdater tråden om hva du synes om Sinsen Jeg er i alle fall veldig fornøyd med dem, og de har visst startet en ny rutine med å spraye inn en "dært" med Feliway i burene til kattene før de blir tatt med inn til veterinæren. De reklamerte i alle fall for det på Facebook for senest noen dager siden (dog, de skrev også at dette er en så ny rutine, at de ønsker at eier minner dem på det dersom de skulle glemme å gjøre det). Synes det er et veldig bra tiltak. EDIT: Også er det veldig kjekt at de har helgeåpent uten at det koster ekstra Endret 1. februar 2012 av Green Lady
Gjest Lille-pus Skrevet 1. februar 2012 #14 Skrevet 1. februar 2012 (endret) Fanta Exotic: Avivet har jeg aldri vært hos, men har utelukkende hørt folk nevne de i negative sammenhenger. Da er det vel på sin plass å si at dengang jeg bodde i et område som var kort kjøretid fra Galgeberg/Kampen (og senere Hasle) så brukte jeg Espen til mine kjære marsvingutter, og til min ravnsorte dvergwedder. Usannsynlig dyktig (og usannsynlig spesiell). Vi kom veldig godt overens, men jeg har heller ingen problemer med å se at nok ikke alle finner tonene med AviVet. Dette er som sagt flerfoldige år siden, så status etter 1995/-96 vet jeg intet om. Hund og katt har aldri vært på kundelisten til Espen, så AviVet er uaktuelle uansett i denne erfaringsutvekslingen som omhandler katter når det gjelder hund og katt så vil jeg slå et slag for Nordberg Dyreklinikk og Geir Erik. Edit: Skrivefeil og styr. Endret 1. februar 2012 av Lille-pus
Fanta Exotic Skrevet 2. februar 2012 #15 Skrevet 2. februar 2012 når det gjelder hund og katt så vil jeg slå et slag for Nordberg Dyreklinikk og Geir Erik. Helt enig! Bodde like ved der før, men nå som jeg bor lengre unna drar jeg likevel opp dit. Han er vel den dyktigste veterinæren jeg vet om!
Alvina Skrevet 2. februar 2012 #16 Skrevet 2. februar 2012 Vil anbefale groruddalen dyreklinikk på stovner. Et stykke å dra, men de har ekspertise og veterinærene er dyktige, samtidig er det en klinikk slik at man får tatt div undersøkelser hvis det er nødvendig. Har erfaring med andre, men de på stovner kommer best ut, også er de glade i dyra våre.
Vulpes Skrevet 2. februar 2012 #17 Skrevet 2. februar 2012 Jeg bruker Tonje på Tam Alna til mine tamrotter. Kjempeflink, seriøs og hyggelig veterinær. Vet ikke hvilken kompetanse de har på katter på klinikken, men det går jo an å ringe å spørre
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #18 Skrevet 2. februar 2012 ikke for å spore av, men ang. Feliway. Så har jeg lært at om man bruker feliway spray skal man vente 30 min før man introduserer katten til den for at alkoholen skal forsvinne... På den siden her står det at 15 min er nok, men ville ikke hatt dette sprøytet direkte inn til katten min... Kan jo hende at de sprayer med noe som ligner på feliway da... feliway side (engelsk) " Apply Feliway® Spray to the doorways, cat-flap, windows sills and to other prominent objects within your home. Shake the bottle and spray at a height of about 20 cm from the floor. Wait 15 minutes before letting the cat re-enter the area to allow time for the alcohol carrier in Feliway® to evaporate off. "
Zzyzx Skrevet 2. februar 2012 #19 Skrevet 2. februar 2012 På Sinsen dyttet de inn en forhåndssprayet bomullsdott i buret, så det var ikke direkte spray på katten/buret. Jeg så at det funka, for katten ble merkbart mer avslappet etter ti minutter.
CathFoto Skrevet 2. februar 2012 Forfatter #20 Skrevet 2. februar 2012 Ikke noe Feliway i dag, men det spilte ingen rolle. Jeg er veldig postivt overrasket over Sinsen Dyreklinikk. Veldig uformell stemning, og følte at den veldig hyggelige dyrlegen hørte etter hva jeg sa, og Pus3 ble veldig godt ivaretatt. Det er selvfølgelig tiøgeldig hvilken dyrlege man kommer til, men synes det var en fin stemning der. Betalte 800,- for kontroll og øyesalve så har ikke noe å utsette på prisen heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå