Gå til innhold

The hunger games!

Anbefalte innlegg

Gjest Thessie!
Skrevet

Filmen er blitt en av mine favoritt-filmer. Nå har jeg riktignok ikke lest bøkene, men det første jeg gjorde da jeg kom hjem fra kinoen, var å reservere dem på biblioteket.

Skrevet

Filmen er blitt en av mine favoritt-filmer. Nå har jeg riktignok ikke lest bøkene, men det første jeg gjorde da jeg kom hjem fra kinoen, var å reservere dem på biblioteket.

Da har du VIRKELIG noe å glede deg til! :rodmer:

AnonymBruker
Skrevet

Enig! Hun må løpe rundt full i gjørme og dritt, er ikke bra tilgang på dusj i arenaen altså=P

Heavy Shit syns jeg beskriver det ganske godt. Og jeg kan fint se for meg et samfunn som, i overført betydning, blir som Panem. Sannsynligvis ikke like grotesk (i den nærmeste fremtid), men vi blir vel mer og mer ekstreme. Vold omtrent blir hverdagslig underholdning, og enkelte land beveger seg mer og mer ut mot det som nærmer seg ekstremt...

Utrolig bra bøker!

Ikke akkurat et originalt tema.

Det har blitt utforsket i The Running Man (1987), Battle Royale (2000) og Death Race (2008) som jeg kan huske nå i skrivende stund, og kanskje flere filmer eller bøker.

Det virker som om Hunger Games er litt mer følelsesladet enn de andre filmene jeg nevnte, muligens pga. en annen målgruppe.

• Liker 1
Gjest SummerJudith
Skrevet

mange av vennene mine spørr om jeg skal se den men vet ikke hva det handler om engang xD

Skrevet

Har sett den nå... og ble skuffa. :sukk:

Kan hende det var fordi det virket som om regissøren ville lage en Twilight sans Glitter, eller at målgruppen var for ung (11 år, hallo!?), men filmen manglet de tingene jeg syntes var interresante fra boken.

For lite råhet og blod, de har prøvd å selge et konsept om at barn dreper barn til...wait for it... barn.

Og jeg hadde rett: Katniss ble knapt rød i kinnene i denne filmen, samme gjelder for alle jentene/damene i filmen, mens gutta derimot ble veelidg skitne etterhvert.

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Jeg ble vel egentlig ikke skuffa, men jeg adde nok likt filmen mye bedre hvis jeg ikke hadde lest boka.

Hadde jeg skulle laget filmen, hadde jeg laget den mye mørkere, og "hardere", og den hadde hatt 15-års grense.

Jeg syns Storm(han heter vel Gale på engelsk?) og Cinna fikk for liten plass.

Rues dødsscene var fin syns jeg, og jeg ble positivt overrasket over Peeta.

En helt grei film, men den manglet litt "edge". Det virker ikke som filmskaperne har turt å tatt den helt ut. Den trengte ikke nødvendigvis mer blod, men den hadde hatt godt av å være litt mer skitten.

• Liker 2
Skrevet

Oioi, Captain Obvious har laga film! Jeg så den i går, nemlig, og jeg er av typen som setter svært lite pris på å bli idiotforklart gjennom en film på den måten jeg ble i går. Selv om det er en "ungdomsfilm".

Jeg tror jeg skal lese boka, for jeg mistenker at den er svært mye bedre.

Skrevet

Jeg ble vel egentlig ikke skuffa, men jeg adde nok likt filmen mye bedre hvis jeg ikke hadde lest boka.

Hadde jeg skulle laget filmen, hadde jeg laget den mye mørkere, og "hardere", og den hadde hatt 15-års grense.

Jeg syns Storm(han heter vel Gale på engelsk?) og Cinna fikk for liten plass.

Rues dødsscene var fin syns jeg, og jeg ble positivt overrasket over Peeta.

En helt grei film, men den manglet litt "edge". Det virker ikke som filmskaperne har turt å tatt den helt ut. Den trengte ikke nødvendigvis mer blod, men den hadde hatt godt av å være litt mer skitten.

Den eneste jeg følte at jeg fikk kontakt med i denne filmen må ha vært Cinna, fikk lyst på en klem med en gang han kom inn :)

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Den eneste jeg følte at jeg fikk kontakt med i denne filmen må ha vært Cinna, fikk lyst på en klem med en gang han kom inn :)

Hehe, ja det er sant. Men tror at hvis jeg ikke hadde lest boka, så hadde jeg ikke skjønt hvorfor de fikk så god kontakt. Syns han fortjente litt større plass i filmen også.

Skrevet (endret)

Hehe, ja det er sant. Men tror at hvis jeg ikke hadde lest boka, så hadde jeg ikke skjønt hvorfor de fikk så god kontakt. Syns han fortjente litt større plass i filmen også.

Nå skal jeg ikke spoile noe her, men jeg mener også at (det kompliserte) forholdet mellom Katniss og Peeta ikke ble utforsket i det hele tatt: det var jente finner gutt i skogen og de blir glaade i hverandre :rodmer:

Ikke noe om hvordan de forholder seg til hverandre etterpå...

Og du har helt rett, jeg liker jo Cinna fra bøkene, det er vel derfor han ble ekstra god på lerretet ;) Bare Storm hadde kommet bedre fram, han virket jo som en skikkelig douche...

Endret av Wombat
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Nå skal jeg ikke spoile noe her, men jeg mener også at (det kompliserte) forholdet mellom Katniss og Peeta ikke ble utforsket i det hele tatt: det var jente finner gutt i skogen og de blir glaade i hverandre :rodmer:

Ikke noe om hvordan de forholder seg til hverandre etterpå...

Enig. I det hele tatt virket filmen veldig overfladisk i forhold til bøkene. Det er vel derfor jeg også skrev at jeg hadde likt filmen mye bedre hvis jeg ikke hadde lest bøkene først.

Gjest Badedrakt
Skrevet

Så filmen på kino i dag! Synes den var bra, men ikke noe wow liksom. Bøkene er som alltid best da. Det var så mye som ikke kom fram i filmen, som det kompliserte forholdet til katniss og peeta. Likte ikke helt slutten, da det endte "lykkelig" :gjeiper:

Skuespillerne var gode da :) Veldig enig at den kunne være mer "skitten"!

Skrevet

Jeg har ikke lest bøkene, men syns filmen var helt ok. Med tanke på at det skal komme flere filmer så syns jeg at slutten var for "avsluttende" om jeg kan si det, satt ikke igjen med ett intenst ønske om å se neste film.

Ellers så syns jeg noen Av scenene mellom Katniss og Peeta var ulidelige men jeg digga Cinna og Stanley Tucci var veldig bra i filmen syns jeg.

Men, til dere som har lest bøkene, mange jeg snakker med som har lest de, leste de for lenge siden. Og flere sier at det er for barnslige nå. Er det slik at dette virkelig er ungdomsbøker som ikke egner seg for voksne? nå er jeg bare 20 så jeg er vel litt ungdom enda, men hvilket nivå vil dere si bøkene er på?

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Jeg har ikke lest bøkene, men syns filmen var helt ok. Med tanke på at det skal komme flere filmer så syns jeg at slutten var for "avsluttende" om jeg kan si det, satt ikke igjen med ett intenst ønske om å se neste film.

Ellers så syns jeg noen Av scenene mellom Katniss og Peeta var ulidelige men jeg digga Cinna og Stanley Tucci var veldig bra i filmen syns jeg.

Men, til dere som har lest bøkene, mange jeg snakker med som har lest de, leste de for lenge siden. Og flere sier at det er for barnslige nå. Er det slik at dette virkelig er ungdomsbøker som ikke egner seg for voksne? nå er jeg bare 20 så jeg er vel litt ungdom enda, men hvilket nivå vil dere si bøkene er på?

Vel, jeg har nettopp lest bøkene, og jeg er 30 år:)

De er nok det jeg ville klassifisert som "ungdomsbøker", men jeg syns temaet og stemningen i bøkene gjør at også voksne kan lese de.

Gjest Vampen
Skrevet (endret)

Jeg leste bøkene først og fremst som en del av det studierelaterte prosjektet jeg har med å lese ungdomsbøker. Men bøkene er såpass bra at jeg ikke har noen problemr med å anbefale dem til voksne. :) Jeg hadde alvorlige problemer med å legge fra meg den første boka, og jeg er også 30 år.

Jeg har ikke sett filmen ennå, men dere som etterlyser mer av Storm/Gale, han har vel ikke en stor rolle i bok 1 heller? Ham blir man vel mer kjent med i bok 2 og 3?

Endret av Vampen
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Jeg leste bøkene først og fremst som en del av det studierelaterte prosjektet jeg har med å lese ungdomsbøker. Men bøkene er såpass bra at jeg ikke har noen problemr med å anbefale dem til voksne. :) Jeg hadde alvorlige problemer med å legge fra meg den første boka, og jeg er også 30 år.

Jeg har ikke sett filmen ennå, men dere som etterlyser mer av Storm/Gale, han har vel ikke en stor rolle i bok 1 heller? Ham blir man vel mer kjent med i bok 2 og 3?

Nei, det er kanskje sant. Men det kommer vel ganske klart frem i bok nr 1 at han er en viktig del av livet hennes? Og at hun sliter litt med å skulle late som hun er forelska i Peeta pga av han?

Jeg syns ikke dette kom frem i det hele tatt i filmen. Men får håpe han blir mer synlig i neste film(hvis den kommer).

• Liker 1
Gjest BabyBlue
Skrevet

Jeg ser den når alle fjortisene har fått sin dose :gjeiper: Hater å dra på kino for så å høre fnising og hyling i salen gjennom hele filmen.

Er nesten ferdig med den tredje og siste boka :jepp:

Gjest BabyBlue
Skrevet

Jeg syns ikke dette kom frem i det hele tatt i filmen. Men får håpe han blir mer synlig i neste film(hvis den kommer).

Selvfølgelig kommer det en tredje film :jepp: Dette er (nesten) like svært som twilight blant ungdommer i USA. Og etter filmen har gått på kino i noen uker og flere plukker opp bøkene kommer det til å ta helt av :popcorn:

Gjest BabyBlue
Skrevet

Så filmen på kino i dag! Synes den var bra, men ikke noe wow liksom. Bøkene er som alltid best da. Det var så mye som ikke kom fram i filmen, som det kompliserte forholdet til katniss og peeta. Likte ikke helt slutten, da det endte "lykkelig" :gjeiper:

Skuespillerne var gode da :) Veldig enig at den kunne være mer "skitten"!

Æsj, ikke fortell meg at de gjorde den barnevennlig? Så så frem til den delen hvor folk ble stukket av bier og hovnet opp til det ugjenkjennelige :sjenert:

Skrevet

Nei, det er kanskje sant. Men det kommer vel ganske klart frem i bok nr 1 at han er en viktig del av livet hennes? Og at hun sliter litt med å skulle late som hun er forelska i Peeta pga av han?

Jeg syns ikke dette kom frem i det hele tatt i filmen.

Huh? Det var jo en av de tingene jeg mener ble overforklart. Eller forklart på en dårlig måte, alt etter som.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...