Gå til innhold

The hunger games!


Gjest Badedrakt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Maria_Marihøne

Oh yes! :popcorn:

(selv om jeg strengt talt sikkert er langt unna målgruppa med tanke på alder :fnise: )

Jeg elsket boka så håper filen blir like bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa, gleder meg som en liten unge! Absolutt elsker bøkene, og har nettopp lest bok nr 1. på nytt for å friske opp hukommelsen til filmpremieren. Har tro på at denne filmen kan bli "the next big thing" i Hollywood, spesielt med tanke på at Harry Potter er ferdig og Twilight er ferdig senere i år.

Var veldig usikker på skuespillerne først, da ingen av dem var i nærheten av slik jeg så dem for meg. Men har sjekket ut Jennifer Lawrence i tidligere filmer og hun er absolutt en god skuespiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Badedrakt

Er skuespillerne sånn som dere hadde sett for dere ?

Jeg føler at hun som spiller Katniss passer bra. Peeta også, men de andre er jeg litt skeptiske til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker bøkene. Det kan være fjortisbøker så mye de bare vil, men jeg leste de ut på to dager, helt oppslukt. Loved them!

Jeg gruer meg til filmen. Håper den er bra, men man blir jo ofte skuffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er skuespillerne sånn som dere hadde sett for dere ?

Jeg føler at hun som spiller Katniss passer bra. Peeta også, men de andre er jeg litt skeptiske til.

Nei, absolutt ikke! Skuespillerne som spiller Katniss og Peeta er vel de som ser mest annerledes ut en slik jeg så dem for meg. Personlig synes jeg Jennifer Lawrence har alt for myke trekk i ansiktet, og jeg synes ikke hun ser 16 år ut i det hele tatt. Av skuespillere som jeg vet om, synes jeg Kaya Scodelario er den som treffer best det bildet jeg har av Katniss. Men Lawrence er en god skuespiller, og det er jo det som faktisk teller! :)

Jeg så også alltid for meg at Haymitch var litt mer røff og grov i utseende, og at han var overvektig med en kraftig ølmage. Kan på ingen måter se for meg Woody Harrelson i den rollen, da jeg sjeldent klarer å ta fyren seriøs.

Kan heller ikke tro at Lenny Kravitz skal spille Cinna, og må ærlig innrømme at dette var veldig skuffende. Jeg så for meg Cinna som en høy, slank og blek mann med mørke trekk. Må også innrømme at jeg så for meg Rue som en hvit jente også, med mørke trekk.

Cato er også litt skuffende. På bilder jeg har sett av han ser han veldig tynn og puslete ut. Jeg så for meg Cato som en høy og veldig buff, bulkete gutt.

De som har truffet best i mine øyne er Gale og Effie :)

Endret av Suvana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes bøkene var grei underholdning (altså bra, men det er en lang vei opp til favorittseriene mine), og gleder meg til filmen.

Jeg må si jeg synes Katniss var mye mer feminin enn det jeg hadde sett for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kommer filmen til Norge? Driver også og leser boka, liker den godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, absolutt ikke! Skuespillerne som spiller Katniss og Peeta er vel de som ser mest annerledes ut en slik jeg så dem for meg. Personlig synes jeg Jennifer Lawrence har alt for myke trekk i ansiktet, og jeg synes ikke hun ser 16 år ut i det hele tatt.

Jeg så også alltid for meg at Haymitch var litt mer røff og grov i utseende, og at han var overvektig med en kraftig ølmage. Kan på ingen måter se for meg Woody Harrelson i den rollen.

Kan heller ikke tro at Lenny Kravitz skal spille Cinna, og må ærlig innrømme at dette var veldig skuffende. Jeg så for meg Cinna som en høy, slank og blek mann med mørke trekk. Må også innrømme at jeg så for meg Rue som en hvit jente også, med mørke trekk.

Cato er også litt skuffende. På bilder jeg har sett av han ser han veldig tynn og puslete ut. Jeg så for meg Cato som en høy og veldig buff, bulkete gutt.

De som har truffet best i mine øyne er Gale og Effie :)

(forkortet teksten litt)

Helt enig med alt dette! Synes også at Peeta så litt for slank ut, hadde sett for meg ham litt mer "kvapsete", på en måte. Spist gammelt brød hele livet :)

Kjenner jeg må venne meg til at Katniss er så feminin på filmen, hadde også sett for meg henne litt mer spinkel og "guttete", i allefall ikke med fyldige, sensuelle lepper :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest uAnonymBruker

Jeg syns de har castet helt perfekt jeg, det er stort sett akkurat sånn jeg har sett de for meg i hodet da jeg leste. Gleder meg kjempemasse til premieren, men tvinger meg selv til å ha lave forhåpninger, for bøkene er jo alltid best :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Vampen

Yes, gleder meg masse!:jepp: Eller grugleder meg blir vel mer riktig. Alltid litt skummelt å se filmatiseringen av bøker man liker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Ser for meg en heftig disksjon her inne etter at filmen har kommet, mellom de som elsket den og de som syns den var crap! :popcorn:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir kanskje litt avsporing. Men jeg har ikke komt så langt at jeg har fått lest bøkene enda. Men tenkte å prøve å få lest dem før jeg ser filmen.

Men lurer på om noen har lest bøkene på engelsk? Hvis ja, er språket vanskelig eller går det greit? Er så usikker på om jeg skal lese på norsk eller engelsk. Og hvis noen har lest både norsk og engelsk, hva vil dere anbefale? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...