Swirly Skrevet 5. mars 2012 #21 Skrevet 5. mars 2012 Det går fint an å lese dem på engelsk! Det er ungdomsbøker og språket er enkelt!
Papierschere Skrevet 5. mars 2012 #22 Skrevet 5. mars 2012 Det går fint an å lese dem på engelsk! Det er ungdomsbøker og språket er enkelt! Takk for svar Får prøve å få bestilt dem på engelsk så fort som mulig da
Gjest uAnonymBruker Skrevet 5. mars 2012 #23 Skrevet 5. mars 2012 jeg leste de på engelsk og det er ingen vanskelige ord eller setninger så jeg tror ikke du får noen problemer med det altså Men du kan jo alltids google boken og lese et utdrag fra den på engelsk, da ser du hvordan språket i den er.
Papierschere Skrevet 6. mars 2012 #24 Skrevet 6. mars 2012 jeg leste de på engelsk og det er ingen vanskelige ord eller setninger så jeg tror ikke du får noen problemer med det altså Men du kan jo alltids google boken og lese et utdrag fra den på engelsk, da ser du hvordan språket i den er. Kan jo gjøre det ja Men har lest en del bøker på engelsk før, så dersom den ikke er spesielt vanskelig skal det nok ikke bli noe problem
HellCat85 Skrevet 12. mars 2012 #25 Skrevet 12. mars 2012 (endret) Hvem er hvem Legger til denne, blir spennende å se hvordan de gjør seg i filmen da. Synes mange av dem passer til rollene jeg, selv om jeg er rimelig skeptisk til Woody Harrelson som Haymitch. IKKE slik jeg forestilte meg for å si det sånn. (Sidenote: Liam Hemsworth ser jo ikke akkurat så verst ut her , selv om jeg ikke liker ham noe særlig ellers.) Endret 12. mars 2012 av HellCat85
Silfen Skrevet 12. mars 2012 #26 Skrevet 12. mars 2012 Kan jo gjøre det ja Men har lest en del bøker på engelsk før, så dersom den ikke er spesielt vanskelig skal det nok ikke bli noe problem Det er jo ungdomsbøker. Datteren min på 13 leste I am nr 4 og jeg tenker at de er ganske lik i vanskelighetsgraden og hun leste iallfall den uten problemer. 1
Silfen Skrevet 12. mars 2012 #27 Skrevet 12. mars 2012 Hvem er hvem Legger til denne, blir spennende å se hvordan de gjør seg i filmen da. Synes mange av dem passer til rollene jeg, selv om jeg er rimelig skeptisk til Woody Harrelson som Haymitch. IKKE slik jeg forestilte meg for å si det sånn. (Sidenote: Liam Hemsworth ser jo ikke akkurat så verst ut her , selv om jeg ikke liker ham noe særlig ellers.) Men Woody er jo typen til å spille utslitt dranker som prøver men får ikke helt til. På den listen så er Cinna den eneste som er totalt feil i forhold til mitt bilde av karakterene.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #29 Skrevet 13. mars 2012 Oi, Donald Sutherland er president Snow?! Sukk - blir vanskelig å ha antipati mot presidenten, da. Donald Sutherland er jo så flott! .... 1
Wombat Skrevet 13. mars 2012 #30 Skrevet 13. mars 2012 Har nettopp lest trilogien så jeg gleder meg veldig!
Eve Luna Skrevet 23. mars 2012 #31 Skrevet 23. mars 2012 Har billetter til filmen i kveld, og gleder meg veldig.
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 23. mars 2012 #32 Skrevet 23. mars 2012 Har billetter til filmen i kveld, og gleder meg veldig. Jeg skal i morgen Grugleder meg, er så redd for å bli skuffa :gjeiper: Vanskelig å ikke ha store forhåpninger
sauen87 Skrevet 23. mars 2012 #33 Skrevet 23. mars 2012 Gruegleder meg til filmen, siden jeg var helt oppslukt i bøkene. Selv om bøkene kanskje kan fremstå som lett underholdning ser jeg dem som samfunnskritikk og advarsel, og jeg lurer på om dette kommer godt nok frem i filmen... Håper ikke den blir for overfladisk med for mye vekt på action, for boken har virkelig en helt spesiell stemning!
Wombat Skrevet 23. mars 2012 #34 Skrevet 23. mars 2012 Enig med deg Sauen, boka ble kanskje skrevet litt "lett", men det som blir skrevet om er ganske heavy shit, som min samboer sa det så elegant Jeg håper bare de lar Katniss bli groskitten i denne filmen, som jeg forestilte meg at hun var i boka... Alle bildene jeg har sett hittil har vært vakre, og vakker var ikke det bilde jeg fikk under lesingen. 1
sauen87 Skrevet 23. mars 2012 #35 Skrevet 23. mars 2012 Enig med deg Sauen, boka ble kanskje skrevet litt "lett", men det som blir skrevet om er ganske heavy shit, som min samboer sa det så elegant Jeg håper bare de lar Katniss bli groskitten i denne filmen, som jeg forestilte meg at hun var i boka... Alle bildene jeg har sett hittil har vært vakre, og vakker var ikke det bilde jeg fikk under lesingen. Enig! Hun må løpe rundt full i gjørme og dritt, er ikke bra tilgang på dusj i arenaen altså=P Heavy Shit syns jeg beskriver det ganske godt. Og jeg kan fint se for meg et samfunn som, i overført betydning, blir som Panem. Sannsynligvis ikke like grotesk (i den nærmeste fremtid), men vi blir vel mer og mer ekstreme. Vold omtrent blir hverdagslig underholdning, og enkelte land beveger seg mer og mer ut mot det som nærmer seg ekstremt... Utrolig bra bøker!
Spiralis Skrevet 23. mars 2012 #36 Skrevet 23. mars 2012 Selvfølgelig er det ripp-off fra Batle Royal, men hva så?! http://www.abcnyheter.no/nyheter/kultur/2012/03/22/suksessfilm-er-plagiat
cornflake_girl Skrevet 23. mars 2012 #37 Skrevet 23. mars 2012 Skal se den etterpå, grugleder meg også. Krysser virkelig fingre!!!!
HellCat85 Skrevet 23. mars 2012 #38 Skrevet 23. mars 2012 Gjør meg klar for kino nå jeg, begynner om en time, og kan trygt si jeg gleder meg!! Har ikke så høye forventinger annet enn god underholdning og spenning
HellCat85 Skrevet 24. mars 2012 #39 Skrevet 24. mars 2012 Ja, hva synes dere, dere som har sett den? Jeg synes den var akkurat som forventet. Må si at jeg liker han som spiller Peeta bedre enn forventet, synes han passet bra til rollen, selv om jeg var litt tvilende først. Og jeg likte Katniss bedre i filmen enn i boka, men det er vel fordi vi ikke kom så mye inn i hodet hennes i filmen da. Alt i alt, god underholdning. Samboeren "visste nå ikke helt hva han syntes han da", men så er han mann, over 30 og ikke spesielt romantisk anlagt
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 24. mars 2012 #40 Skrevet 24. mars 2012 Jeg kom nettopp fra kino nå. Men jeg klarer ikke å bestemme meg for hva jeg syns La meg sove på det så skal jeg se om jeg har gjort meg opp en mening i morgen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå