AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #1 Del Skrevet 1. februar 2012 Hva er forskjellen på nynorsk og bokmålsgrammatikk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HedvigR Skrevet 1. februar 2012 #2 Del Skrevet 1. februar 2012 De fleste ord på nynorsk kan ikke ha genitiv-s, er det ikke så? Så må jeg innrømme jeg ikke kom på flere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sulosi Skrevet 1. februar 2012 #3 Del Skrevet 1. februar 2012 Jeg er ikke noe god på grammatikk men holder på å skrive en oppgave på nynorsk. Et tips er å sette retteprogrammet til words på nynorsk. Da blir det litt enklere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moscato Skrevet 1. februar 2012 #4 Del Skrevet 1. februar 2012 Jeg er ikke noe god på grammatikk men holder på å skrive en oppgave på nynorsk. Et tips er å sette retteprogrammet til words på nynorsk. Da blir det litt enklere Med all respekt å melde: retteprogrammet til Word syg. Skikkeleg. Det kan til nød nyttast når ein er usikker på ein bokstav eller to i eit ord, men ser ein vekk ifrå det, så er det ubrukeleg til det aller meste. Det tek ikkje omsyn til inkonsekvens, gir orda feil kjønn halvparten av gongane, og fleirtal/eintal taklar det ikkje. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HedvigR Skrevet 1. februar 2012 #5 Del Skrevet 1. februar 2012 Med all respekt å melde: retteprogrammet til Word syg. Skikkeleg. Det kan til nød nyttast når ein er usikker på ein bokstav eller to i eit ord, men ser ein vekk ifrå det, så er det ubrukeleg til det aller meste. Det tek ikkje omsyn til inkonsekvens, gir orda feil kjønn halvparten av gongane, og fleirtal/eintal taklar det ikkje. Retteprogrammet i Word insisterer alltid på å dele opp orda mine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 1. februar 2012 #6 Del Skrevet 1. februar 2012 Ar-ane i hannkjønn, er-ene i hokjønn, ofte utan ending i fleirtal inkjekjønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Herr Drue Skrevet 1. februar 2012 #7 Del Skrevet 1. februar 2012 Retteprogrammet i Word insisterer alltid på å dele opp orda mine Det heter å særskrive ord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #8 Del Skrevet 1. februar 2012 Men hva er forskjellen i setningsoppbyggingen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HedvigR Skrevet 1. februar 2012 #9 Del Skrevet 1. februar 2012 Det heter å særskrive ord Nå er du barnslig med vilje For det går helt fint an å si dele opp ord når man beskriver hva særskriving er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå