Gå til innhold

Hundeeiere og drittplukking.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg plukker ikke opp dersom jeg er i skogen, det er vel greit? Men bare hvis vi er et sted det ikke er mye folk og bæsjen ligger godt utenfor sti. Hender at det er tomt for poser (har en rull i lommen). Da erklærer jeg høyt og tydelig til hunden at vi må hjem og hente pose, i tilfelle noen hører på. Så går vi hjem og henter pose :) og jeg må innrømme at jeg kaster posene i folks søppelkasse, spesielt dersom vi skal på bussen og det ikke finnes offentlige kasser på veien dit. Da er jo alternativet å ta den med og det gidder jeg ikke.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Jeg plukker ikke opp dersom jeg er i skogen, det er vel greit? Men bare hvis vi er et sted det ikke er mye folk og bæsjen ligger godt utenfor sti. Hender at det er tomt for poser (har en rull i lommen). Da erklærer jeg høyt og tydelig til hunden at vi må hjem og hente pose, i tilfelle noen hører på. Så går vi hjem og henter pose :) og jeg må innrømme at jeg kaster posene i folks søppelkasse, spesielt dersom vi skal på bussen og det ikke finnes offentlige kasser på veien dit. Da er jo alternativet å ta den med og det gidder jeg ikke.

Jeg busha mye med min hund. Dvs gikk på stier der mennesker knapt setter sine ben. Her lot jeg driten ligge. Ville vært et styr å bære med seg driten videre inn i skogen på steder jeg selv måtte bruke alle fire for å komme frem :fnise:

Mine foreldre bor slik at de er akkurat ved en sti fra boligfelt til skog. Så her går det en del drit i deres søplekasse. De synes det er mye bedre enn å ha driten utenfor huset sitt. Det tar jo ikke så mye plass.

• Liker 1
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

jeg plukker opp i skogen også, det er jo like kjipt å tråkke i hundedrit der som andre steder. Tar også med meg posene enten hjem til egen søppelkasse eller bærer de med meg til jeg kommer til en offentlig en.

• Liker 2
Skrevet

Det å kjøpe biologisk nedbrytbare poser er jo bare bullshit, det går fortere å bryte ned en hundebæsj uten pose enn en hundebæsj i biologisk nedbrytbar pose.

Uansett så er det å legge igjen hundedritten etter bikkja så ufattelig dumt, og i mine øyne er det kun en løsning når hunden bæsjer: Plukke opp og kaste posen i søpla.

Ikke kom med en dum regle om biologisk nedbrytbare poser, det ser stygt ut og blir for dumt.

Tror at du misforsto meg litt? :gjeiper:

JEG er ikke interessert i å tråkke i dritt!! (det være UTEN

eller I svart, grønn, rosa, biologisk, giftig blablalbal pose....)

Ingen unnskyldning til eiere at de har biologisk nedbrytbare - at de dermed kan slenge den i naturen, da er det bedre uten den posen..) Men jeg mener at hvis de allikevel skal kaste den posen...

Den er da like stygg som den svarte (om ikke styggere?;)

Jeg tar med meg bikkjas og andres bikkjers.. dritt hjem i søplekassa her... Er jeg veeeldig langt heimefra kan jeg putte den i noen sin søplekasse på veien.. Hvis ikke knyter jeg den i verste fall fast til båndet til bikkja...

Ha en fortsatt flott kveld:)

Gjest grapefrukt
Skrevet

Tror at du misforsto meg litt? :gjeiper:

JEG er ikke interessert i å tråkke i dritt!! (det være UTEN

eller I svart, grønn, rosa, biologisk, giftig blablalbal pose....)

Ingen unnskyldning til eiere at de har biologisk nedbrytbare - at de dermed kan slenge den i naturen, da er det bedre uten den posen..) Men jeg mener at hvis de allikevel skal kaste den posen...

Den er da like stygg som den svarte (om ikke styggere?;)

Jeg tar med meg bikkjas og andres bikkjers.. dritt hjem i søplekassa her... Er jeg veeeldig langt heimefra kan jeg putte den i noen sin søplekasse på veien.. Hvis ikke knyter jeg den i verste fall fast til båndet til bikkja...

Ha en fortsatt flott kveld:)

Jeg misforstod ikke, og det var ikke myntet på deg i det hele tatt, men jeg mener at nedbrytbare hundebæsjposer er like dumt som de vanlige posene, fordi som hundeeier så er det i mine øyne kun en ting som er riktig å gjøre - plukke opp bæsjen og kaste i en søppelkasse.

• Liker 2
Skrevet

jeg plukker opp i skogen også, det er jo like kjipt å tråkke i hundedrit der som andre steder. Tar også med meg posene enten hjem til egen søppelkasse eller bærer de med meg til jeg kommer til en offentlig en.

Enig!

• Liker 2
Skrevet

:takke:

plukker også altid opp etter meg. de 2 gangene jeg har blitt tom for poser, ringte jeg ene ganga(på fortau) på nærmeste dør å fikk låne en brødpose, og andre ganga(i en grøft lang gangsti) gikk jeg hjem å hentet(3 timer frem og tilbake). det har derimot hendt at jeg lar kabler ligge på egen eiendom, hvis de bæsjer på natta og jeg skal tidlig opp neste morgen. selv om andre ofte går snarvei gjennom hageflekken(8kvm)

• Liker 1
Skrevet

Ja, men det er faktisk verre om man etterlater dritten liggende midt på fortauet enn ved siden av veien (min meining ihvertfall, men man bør/skal selvfølgelig plukke opp samme søren).

Nå på vinteren som det er så glatt så går jeg ofte helt mot kanten på fortau og veier uten fortau fordi det ofte er mindre glatt der. Ergo så kan jeg fort tråkke i hundemøkk som du ikke tar opp fordi den ligger helt på siden.

Skrevet

Jeg synes også det er flaut. Får posen fort opp av lomma før hunden engang er ferdig, bare fordi jeg er "redd" noen skal tro jeg ikke plukker opp, eller at de tror jeg plukker opp fordi de kom akkurat da. Mye rart man skal tenke på :fnise:

Opplevde forøvrig at jeg tok opp fra grøfta, og innenfor var det en hekk. Over hekken kom en dame som roste meg for at jeg tok opp. Det var i alle fall kleint!

Hehe, det gjør jeg også. Desverre mange som ikke plukker opp ja, jeg plukker ikke opp hvis vi er langt inni fjellheimen og hun gjør fra seg i noe kratt hvor ikke jeg kommer til. Det er eneste.

Plukker alltid opp og kaster posen søppelkasse. Plukker IKKE opp etter andre, ligger digre klaser etter store hunder, ble anklaget av en dame en gang for å ha lagt igjen noe sånt, men hun måtte gi seg etterhvert da hun skjønte at min hund ikke kunne ha produsert den digre haugen som lå der :fnise:

Andre burde skjønne at det faktisk er noen som er nøye og plukker opp etter hunden sin og ikke anklage alle og enhver...

Skrevet

Ja, men det er faktisk verre om man etterlater dritten liggende midt på fortauet enn ved siden av veien (min meining ihvertfall, men man bør/skal selvfølgelig plukke opp samme søren).

Hva som er VERST er vel i grunn ikke så nøye, det er uansett kjipt å tråkke i hundebæsj.

• Liker 1
Skrevet

helt enig.... plukker alltid opp!!

Skrevet

Plukker som oftest opp. Men når bikkja har lekt fjell-geit og det er dønn umulig for meg (eller andre mennesker) å komme til-da ligger klædden igjen.Men fjell-geita er ikke ofte ute og leker asså

• Liker 1
Gjest Badabing
Skrevet

Men tar de fleste av dere med dere posen hjem? Jeg kaster den alltid i nærmeste søppelkasse, jeg.. :sjenert:

• Liker 1
Skrevet

Den havner i første søppelkasse jeg finner

• Liker 1
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Men tar de fleste av dere med dere posen hjem? Jeg kaster den alltid i nærmeste søppelkasse, jeg.. :sjenert:

Jeg har ikke interesse av å fylle opp andres søppelkasser, det har jeg ikke samvittighet til. Jeg henger de på båndet om jeg ikke skal gå samme vei tilbake, skal jeg gå samme vei tilbake så legger jeg den i en grøft og plukker opp på vei hjem.

• Liker 1
Skrevet

Hehe, gikk tur her i fjor sammen med en annen med hund. Han mente han ikke trengte å plukke opp når hunden dreit utenfor stien. Så spurte jeg "når du har med ungen din på skogstur, går ungen din KUN på stien da eller valser ungen rundt om?" Nah, ungen valsa da rundt om. Etter det plukker han opp... når han går sammen med meg ihvertfall.

Skal ærlig innrømme at jeg gjemte en pose under en stein en gang. Vi hadde gått "litt" feil og endte med å måtte klatre oppover en steinrøys. Med en drittpose i hånda som ble klisjklæsja inn i steiner, en hund som var for tung i ræva til å klare seg selv og en sliten meg så jeg gjemte posen under en stein.

Etter det kjøpte jeg bioposer (selv om det tar mange år før de nedbrytes) bare sånn i tilfelle jeg skulle havne i en slik situasjon igjen. Ellers blir posene alltid med hjem til søppelkassa.

Om vi skal gå noen timer og hunden driter akkurat i begynnelsen av turen så henger jeg posen i et tre slik at jeg får den med hjem, i stedet for å bære den i flere timer.

• Liker 1
Skrevet

vanligvis tar jeg med hjem, resten av gangene kaster jeg i dunken til nærmeste bedrift(privateid eller kommunal bryr jeg meg desverr ikke om...)

en svært skjeldent gang iblant går de i private dunker, men dette er kun når jeg går tur med alle hundene på en gang, samtidig som alle eller de fleste av de har full kløv og jeg 2-3 fulle bæreposer i hver hånd i tillegg.....

Skrevet

Jeg synes også det er flaut. Får posen fort opp av lomma før hunden engang er ferdig, bare fordi jeg er "redd" noen skal tro jeg ikke plukker opp, eller at de tror jeg plukker opp fordi de kom akkurat da. Mye rart man skal tenke på :fnise:

Haha, samme her :) Jeg blir flau over å være hundeeier når jeg ser alle rukene omkring her. Og her i område virker det som at det er de med størst hunder som lar være og plukke opp.

Skrevet

Haha, samme her :) Jeg blir flau over å være hundeeier når jeg ser alle rukene omkring her. Og her i område virker det som at det er de med størst hunder som lar være og plukke opp.

her er det motsatt, til tross for at jeg aldri har sett så mange store hunder(over 40kg ca) noen annen plass i norge er det bare småklattene som ligger igjenn. selv plukker jeg opp både når jeg er på tur med de store og de små...eller de av hundene som er store nok(de over 55kg ca) holder jeg bare posen under så det havner rett oppi, har fått noen rare blikk nå og da.. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Jeg kaster også i nærmeste søppeldunk jeg finner. Av de som står langs veien. Er søppeldunken plassert lenger inn på gårdsplassen til folk, så går jeg litt lenger. Jeg tenker det er bedre at jeg plukker opp og kaster den, enn f.eks 1. Lar vær eller nr 2. Lar posen ligge igjen.

Har hittil aldri møtt på noen som har sagt noe på at jeg "låner" dunken deres.

Har faktisk banket på døra til folk å spurt etter en pose hvis bikkja mi dreit i oppkjørselen og jeg har gått tom for pose. (Har ofte med meg hele poserullen i lomma, for dette synes jeg er kjett å gå tom for). De gangene jeg har spurt noen om pose får jeg faktisk en tilbakemelding på at de synes det er flott jeg faktisk spør og rydder opp. Samt det er jo godt for ryktet mitt når det kommer til at det ligger så sinnsykt mye dritt rundt her...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...